كشورهاي منطقه فرصت بحران سازي را ازبيگانگان بگيرند

لاريجاني درديداربا نخست وزيرارمنستان:


انتشاراطلاعات محرمانه جنگ افغانستان
وعراق،نشانگرماجراجويي آمريكا است



كشورهاي منطقه فرصت بحران سازي را

ازبيگانگان بگيرند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
رييس مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به انتشار اطلاعات محرمانه جنگ‌هاي افغانستان و عراق گفت: اين تحولات و افشاگري‌ها نشان مي‌دهد كه آمريكا به دنبال ماجراجويي در مناطق مختلف جهان است. به گزارش گروه دريافت خبرخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،علي لاريجاني بعدازظهرامروز(سه‌شنبه) درديداربا تيگران سركيسيان نخست وزيرارمنستان كه در راس هياتي بلند پايه به كشورمان سفركرده است، تاكيد كرد:كشورهاي منطقه بايد با رويكردهاي مناسب در پي ايجاد ثبات و آرامش در جهت منافع ملت‌هاي خود باشند و فرصت بحران سازي را از بيگانگان بگيرند.
لاريجاني با اشاره به روابط خوب دو كشور جمهوري اسلامي ايران و جمهوري ارمنستان در زمينه‌هاي مختلف گفت: درايران ديد مثبتي براي گسترش هرچه بيشتر روابط و همكاري‌هاي متقابل با ارمنستان وجود دارد.
لاريجاني، اراده سياسي موجود در دو كشوررا،‌ تقويت كننده حسن مناسبات فيمابين دانست ودرادامه به سفر اخير خود به ايروان اشاره و پارلمان‌هاي دو كشور را داراي نقشي مهم و تاثيرگذار در تسهيل و تحكيم روابط بين مردم و دولت‌هاي دو كشورمعرفي كرد.
رييس قوه مقننه، با بيان اينكه مجلس شوراي اسلامي ازهرگونه طرح و برنامه براي تقويت پايه‌هاي مناسبات و همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي و تجاري حمايت مي‌كند درعين حال براستفاده بهينه از ظرفيت‌هاي تحقق نيافته موجود در زمينه‌هاي اقتصادي و تجاري دو كشور به ويژه با حضور بخشهاي خصوصي دو كشور تاكيد كرد و گفت: روابط اقتصادي و تجاري دو كشور بايد هم‌پاي روابط سياسي فيمابين رشد يابد.
به گزارش ايسنا،درادامه اين ديدارتيگران سركيسيان نخست وزير ارمنستان، هدف از سفر خود به كشورمان را تحكيم روابط دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف به ويژه اقتصادي و تجاري عنوان كرد و گفت: ارمنستان و جمهوري اسلامي ايران همواره روابط سياسي و فرهنگي خوب و روبه رشدي را تجربه كرده‌اند و روابط اقتصادي و تجاري نيز بايد بر اساس ظرفيت‌هاي مختص خود گسترش يابد.
وي به توافق‌هاي حاصله با بخش‌هاي مختلف دولتي در زمينه سرمايه‌گذاري و توسعه تجارت فيمابين دو كشوراشاره كرد و خواستار حمايت هر چه بيشتر مجلس شوراي اسلامي از گسترش همكاري‌هاي دو جانبه تجاري و اقتصادي شد.
نخست وزير ارمنستان در ادامه از آمادگي كشورش براي همكاري و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در زمينه‌هاي تجاري و اقتصادي خبر داد و گفت: اميدواريم با مشاركت بخش‌هاي خصوصي دو كشور شاهد گشوده شدن افق‌هاي جديدي در گسترش مبادلات تجاري و اقتصادي فيمابين دو كشور باشيم.
1389/08/04 10-26-2010 17:42:41 8908-03239: كد خبر





0 نظرهای شما: