ديگر محصولي به نام پرايد نداريم

مدير عامل سايپا در پاسخ به خبرنگاران:
تيبا افزايش قيمت نداشته است
ديگر محصولي به نام پرايد نداريم

30 درصد كل مبلغ براي تاخير تحويل خودرو درنظر گرفته شد/ قطعات كاملاً داخلي است و تماماً طراحي و ساخت قطعه‌سازان داخلي است/ ديگر محصولي به نام پرايد نداريم X100 محصول جديد ماست.

ايلنا- : نعمت‌الله پوستين‌دوز امروز در مراسم تحويل‌دهي خودروي تيبا و در ميان خبرنگاران گفت كه تيبا هيچ افزايش قيمتي را تجربه نكرده است. او همچنين يادآور شد كه تمام قطعات اين خودرو داخلي است. متن گفت‌وگوي پوستين‌دوز با خبرنگاران در ادامه آمده است:
قرار بود قيمت تيبا زير 10 ميليون تومان عرضه شود اما در سند تحويل داده شده به متقاضيان اين خودروها قيمت 11 ميليون و 700 قيد شده علت اين امر چيست؟
ـ قيمت اوليه همان زير 10 ميليون تومان است و هيچ افزايش قيمتي نداشته‌ايم. قيمت 11 ميليون و 700 قيمت پايه امروز است اين خودرو است كه با افزايش آپشن و استانداردهاي مورد نظر مشتريان افزايش يافته است و گرنه هيچ افزايش قيمتي نداشته‌ايم.
قيمت اين خودرو در بازار چقدر خواهد شد؟
ـ فعلاً در اين خصوص تصميمي نگرفته‌ايم و بعد از انجام تعهدات 10 هزار متقاضي براي محصولات جاري تعيين قيمت گذاري انجام خواهد شد.
پيش‌فروش جديدي براي اين خودرو در سال جاري خواهيد داشت؟
ـ نداريم تا زماني‌كه تعهدات قبلي را پاسخ دهيم.
طبق گفته شما روي طراحي پلات‌ فرم جديد خودرو ارزان قيمت تصميم‌گيري كرده‌ايد؟
ـ نظر متخصصين اين است كه قيمت متناسب با ويژگي‌هاي خودرو تعيين شود ولي پلات فرم جديد در دست بررسي و در حال بررسي بازار هستيم تا بتوانيم پاسخ نياز بازار را بدهيم.
چند نوع خودرو جديد با اين ويژگي و رنج قيمت توليد خواهيد كرد؟
ـ اجازه بدهيد قطعي شود بعد اعلام خواهيم كرد.
اين پلات‌فرم‌هاي جديد قرار است همچون تيبا در استان جديدي توليد شود و مشمول تاخير زماني خواهد شد؟
ـ خير اين پلات‌فرم در خود سايت سايپا توليد مي‌شود و محصولات جاري را به استان‌هاي ديگر خواهيم فرستاد.
اسمي از اين فلات‌فرم‌هاي جديد ارائه مي‌دهيد؟
ـ اجازه بدهيد قطعي شود سپس بگوئيم. متقاضيان تيبا چقدر بابت تاخير سه ساله از سايپا كارمزد دريافت كرده‌اند؟ ـ طبق محاسبه 30 درصد كل مبلغ براي تاخير تحويل خودرو درنظر گرفته شد.
شبهه‌اي در بازار وجود دارد كه قطعات مورد نياز خودرو تيبا توسط تامين‌كنندگان چيني توليد و به اسم شركت‌هاي داخلي وارد و بر روي اين خودرو نصب شده. اين امر را تائيد مي‌كنيد؟
ـ قطعات كاملاً داخلي است و تماماً طراحي و ساخت قطعه‌سازان داخلي است. ما موظف هستيم در مورد تيبا به فكر افزايش ساخت داخل باشيم.
آقاي مهندس تغييرات مديريتي در گروه سايپا را تا چه حد تائيد مي‌كنيد؟
ـ تغييرات و جابجائي‌ها در هر مجموعه‌اي عادي است.
اما در سطح كلان عادي نيست؟
ـ نظر شما غير عادي است.
در زمان رونمايي تيبا توسط بذرپاش مقرر شد كه اين خودرو جايگزين پرايد باشد. هنوز هم در اين نظر پايبند هستيد؟
ـ پرايد را تغيير داده‌ايم و ديگر محصولي به نام پرايد نداريم X100 محصول جديد ماست.
چقدر از بازار پرايد قرار است به تيبا اختصاص پيدا كند؟
ـ موقعيت هر يك از محصولات متناسب با بازار تعريف شده و هيچكدام ديگري را پوشش نمي‌دهند.براي تيبا نيز با افزايش توليد سهم بازار را افزايش مي‌دهيم.
ميزان توليد سال آينده تيبا چند دستگاه است؟
ـ 40 الي 50 هزار دستگاه و اميدواريم به اين ظرفيت برسيم.
جايگزين زانتيا همان خودروهايي است كه با رنو به توافق رسيده‌ايد؟
ـ سوال شما اشكال دارد رنو نيست با سيتروان و كيا به توافق رسيديد.
ميزان مسوولان رنو از سه گزينه جديد براي توليد بر سايت‌ها اسم مي‌برند كه احتمال دارد جايگزين زانتيا شود؟
ـ همكاران ما اعلام كردند كه يكي كيا و دو محصول از ستيروان به عنوان جايگزين‌هاي زانتيا معرفي شده. قراردادها نهايي شده و كارهاي كارشناسي دوطرفه در حال انجام است.

1389/8/5 - 14:49 کد خبر : 158074

0 نظرهای شما: