تامين كسري بودجه از صندوق ذخيره ارزي كار دولتمردان عادل و مديران هوشمند نيست

ابوترابي فرد در همايش نقش مديريت در تحقق سند چشم‌انداز:


تامين كسري بودجه از صندوق ذخيره ارزي

كار دولتمردان عادل و مديران هوشمند نيست


درآمدهاي مالياتي نتوانسته‌ است بيش از 30 درصد هزينه‌هاي دولت را پوشش دهد كه اين زيبنده يك كشور نيست/ يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي امروز بايد اصلاح ساختارهاي سياسي كشور باشد.


ایلنا:- نايب رييس مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه تامين كسري بودجه از صندوق ذخيره ارزي كار دولتمردان عادل و مديران هوشمند نيست. بايد در گام اول هزينه‌هاي جاري را از درآمد نفت و گاز قطع كنيم و پس از آن هزينه‌هاي عمراني را نيز همان‌طور.
به گزارش خبرنگارايلنا، محمدحسن ابوترابي‌فرد روز گذشته در همايش ملي نقش مديريت راهبردي در تحقق سند چشم‌انداز بيست‌ساله جمهوري اسلامي ايران، طي سخناني اظهار داشت: با توجه به حقيقتي كه در ادبيات مديريت وجود دارد فقدان يك جهان‌بيني روشن امكان انجام يك مديريت راهبردي را از بين خواهد برد.
انبياي الهي نيز با چشم‌اندازي روشن در عرصه مديريت جهاني ورود پيدا كردند. وي با بيان اينكه قرآن براي آينده بشر چشم‌انداز روشني را تعريف كرده و جامعه بشري با دستيابي به مرتبه‌اي از دانش مي‌تواند براي قسط و عدالت، قيام كند گفت: امام (ره) با يك قيام لله و با مديريت راهبردي، اين انقلاب را رقم زد و اگر اين نگاه نبود، امروز نه اين عزت و نه اين اقتدار وجود نداشت.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين گفت: با همين چشم‌انداز است كه ملت لبنان امروز در كنار ملت ما براي رسيدن به يك هدف با يك برنامه و تحت يك مديريت راهبردي و رهبري صالح حركت مي‌كنند و در همين راستا است كه ملت عراق نيز هماهنگ با نظام جمهوري اسلامي، منافع زورگويان غرب را در خاك خود هدف قرار مي‌دهند. وي با طرح اين سوال كه آيا مي‌توان قدرت سياسي ملت ايران و نظام برآمده از اراده ملي در كشورمان را با ساير قدرت‌هاي سياسي ملي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي مقايسه كرد؟ و يا كدام قدرت را مي‌شناسيد كه بتواند سه دهه در مقابل آمريكا و قدرت‌هاي حاكم بر جهان بياستد؟ افزود: بنابراين همان‌طور كه ما يك قدرت سياسي و امنيتي در منطقه هستيم، بايد به يك قدرت علمي برتر در منطقه و جهان تبديل شويم.
ابوترابي‌فرد تاكيد كرد: ما بايد در كمترين زمان ممكن به يك قدرت اقتصادي تهديدناپذير تبديل شويم و اين امر جز با اعمال مديريت راهبردي محقق نخواهد شد. وي افزود:يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي امروز بايد اصلاح ساختارهاي سياسي كشور باشد. نايب رئيس مجلس گفت: در حوزه علم و تبديل دانش به فناوري، گام‌هاي بسيار بزرگي برداشته شده است كه اين دانشگاه (دانشگاه عالي دفاع ملي) يكي از گام‌هاي برداشته شده در اين خصوص به شمار مي‌آيد. وي ادامه داد: در عرصه تبديل به قدرت اقتصادي با چالش‌هايي مواجه هستيم كه اگر بخواهيم قدرت اقتصادي اول منطقه باشيم بايد در پنج سال برنامه پيش‌رو رشد هشت درصد را تجربه كنيم. در حالي كه امروز در شرايط بسيار نامطلوبي قرار داريم.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با اين شرايط موجود بايد سال پايان برنامه، رشد اقتصادي حدود 13 درصد را داشته باشيم و حداقل بيش از هزار و 100 ميليارد دلار به بدنه اقتصادي كشور تزريق كنيم. براي مديريت اشتغال در كشور و تجربه بيكاري زير هفت درصد همت بگماريم. وي گفت: همچنين براي اينكه قطع وابستگي از درآمدهاي نفتي را محقق كنيم، بايد گام‌هاي بسيار بلندي برداريم. ابوترابي گفت: درآمدهاي مالياتي نتوانسته‌ است بيش از 30 درصد هزينه‌هاي دولت را پوشش دهد كه اين زيبنده يك كشور نيست، بايد انضباط مالي را در راس همه كارها قرار دهيم.
وي گفت: تامين كسري بودجه از صندوق ذخيره ارزي كار دولتمردان عادل و مديران هوشمند نيست. بايد در گام اول هزينه‌هاي جاري را از درآمد نفت و گاز قطع كنيم و پس از آن هزينه‌هاي عمراني را نيز همان‌طور. وي گفت: امروز بسياري از كشورهاي اروپايي كه با ما هم‌تراز بودند، توانسته‌اند تمام درآمدهاي نفتي خود را به تقويت و رشد اقتصادي در حوزه‌هاي مولد متوجه كنند تا كمترين اثر منفي را در رشد تورم در جامعه آنها ايجاد نكند. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش در جهت اجرا نمودن برنامه‌هاي پنج ساله به عنوان يك برش كوتاه‌مدت براي رسيدن به چشم‌انداز بيست ساله است و بودجه سالانه نيز بايد بستر رسيدن به اهداف برنامه پنج ساله را محقق كند كه ما با اين نگاه فاصله قابل تاملي داريم.
ابوترابي‌فرد در پايان تاكيد كرد: نگاه فرابخشي و حركت منطبق با برنامه و بودجه‌ريزي عملياتي در راستاي كاهش هزينه‌ها نهادينه نشده است.

1389/8/7 - 11:10 کد خبر : 158264

0 نظرهای شما: