کلهر: چرا زنان مي‌توانند الاغ سواري کنند ولي دوچرخه سواري نه؟

کلهر:
چرا زنان مي‌توانند الاغ سواري کنند
ولي دوچرخه سواري نه؟
مهدي کلهر مشاور اطلاع رساني و رسانه‌اي رئيس جمهور در گفتگويي تاکيد کره که با بسياري از سياست‌هاي جاري دولت مانند ممنوعيت ماهواره، پرداخت يارانه به سينما و مطبوعات، نحوه مصرف بودجه دولتي مخالف است.
کلهر در گفتگوي مفصل خود با شماره جديد ماهنامه مديريت و در آستانه نمايشگاه مطبوعات، نبود اعتماد نسبت يه رسانه‌ها در کشور را يکي از مشکلات فعلي رسانه‌ها دانست و تصريح کرد: رسانه‌هاي ما ارزش اعتماد مخاطب به خودشان را نمي‌شناسند و براي به‌دست آوردن تيراژ و مخاطب روزانه يا هفتگي يا حداکثر يک‌ماهه، حاضر هستند بخش مهمي از مخاطبان خود را از نظر اعتماد متزلزل کنند.
مشاور اطلاع‌رساني و رسانه‌اي رئيس‌جمهور گفت: آفت ديگر نشريات ما آن است که درحقيقت کار «مداحي» مي‌کنند و اين هم در تاريخ ما سابقه دارد. رسانه‌هاي ما بايد از مداحي پرهيز کنند، مدح هر کسي که مي‌خواهد باشد، چراکه مداحي کار رسانه نيست.مشاور اطلاع‌رساني و رسانه‌اي رئيس‌جمهور در ادامه اين گفت‌وگو با بيان اينکه «با تلويزيون دولتي مخالفم» به مشکلات ساختاري صدا و سيما اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ و بمباران‌هاي تهران، در اسفند سال 66 قرار شده بود 70 درصد کارکنان صداوسيما از تهران براي شب عيد به زيبا کنار بروند و ما با 30 درصد كاركنان، صداوسيما را اداره كنيم.
وقتي با 30 درصد نيرو هم مي‌توان صدا وسيما را اداره كرد، چرا بايد اين سازمان را تا اين حد بزرگ کنيم؟وي درخش ديگري افزود:چرا مي‌گويند در اصول دين تقليد نکنيد؟ بچه بايد حودش اصول را قبول کند اما آيا در تربيت گلخانه‌اي اين امر امکان دارد؟آيا افکار بد و شيطاني فقط از طريق ماهواره مي‌آيد؟ يعني قبل از اختراع ماهواره همه افراد کره زمين و مسلمين از نظر ذهني عاري از شيطان بودند؟ اصلاً اين‌گونه نيست.
ممکن است کسي در غار زندگي و در عمرش هم کسي را نديده باشد اما از نظر ذهني و تخيلات شيطاني، شيطان را هم درس بدهد. نمي‌دانم چرا انسان را آنقدر فيزيکي، ناتوان و عليل تصور مي‌کنند؟ در مورد همين دوچرخه‌سواري خانم‌ها من سؤال کردم كه بالاخره در گذشته دور، زنان الاغ سوار نمي‌شدند؟ چرا الاغ‌سواري زنان حرام اعلام نشد؟ الان فرق پالان الاغ با زين دوچرخه در چيست؟وي در پاسخ به اين سؤال که ديدگاه‌هايي كه مطرح مي‌كنيد، چقدر به ديدگاه‌هاي آقاي احمدي‌نژاد نزديک است؟، گفت: پارسال خود ايشان بعد از نماز به من گفتند نظرشان به من خيلي نزديک است.

روزنامه ابتکار

0 نظرهای شما: