بانوان اصفهانی رتبه نخست افسردگی در کشور را دارند

بانوان اصفهانی رتبه نخست افسردگی
در کشور را دارند

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر باغ بانوان فرهنگی تفریحی اصفهان گفت: 35 درصد از بانوان استان اصفهان به دلیل مشکلات مختلف دچار افسردگی هستند که از این حیث اصفهان در کشور رتبه نخست را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، لیلا لندی شامگاه سه شنبه در حاشیه دیدار از مراکز سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فضای سبز، زمین والیبال، بدمینتون، اسکیت، پیست دوچرخه سواری، ایستگاههای شادمانه، اسباب بازی، تریا بانو، نمازخانه، عکاسی ویژه بانوان، دستگاه‌های حرکت درمانی، کلبه جیغ و قصه از جمله امکانات این مجموعه فرهنگی است.
وی افزود: زمین‌های ورزشی در رشته‌های مختلف، پیست دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌های شادمانی، ایستگاه‌های اسباب‌بازی، تریا، نمازخانه، عکاسخانه و دستگاه‌های اصلاح‌درمانی در باغ بانوان استفاده شده است.
مدیر باغ بانوان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلفی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف باغ بانوان، ارتقای فرهنگ تفریح و سلامت ویژه بانوان است.
وی از افسردگی 35 درصدی بانوان استان اصفهان خبر داد و افزود: فضای در نظر گرفته شده در باغ بانوان مکان خوبی برای تخلیه انرژی بانوان و کاهش استرس‌های زندگی است.
لندی همچنین به برگزاری محفل های ادبی همچون شاهنامه خوانی، حافظ خوانی اشاره کرد و گفت: روزهای پنجشنبه این محافل ادبی برگزار می شود بنابراین از علاقمندان دعوت می شود در این مراسم شرکت کنند.
وی بیان داشت: کلبه‌ای به نام کلبه قصه در این باغ طراحی شده که بر اساس مخاطبان گروه سنی مختلف با قصه‌گویی به آنها آموزش رفتاری می‌دهد.
مدیر باغ بانوان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای سه گروه دختران، مادران و مادربزرگان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنیم، افزود: به تناسب هر گروه و نیازهای آنان برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پزشکی در این باغ اجرا می‌شود و مشاوره‌های مختلفی به آنها داده می‌شود.
وی اضافه کرد: ماهیانه برای بانوان همایش‌های مختلفی همچون کوه‌گشت و پیاده‌روی برگزار می‌کنیم و علاوه بر آن ورزش صبحگاهی را با بیش از 200 نفر عضو ثابت برگزار می‌کنیم.
لندی به خانه تولد در این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این قسمت بانوانی که مکانی برای برپایی جشن تولد ندارند می توانند در این خانه محفلی دوستانه برگزار کنند.
گفتنی است این مجموعه هر روز به جز روزهای جمعه و شنبه از ساعت 5/6 صبح تا اذان مغرب به بانوان خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

تاریخ انتشار، تهران: ۰۹:۳۰ , ۱۳۸۹/۰۸/۰۵

0 نظرهای شما: