نجات‌ 57 مسافر دو شناور غرق‌شده در آب‌هاي هرمزگان

يك مقام محلي خبر داد:

نجات‌ 57 مسافر دو شناور غرق‌شده
در آب‌هاي هرمزگان

خبرگزاري فارس: 15 سرنشين يك كشتي اماراتي در آب‌هاي جاسك و 42 مسافر شناور "صدف خليج فارس " در مسير دريايي كيش به بندرچارك، از غرق شدن نجات پيدا كردند.
رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در هيمن راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بيان اينكه كشتي باري اماراتي با نام "پاراماتا " paramata كه بعدازظهر ديروز از دبي به سمت سومالي در حال حركت بود به علت انفجار در موتور خانه و آبگرفتگي شديد اعلام اضطرار كرده است اظهار داشت: اين كشتي از مركز فرعي جستجو و نجات دريايي جاسك در خواست كمك كرده بود و اين مركز نيز با كمك مركز جستجو و نجات دريايي بندرعباس، به كمك سامانه AIS نزديك‌ترين شناور به محل حادثه را براي كمك به شناور حادثه ديده اعزام كرد. قاسم عسكري‌نسب ادامه داد: همچنين به علت نزديك بودن محل حادثه به كشور عمان با مقامات پليس اين كشور در راستاي اعزام شناور، هماهنگي صورت گرفت كه شناور "خالد‌بن‌وليد " به همراه گارد ساحلي عمان به محل سانحه شتافتند و موفق به نجات جان 15 سرنشين اين كشتي شدند. رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ابراز داشت: اين شناور در نهايت بر اثر شدت خسارت وارده، غرق شد اما حال عمومي خدمه آن سالم گزارش شده است.
*شناور مسافري غرق شد، 42 مسافر و خدمه آن نجات يافتند عسكري‌نسب در ادامه گفت: همچنين عصر ديروز يك شناور مسافري كه در نزديكي آب‌هاي بندر چارك واقع در نزديكي بندرلنگه دچار سانحه شد، پس از نجات جان مسافرانش، غرق شده است. رئيس اداره حفاظت و ايمني دريانوردي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان ابراز داشت: در اين شناور مسافري (صدف خليج فارس) كه با 42 مسافر از كيش قصد عزيمت به بندر چارك را داشت در يك مايلي ورودي بندر چارك، دچار حريق در ناحيه موتور خانه خود شده بود. وي ادامه داد: مركز جستجو و نجات دريايي بندرعباس ضمن اعلام اضطرار و درخواست كمك از شناورهاي متردد در منطقه، موفق به نجات جان سرنشينان و خدمه اين شناور شد. اين مقام مسئول افزود: با وجود اعزام يدك كش صدف براي خاموش كردن شناور صدمه ديده، به علت فايبرگلاس بودن جنس بدنه شناور مسافري، تلاش‌ها براي اطفاي حريق بي نتيجه ماند و شناور مذكور كاملا در آتش سوخت و غرق شد. گفتني است حال تمامي مسافران و خدمه اين شناور سالم گزارش شده است.

0 نظرهای شما: