بارش باران و كاهش 5 درجه‌اي دما در تهران

سازمان هواشناسي خبر داد:

بارش باران و كاهش 5 درجه‌اي دما در تهران

كاهش تا15درجه‌اي دما و
بارش برف و باران در كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيست سازمان هواشناسي كشور از بارش باران و كاهش 5 درجه‌اي دما در تهران خبر داد.
به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس آخرين نقشه‌هاي هواشناسي با استقرار سامانه بارشي بر روي كشور پيش بيني مي‌شود كه شاخه شمالي اين سامانه بر روي مناطق شمالغرب، سواحل جنوبي درياي خزر، ارتفاعات البرز و به تدريج شمال شرق باعث رگبار و رعد و برق و وزش باد شده و شاخه جنوبي اين سامانه مناطق غربي و بخشهايي از جنوب غرب و مركز را تحت تاثير قرار دهد.
اين وضعيت تا روز چهارشنبه براي مناطق ذكر شده ادامه خواهد داشت و با استقرار سامانه فوق بر روي كشور طي اين چند روز كاهش دمايي حدود 10 تا 15 درجه براي نوار شمالي و 6 تا 10 درجه براي ديگر مناطق تحت تاثير اين سامانه پيش‌بيني مي‌شود. از اين رو بارش در مناطق سردسير و مرتفع به صورت برف خواهد بود.
با استقرار سامانه سرد شمالي بر روي سواحل جنوبي درياي خزر بارشها در سواحل جنوبي درياي خزر بويژه سواحل غربي از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود.
به گزارش ايسنا، بر اين اساس در روز دوشنبه آسمان تهران ابري در بعضي ساعات بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز با 5 درجه كاهش به 9 و 17 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. همچنين در روز سه‌شنبه نيز آسمان پايتخت نيمه ابري تا ابري و بارش باران در ارتفاعات بارش برف خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 6 و 14 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.
1389/08/09 10-31-2010 16:17:26 8908-06244: كد خبر

0 نظرهای شما: