ـ آينده‌اي را كه نفت نداريم هم ببينيم

آيت‌الله واعظ طبسي:

آينده‌اي را كه نفت نداريم هم ببينيم

مردم در جريان مشكلات قرار بگيرند

ـ به جاي وعده‌هاي بيجا بايد بر اساس واقعيت‌ها برنامه‌ريزي كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد سرويس: سياسي نماينده ولي فقيه در خراسان و توليت آستان قدس رضوي گفت: مبارزه و مجاهده امروز ما در برابر دشمنان، تلاش براي فتح قله‌هاي علمي و پژوهشي دنياست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله واعظ طبسي، در جمع دانشجويان دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، افزود: اين همه فشار از سوي دشمنان بر نظام جمهوري اسلامي به خاطر اين است كه نمي‌توانند پيشرفت علمي جوانان اين مرز و بوم را تحمل كنند.
وي با بيان اين‌كه «بايد ابزار علمي روز دنيا را در اختيار داشت» ادامه داد: اگرچه در 32 سال گذشته از انقلاب اسلامي شاهد پيشرفت‌هاي علمي بسياري بوده‌ايم، اما توجه داشته باشيم كه رشد علمي دنيا نيز از سرعت زيادي برخوردار است.
وي با تاكيد بر اين‌كه «در اسلام سفارش مؤكدي به علم‌اندوزي شده است» اظهار كرد: تنها بررسي كتب ديني و نوشته‌هاي فكري و فلسفي ساير اديان كافي است تا به اين نتيجه برسيم كه دين اسلام از يك فرهنگ، انديشه و تمدن مترقي برخوردار است كه مي‌تواند متناسب با ادوار زماني مختلف از لحظه تولد تا مرگ، سعادت انسان را تضمين كند.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: اسلام هيچ تعارضي بين دين و علم نمي‌بيند در حالي كه در گذشته‌اي نه چندان دور مواضعي كه بعضي اديان در رابطه با دانشمندان گرفته و آن‌ها را تا حد تكفير و انزوا پيش بردند، هنوز در اذهان است.
وي گفت: جامعه اسلامي به وسيله اسلام، كتاب و ائمه اطهار(ع) به فراگيري علم و دانش دعوت شده‌اند تا جايي كه ريشه و پايه اين دين بر استدلال و منطق بنا شده و همين حقيقت بس است كه ما اسلام را به عنوان يك آيين و مكتب فكري مسلط بر جامعه بشري ببينيم و بپذيريم.
وي ادامه داد: آن‌چه به عنوان هدف از تاسيس مراكز علمي، آموزشي و پژوهشي در آستان قدس رضوي دنبال كرده و مي‌كنيم، تربيت نوجوانان و جواناني برخوردار از ايمان، ارتباط فكري و عاطفي با اسلام و داراي يافته‌هاي علمي بلند، اراده‌اي قوي، همتي عالي، روحيه‌اي پرسشگر و پاسخگو به نيازهاي بشري، آزادانديش، ظلم‌ستيز و مقاوم در برابر جريان‌هاي مخالف اسلام است.
موسس دانشگاه امام رضا(ع) افزود: دفاع از باورهاي ديني و اعتقادي تنها بر عهده حوزويان نيست، دانشجوي ما هم بايد بتواند در همه مسائل علمي، اخلاقي، سياسي، اجتماعي و ايماني بدرخشند.
وي خطاب به جوانان گفت: مسير علم در هر رشته و زمينه بسيار وسيع و طولاني است و جاي توقفي وجود ندارد؛ بنابراين بايد گام‌ها را ابتدا در جهت شناخت خود و سپس شناخت خلقت و تحليل حيات بلندتر برداشت.
وي در بخشي از سخنان خود تاكيد كرد: بايد به جاي دادن شعار و برخي وعده‌هاي بيجا و اميدوار كردن بيهوده مردم، واقعيت‌ها را ديد و بر اساس آن‌ها برنامه‌ريزي كرد. هر مديري بايد بداند سرگرم كردن مردم به شعارها، خيانت به آن‌ها و مصالح ملي است؛ بايد مردم در جريان مسائل و مشكلات كشور قرار گرفته، پيوندشان با انقلاب اسلامي را با استدلال و منطق تقويت كنند.
واعظ طبسي خاطرنشان كرد: كارها بايد اصولي باشد؛ پرداخت يك مبلغ نقدي به چند خانوار ممكن است مرهم كوتاهي بر مشكل آن‌ها باشد، اما چاره كار نيست و بايد آينده‌اي را ديد كه نفت نداريم.
وي فعاليت صلح‌آميز هسته‌يي ايران را يك كار اصولي دانست و گفت: اين كار چون با فكر و مطالعه و به دور از شعار و هياهو انجام شد، كاري اصولي بود و باعث شد امروز دانش هسته‌يي نزد جوانان ما بومي شود.
توليت آستان قدس رضوي در بخش ديگري از سخنانش نيز گفت: ما بودجه دولتي نداريم و اين‌كه عده‌اي فكر مي‌كنند آستان قدس رضوي اقيانوس طلا و نقره است، اين‌طورها نيست؛ بلكه مديريتي كه در برابر نظام و مصالح ملي كشور متعهد است، آن مديريت جمعي است كه زمينه اين شكوفايي را فراهم آورده و بحمدلله در سايه هدايت و نصرت الهي و عنايت خاص ائمه معصومين(ع) امروز آستان قدس رضوي به عنوان كانوني برخوردار از عشق و عاطفه بشري مطرح است.
وي افزود: در سابقه مديريتي نداريم كاري را كه هنوز انجام نداده‌ايم، رسانه‌اي شود، آن‌چه كه ما در نگاه كامل و جامع ديده‌ايم، هيچ شعار نيست، بلكه برنامه‌اي براي رسيدن به آن حد است.
وي در قبال خواسته‌هاي دانشجويان گفت: ساختمان جديد دانشگاه امام رضا(ع) با امكانات لازم به‌زودي در زميني به وسعت 200 هكتار در بهترين اراضي مشهد احداث خواهد شد.
واعظ طبسي حفظ حجاب و عفاف را از اولويت‌هاي اصلي دانشگاه امام رضا(ع) دانست.
وي همچنين در رابطه با ايجاد صندوق وام ازدواج دانشجويي و اولويت استخدام نيروهاي مورد نياز موسسات مختلف آستان قدس رضوي از دانشگاه‌هاي وابسته، به دانشجويان اطمينان‌خاطر داد.
1389/08/03 10-25-2010 16:43:24 8908-02345: كد خبر

0 نظرهای شما: