شوراي شهر نامگذاري خياباني به نام "‌ راشل كوري " را بررسي مي‌كند

رئيس شوراي شهر در گفت‌وگو با فارس:

شوراي شهر نامگذاري خياباني به نام
"‌ راشل كوري " را بررسي مي‌كند

خبرگزاري فارس: مهدي چمران گفت: شوراي اسلامي شهر تهران درخواست بسيج دانشجويي 10 دانشگاه تهران براي نامگذاري خياباني به نام "راشل كوري " را بررسي مي‌كند.
مهدي چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس،‌ درباره درخواست بسيج دانشجويي 10 دانشگاه تهران براي نامگذاري خياباني به نام "راشل كوري "، اظهار داشت: تا اين لحظه نامه‌ و درخواستي به صورت رسمي از بسيج دانشجويي به شوراي شهر ارائه نشده است و معصومه آباد،‌ رئيس كميسيون نامگذاري شورا نيز از چنين درخواستي بي اطلاع است.
وي افزود: بعد از دريافت اين نامه به صورت رسمي آن را به كميسيون نامگذاري ارجاع و آن را بررسي مي‌كنيم؛‌اگر اعضاي شورا نيز موافق بودند اين كار را انجام مي‌دهيم.
به گزارش فارس،‌ "راشل كوري " نام دختري آمريكايي است كه تنها 23 بهار از عمر او گذشته بود. او كه در شهر المپياي ايالت واشنگتن زندگي مي‌كرد در روز يك‎شنبه 16مارس 2003 به همراه 8 تن از دوستانش - 5 آمريكايي و 3 انگليسي - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطين اشغالي، سعي مي‌كنند از اقدام يك دستگاه بولدوزر نظامي رژيم صهيونيستي در ويران كردن خانه يك فلسطيني، جلوگيري كنند.
راشل در برابر بولدوز مي‌ايستد و از سرنشين بولدوزر مي‌خواهد كه آن را متوقف سازد. وي كه پيراهني نارنجي رنگ به تن دارد و از دور قابل تشخيص است با بلندگوي خود به اقدام راننده بولدوز اعتراض مي‌كند. بقيه دوستانش نيز در فاصله 15 تا 20 متري راشل با فرياد از راننده بولدوزر مي‌خواهند كه توقف كند. اما بولدوزر همچنان به سوي وي حركت مي‌كند، راشل روي يك تل خاك مي‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمي‌دهد و هيولاي آهني 60 تني پيكر راشل را به زير مي‌كشد، تيغه بولدوزر او را در خاك دفن مي‌كند

0 نظرهای شما: