اظهارات مشايي درباره همجنس‌گرايي در ايران

اظهارات مشايي
درباره همجنس‌گرايي در ايران
ابتکار-- رئيس دفتر رئيس جمهور صبح ديروز در چهارمين جشنواره بين‌المللي فارابي که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: رئيس جمهور در دانشگاه کلمبيا ساعت‌ها بحث کرد و يکي از وي پرسيد که چرا شما در کشورتان به هم‌جنس‌گراها اجازه فعاليت نمي‌دهيد؟ که احمدي‌نژاد در پاسخ به اين پرسش تصريح کردند که هم‌جنس‌گرايي در کشور ما مثل کشور شما مطالبه ندارد.
به گزارش فارس، اسفنديار رحيم مشايي همچنين گفت: ترجمه اين پاسخ رئيس جمهور بد فهميده شد و مثلاً اين طور برداشت شد که در کشور ما هم جنس‌‌گرا وجود ندارد که همه خنديدند و از اينکه در ايران هم‌جنس گرا نداريم، تعجب کردند.رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه اكنون در آخرين ماه‌هاي دهه اول هزاره سوم قرار داريم اظهار داشت: اكنون بايد اين دهه را ارزيابي كنيم آيا اين دهه كه دهه صلح ناميده شده و جامعه جهاني با اين نامگذاري عزم خود را جزم كرد كه صلح را جاري كند و عوامل مخرب را حذف كند آيا موفق بود؟
مشايي در پاسخ به اين سؤال تصريح كرد: نه تنها موفق نبوده است بلكه يك مطالعه اجمالي نشان مي‌دهد كه شايد بعد از جنگ جهاني دوم، هيچ دهه‌اي به اين اندازه خسارت‌بار عليه امنيت جهاني نبوده است و اكنون شاهد يك ناامني جهاني هستيم. وي افزود: رئيس جمهور كشور در سازمان ملل اين مسئله را به درستي تحليل كرد كه علت نرسيدن به صلح جهاني در اين دهه اين است كه منويات ملل جهاني براي تحقق نيازمند مديريت است و مديريت اين مسئله با علوم انساني و انسان سر و كار دارد.
رئيس دفتر رئيس جمهور با بيان اينكه رئيس جمهور در اين سفر موضوع را به درستي تحليل كرده و دلايل عدم موفقيت آن را نيز تشريح كرده‌اند يادآور شد:‌ رئيس جمهور در سخنان خود تصريح مي‌كند كه سازمان ملل از نظر ساختاري گرفتار است و از نظر مديريتي بيمار است پس قادر به حل مشكل و ايفاي نقش خود نيست.

0 نظرهای شما: