تلويزيون و رقيبي جديد به نام شبكه‌ي نمايش خانگي

تلويزيون و رقيبي جديد
به نام شبكه‌ي نمايش خانگي

مجيد اوجي: نبايد نگران باشيم

«لاست»«24»و«فرار از زندان» هم به شيوه نمايش خانگي عرضه شدند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: تلويزيون و راديو مجيد اوجي با اشاره به سيستم پخش سريال از طريق شبكه‌ي نمايش خانگي گفت: توزيع سريال از اين طريق نمي‌تواند با تلويزيون رقابت كند و قطعا روي افت مخاطب تلويزيون تاثيري نخواهد گذاشت.
اين تهيه‌كننده‌ي تلويزيون در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تصريح كرد: برنامه‌هاي تلويزيون به صورت 24 ساعته عرضه مي‌شوند، بنابراين يك سريال كه هر هفته چند قسمت‌اش پخش مي‌شود، نمي‌تواند با تلويزيون رقابت كند. مقايسه‌ي تلويزيون و شبكه‌ي نمايش خانگي مقايسه‌ي درستي نيست.
وي ادامه داد: هركاري شرايط خاص خودش را دارد؛ ممكن است اين آثار كيفيت چندان بالايي نداشته باشند، اما مهران مديري و محمدحسين لطيفي كه شناخته شده و از برنامه‌سازان تلويزيون هستند، اين كارها را توليد كرده‌اند. ضمن اينكه آثار سينمايي داريم كه به شدت بدتر از تلويزيون هستند، در عين حال كارهاي تلويزيوني ضعيفي هم داريم. پس نمي‌توان سريال‌هاي تلويزيوني و نمايش خانگي را با هم مقايسه كرد.
مجيد اوجي ياد‌آور شد: هر كار نقاط قوت و ضعف خود را دارد؛ يك اثر حتما قسمت‌هاي خوب و نقاط قوت يا نقاط ضعف و قسمت‌هاي ضعيف دارد. به هرحال بايد توجه كرد ما در شرايطي فيلم مي‌سازيم كه امكاناتمان در حد و اندازه‌ي فيلمسازي‌مان است.
اين تهيه‌كننده با اظهار اميدواري از ادامه پيدا‌كردن روند پخش سريال‌ها از طريق سيستم نمايش خانگي، افزود: دو اثري كه به اين شيوه ارائه شده است را افراد صاحب نام ساخته‌اند. نمايش خانگي يك راه جديد براي ارائه اثر و انتخاب مخاطب است.
وي با اشاره به هزينه‌هاي متحمل‌شده توسط مخاطبان براي تهيه‌ي سريال در شبكه‌ي نمايش خانگي گفت: حتي وقتي تلويزيون هم نگاه مي‌كنيم، هزينه‌اش را مي‌پردازيم. گرچه اين هزينه محسوس نيست. آثاري هم كه با اين شيوه توليد مي‌شوند، در قياس با تلويزيون يا سينما هزينه‌ي بالايي ندارد. يك خانواده مي‌تواند با يك‌بار خريد، چندين‌بار يك قسمت را ببيند. ضمن اين‌كه پخش هر هفته‌اي سريال‌ها هم خللي به آن وارد نمي‌كند، چون هنوز خيلي از سريال‌هاي تلويزيون نيز به صورت هفتگي پخش مي‌شوند.
اوجي سيستم پخش خانگي را در افت مخاطبان سينما و تلويزيون تاثير‌گذار ندانست و تاكيد كرد: نبايد نگران افت مخاطب بود؛ يك اثر خوب در هر سيستمي توزيع شود مخاطب خود را به دست مي‌آورد و به طور قطع اين مخاطب را حفظ مي‌كند. فرقي نمي‌كند اين اثر يك فيلم سينمايي خوب باشد يا در شبكه‌ي نمايش خانگي يا تلويزيون توليد شود. اگر يك سريال تلويزيوني خوب بسازيم ساعت 8 صبح هم مخاطب خود را حفظ مي‌كند.
اين تهيه‌كننده در پايان گفت: نبايد نگران افت فروش فيلم‌ها و سطح مخاطبان سينما و تلويزيون باشيم. سيستم پخش خانگي اتفاقي است كه در همه‌ي دنيا رخ مي‌دهد. سريال‌هايي مثل «لاست»، «24» و «فرار از زندان» نيز به اين شيوه توزيع شدند. شبكه‌ي خانگي، سينما و تلويزيون هر يك مخاطب خاص خود را دارد و به فعاليت‌هاي خود ادامه مي‌دهد.

1389/08/03 10-25-2010 10:18:31 8907-17064: كد خبر

0 نظرهای شما: