شيوع ايدز درزنان سيستان‌وبلوچستان،2برابرميانگين كشوري است

معاون دانشگاه علوم‌پزشکي زاهدان هشدارداد:

شيوع ايدز درزنان سيستان‌وبلوچستان،
2برابرميانگين كشوري است

سه درصد ازدواج‌هاي استان متعلق به
دختران10تا15 سال است!

خبراري دانشجويان ايران - زاهدان سرويس: شهرستان‌ها معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي زاهدان با بيان اينكه به‌علت تعدد زوج‌ها و سفر به کشورهاي خارجي، شمار مبتلايان به ايدز در ميان زنان استان دو برابر ميانگين کشوري است، افزود: بايد نيازهاي طرفين قبل از ازدواج بررسي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه سيستان و بلوچستان، دکتر "طباطبايي" در نشست ستاد امور جوانان سيستان و بلوچستان با اشاره به وجود پاتوق‌هايي در زاهدان و نقاط حاشيه‌اي، هشدار داد: اين مراكز جوانان را به سمت رفتارهاي پرخطر سوق مي‌دهند که با اين موارد بايد به شدت برخورد شود.
وي با اشاره به شرايط و تنگناهاي خاص استان، بر ضرورت افزايش کيفيت خدمات تاكيد كرد و افزود: پيش از برنامه‌ريزي براي جوانان، بايد به خواسته‌هاي آنان توجه شود چون شناسايي نيازهاي واقعي جوانان در برنامه‌ريزي، بدون حضور آنان امكان‌پذير نيست.
معاون دانشگاه علوم پزشکي زاهدان با تاكيد بر ضرورت تشكيل هسته جوانان براي طرح، جمع‌بندي جهت حل و ارايه راهكار مناسب، گفت: علاوه بر شناخت واقعي نيازها، مهارت و توانمندسازي، ارايه آموزش از موارد مورد نياز جوانان استان است.
دكتر طباطبايي با بيان اينكه سه درصد ازدواج‌هاي استان متعلق به دختران 10 تا 15 سال است، گفت: ازدواج و بارداري در سنين كم سبب افزايش مرگ و مير مادران مي‌شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکي زاهدان افزود: چنانچه اين سه درصد از کل شمار ازدواج استان کم شود رقم قابل توجهي را شامل مي‌شود.
به گفته وي، ثبت نشدن ازدواج، شمار فرزندان فاقد هويت و شناسنامه را افزايش مي‌دهد.
1389/07/30 10-22-2010 12:44:31 8907-19970: كد خبر

0 نظرهای شما: