تعطيلي چند‌ دانشگاه بي كيفيت غيرانتفاعي

نادري‌منش در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

تعطيلي چند‌ دانشگاه بي كيفيت غيرانتفاعي

خبرگزاري فارس: معاون آموزشي وزارت علوم از تعطيلي 2 يا 3 مؤسسه آموزش‌عالي غيرانتفاعي به دليل كيفيت پايين آموزشي و اختلاف هيات مؤسس خبر داد.
حسين نادري‌منش معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس با اشاره به نظارت مستمر بر موسسات آموزش عالي اظهار داشت: سال گذشته 600 مورد نظارت و ارزيابي بر دانشگاه‌هاي كشور انجام شد و در نهايت حدود 10 مؤسسه آموزش عالي را به كميسيون ماده 9 كه به تازگي تأسيس شده است، ارجاع داديم تا پرونده آنها بررسي شود.
وي با تأكيد بر لزوم حفظ كيفيت مؤسسات آموزش عالي افزود: بعد از نظارت‌هاي انجام شده 2 يا 3 مؤسسه را در اين مدت تعطيل كرده‌ايم، هر چند كه اين كار مشكلات خاص خود نظير جابجايي دانشجويان و ... را در پي داشته و بعد از تعطيلي هم فشارهاي زيادي به وزارت علوم آمد.
معاون آموزشي وزارت علوم با تأكيد بر اينكه براساس استانداردهاي موجود عمل مي‌كنيم، گفت: در نظارت‌هاي انجام شده، ابعاد مختلفي را بررسي كرده‌ايم اما مهمترين دليل تعطيلي مؤسسات مذكور كيفيت پايين آنها و در برخي موارد هم اختلاف هيئت مؤسس بوده است.
نادري‌منش با بيان اينكه اكنون ظرفيت مازاد براي پذيرش دانشجو در كشور ايجاد كرده‌ايم، خاطرنشان كرد: در اين ميان دانشجويان حق انتخاب دارد و بايد توجه كرد كه مؤسسات غيرانتفاعي باكيفيت هم در كشور داريم كه دانشجويان استقبال خوبي از آنها مي‌كنند.
وي با بيان اينكه برخي مؤسسات غيرانتفاعي وابسته به نهادها، موفقيت چشمگيري در كار خود داشته‌اند، اضافه كرد: اكنون در كشور مؤسسات غيرانتفاعي موفقي داريم كه بالاي 30درصد قبولي در ارشد داشته و آماري بهتر از برترين دانشگاه‌هاي كشور در اين زمينه ارائه داده‌اند.
معاون آموزشي وزارت علوم در پايان به تبديل برخي مؤسسات غيرانتفاعي كشور به دانشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: مؤسساتي كه امكانات لازم را براي اين كار داشته‌باشند، مي‌توانند توسعه و گسترش يابند و دانشجويان نيز براي ادامه تحصيلات خود، حق انتخاب دارند.

0 نظرهای شما: