70 درصد مجرمان شغل ثابت ندارند

احمدی:

70 درصد مجرمان شغل ثابت ندارند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیرکل زندانهای هرمزگان با بیان اینکه 70 درصد ورودی زندانها‌ شغل ثابت ندارند، گفت: آموزش مهارتهای شغلی به این افراد نقش مؤثری در ایجاد اشتغال برای آنها پس از آزادی دارد.
به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، موسی احمدی بعدازظهر چهارشنبه در نشست یک روزه مشارکت نهادهای مدنی و حمایتی از زندانیان که با حضور معاون اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور، معاونان، روسای زندانها و مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: 70 درصد افرادی که وارد زندانها می‌شوند شغل ثابتی ندارند و آموزش مهارتهای شغلی به این افراد نقش موثری در توانمند کردن و اشتغال آنان پس از آزادی خواهد داشت.
احمدی ادامه داد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده زندان به یک کارگاه اشتغال تبدیل شده است که بعد از آزادی مددجویان و با حمایت نهادهای حمایتی و دریافت تسهیلات خوداشتغالی به خوبی می‌توانند در جامعه با ایجاد کسب و کار موفق باشند.
به گفته وی، افرادی که به هر دلیلی وارد زندان می‌شوند باید بعد از آزادی مورد حمایت نهادهای حمایتی قرار گیرند تا مجدد به ارتکاب جرم گرایش پیدا نکنند و همچنین دید و تفکر جامعه نسبت به زندانی باید تغییر کند که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب است.
وی ادامه داد: برای کاهش جرم در جامعه باید پیشگیری از وقوع جرم در راس کارها و برنامه‌ها قرار گیرد.
مدیر کل زندانهای هرمزگان با تاکید بر حمایت از خانواده زندانیان نیازمند ابراز داشت: خانواده های زندانیان جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و اگر این افراد مورد حمایت قرار نگیرند دچار آسیبهای اجتماعی می‌شوند.
احمدی تصریح کرد: انجمنهای حمایت از زندانیان باید با ایجاد فضای مناسب در راستای اشتغال، مشاوره و آموزش فرزندان زندانیان حرکت کنند.
وی به اقدامات انجام شده در زندانهای هرمزگان اشاره کرد و افزود: برای توانمند کردن مددجویان، 22 رشته فنی و حرفه‌ای به آنان در زندانهای استان هرمزگان آموزش داده می‌شود.
معاون اداره کل اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور نیز در این نشست گفت: انجمنهای حمایت از زندانیان باید با برنامه‌ریزی مناسب در صف اول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بیرند.
محمد تقوایی افزود: اولویت نخست انجمن حمایت از زندانیان خدمات دهی به خانواده زندانیان، زندانیان نیازمند و کمک به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی زندان‌ها است.
وی بیان داشت: برای پیشبرد اهداف انجمن، باید مدیران عامل با تعامل با سازمانها و نهادها برای درآمدزایی بیشتر و در راستای خدمات‌دهی بهتر به خانواده زندانیان نیازمند حرکت کنند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۴۷ , ۱۳۸۹/۰۷/۲۸

0 نظرهای شما: