امضای 26 سند همکاری ایران و ترکیه


امضای 26 سند همکاری ایران و ترکیه


ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از امضای 26 سند همکاری ایران و ترکیه در اجلاس توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان های شرق ترکیه با استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، ابراهیم فتح اللهی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اجلاس رسمی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان های شرق ترکیه با آذربایجان غربی از فردا در ارومیه، افزود: این اسناد همکاری در بخش های صنعت، کشاورزی، دانشگاهی، فرهنگی، گمرکی و بانکی امضا می شوند.
وی با اشاره به حضور والیان استانهای حکاری، وان، آغری، ایغدیر و قارص به همراه هیئت های اقتصادی و بازرگانی از آنکارا در قالب 200 نفر در این اجلاس دو روزه، بیان داشت: همچنین سفرای دو کشور در آنکارا و تهران، سرکنسول های دو کشور در تبریز و ارومیه و ارضروم و طرابوزان میهمانان ویژه این اجلاس هستند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی استان برای بازدید هیئت های اقتصادی و بازرگانان ترک همزمان با اجلاس مشترک خبر داد.
فتح اللهی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این اجلاس به توسعه روابط دیرینه دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گمرکی و بازرگانی منجر شود.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با برگزاری این اجلاس آذربایجان غربی به عنوان تنها استان هم مرز با کشور ترکیه بتواند توانمندی ها و پیشرفت های اقتصادی خود را در معرفی کند و زمینه ای برای توسعه روابط تجاری ایران با ترکیه شود.
این مقام مسئول رونق اقتصاد محلی و بومی آذربایجان غربی در بازارهای بین المللی را از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس عنوان کرد.
آذربایجان غربی بعنوان تنها استان هم مرز ایران با کشور ترکیه بوده و در واقع شاهراه ترانزیتی ایران به اروپا محسوب می شود.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۴۳ , ۱۳۸۹/۰۸/۰۴

0 نظرهای شما: