صادرات غيرنفتي اصلي‌ترين مسير پيشرفت كشور است

نماينده اردل در مجلس‌:


صادرات غيرنفتي

اصلي‌ترين مسير پيشرفت كشور است



خبرگزاري فارس: نماينده مردم اردل، كيار، كوهرنگ و فارسان در مجلس شوراي اسلامي گفت: توسعه صادرات غيرنفتي اصلي‌ترين مسير پيشرفت و توسعه كشور است.



نورالله حيدري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهركرد با اشاره به 29 مهرماه روز ملي صادرات اظهار داشت: روز ملي صادرات روز ارج نهادن به تلاش‌هاي صادركنندگان در راستاي نفوذ و حضور در بازارهاي جهاني است. وي با بيان اينكه افزايش توليد ملي و توسعه اقتصادي به توسعه صنعتي و تكنولوژي بستگي دارد، تصريح كرد: مهم‌ترين راهكار تقويت توليد ملي توجه به صادرات صنعتي از طريق برنامه‌ريزي براي توليد كالاهاي مناسب در راستاي حضور در بازارهاي جهاني است.
حيدري صادرات را مهم‌ترين مولفه تأثيرگذار در توسعه و رشد و پيشرفت يك كشور دانست و افزود: صادرات پيامدهاي بزرگ و مثبت از جمله رشد و توسعه كشور، ارتقاي رفاه اجتماعي، فراهم كردن فرصت‌هاي اشتغال، ارتقاي قدرت ملي و پيوندهاي اقتصاد ملي با اقتصاد جهاني را به همراه داشته و در نهايت به حفظ و پايداري امنيت ملي كمك مي‌كند.
نماينده مردم اردل، كيار، كوهرنگ و فارسان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: توسعه توليدات با ارزش افزوده بالا و استفاده بهينه و كارآمد از منابع عظيم انساني، فيزيكي و طبيعي كشور رونق اقتصاد ملي را به دنبال دارد. حيدري با بيان اينكه توسعه پايدار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هدف اساسي مسئولان كشوري است، گفت: توسعه پايدار اقتصادي مي‌تواند در رشد و توسعه همه جانبه كشور تأثيرگذار باشد. وي با بيان اينكه توسعه پايدار، آرماني متعالي و با ارزش براي هر كشور محسوب مي‌شود، گفت: توسعه پايدار تعامل و همكاري همه جانبه آحاد جامعه را فراهم كرده و دين اسلام نيز همواره بر آن تأكيد دارد.
حيدري افزود: تغيير نگرش مثبت و سازنده در صادرات، تركيب كالاهاي صادراتي، تشويق صادركنندگان براي يافتن بازارهاي جهاني، فراهم كردن زيرساخت‌هاي رشد اقتصادي را مهم‌ترين عامل در تسريع و رشد صادرات عنوان كرد. وي از صادركنندگان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصادي كشور نام برد و گفت: روز ملي صادرات نقطه عطفي در راستاي زمينه‌سازي توسعه فرهنگ صادرات است.
حيدري تصريح كرد: اگر توسعه پايدار اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هدف اصلي آحاد مردم و مسئولان كشور است كه مي‌توان رشد و تعالي جامعه، رفاه عمومي و امنيت خاطر همگان را تأمين كند، بايد به اين فرهنگ و باور عمومي در تمام آحاد مردم رخنه كند كه براي دست‌يابي به اين هدف ارزشمند و تعالي‌بخش، همه بايد فكر كنند و ايده‌ها و افكار خود را بروز دهند تا از برخورد عقايد، امكان دست‌يابي به ايده‌هاي برتر و متحول فراهم شود.
وي توسعه همراه عدالت را از ويژگي‌هاي بارز و ممتاز توسعه و پيشرفت اسلامي در كشور دانست و تصريح كرد: افزايش قدرت تفكر مردم، اجراي عدالت، انسجام اجتماعي، پرهيز از استبداد اداري شاخصه‌هاي توسعه ايده‌آل اسلامي است.

0 نظرهای شما: