بزرگترين اشتباه پس از جنگ اين بود كه نيروهاي توانمند به حاشيه رفتند

محسن رضائی:
بزرگترين اشتباه پس از جنگ اين بود كه
نيروهاي توانمند به حاشيه رفتند


دقت کنیم که روزی باید در محضر الهی پاسخگو اعمال خود باشیم و لذا باید در پاس داشت رشادت‌های این رزمندگان کوشا باشیم تا خدای ناکرده اجر زحمات و فداکاری های آنها ضایع نشود.
دبير‌مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: رضایی به سال‌های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: اگر سیاستمداران پس از جنگ می‌توانستند از این همه نیروی داوطلب شهادت در اداره کشور به درستی استفاده کنند، امکان نداشت که مشکلات امروز گریبان‌گیر ما باشد، لذا بزرگ‌ترین اشتباه آنها این بود که این نیروهای توانمند را به حاشیه فرستاند.
به گزارش ايلنا، محسن رضایی، با حضور در منزل سردار‌جانباز شهید حسین كربلایی، ضمن تقدیر از رشادت‌های شهید حسین كربلایی در جنگ تحمیلی از قول آیت‌الله جوادی آملی گفت: علت شکست سرداران اسلام در طول تاریخ این بود که سپاه با ایمانی نداشتند و اگر سپاه پاسداران و بسیج وجود نداشت سرنوشت جنگ و انقلاب به ضرر‌ملت ایران تغییر می‌کرد. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: آنقدر تعداد شهدای ما زیاد است که باعث می‌شود تعداد زیادی از این عزیزان ناشناخته باقی بمانند.
اگر تعداد این شهدا اندک بود تقدیر و بزرگداشت از آنها برجسته می‌شد، لذا تعداد زیاد این شهدا وضعیتی را ساخته است که جز در محضر الهی کسی برجستگی و مقام بزرگ آنها را نخواهد دید. رضایی ادامه داد: حتی من و شما که در کنار این رزمندگان و شهدا بودیم، نمی توانیم به تمام ابعاد وجودی آنها پی ببریم و یافتن حقیقت آنها نیازمند آن است که اینان را با اطرافیان شخصیت‌های بزرگ و سرداران تاریخ مقایسه کنیم. آن وقت است که می‌فهمیم اینان انسان‌های بزرگی بوده‌اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملیات طریق القدس اضافه کرد: من در آن ایام تعداد زیادی از فرماندهان را به خدمت امام بردم و ایشان فرمودند که از ازل ثبت شده بود که شما در این تاریخ به اسلام خدمت خواهید کرد و اگر شما نبودید اسلام شکست می‌خورد و فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم. رضایی افزود: ما باید دقت کنیم که روزی باید در محضر الهی پاسخگو اعمال خود باشیم و لذا باید در پاس داشت رشادت‌های این رزمندگان کوشا باشیم تا خدای ناکرده اجر زحمات و فداکاری های آنها ضایع نشود.
وی با اشاره به نعمت شهادت تاکید کرد: شهادت نعمت بزرگی است که برای بندگان خاص خود قرار داده است تا از مصیبت‌ها و سختی‌ها به صورت آسان عبورکنند. رضایی به سال‌های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: اگر سیاستمداران پس از جنگ می‌توانستند از این همه نیروی داوطلب شهادت در اداره کشور به درستی استفاده کنند، امکان نداشت که مشکلات امروز گریبان‌گیر ما باشد، لذا بزرگ‌ترین اشتباه آنها این بود که این نیروهای توانمند را به حاشیه فرستاند. فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس در پایان گفت: وای به حال ما که این زندگی را تحمل می‌کنیم، نه کاری می توانیم بکنیم و نه راهی داریم.
این شهید رفت و به آرزویش رسید. کاش خدای متعال ما را به این انتظار برساند. در ادامه همسر سردار جانباز شهید حسین كربلایی درباره شهید، به استقامت ایشان در بیست سال گذشته در مقابل جراحات و زخم های ناشی از شیمیایی ایشان خاطراتی را بیان کرد.

1389/8/5 - 16:37

0 نظرهای شما: