دانشگاه علوم‌پزشكي ايران به دليل سكونت نيمي از پرسنل در شهرستان كرج منحل شد

وزیر بهداشت:
دانشگاه علوم‌پزشكي ايران به دليل سكونت
نيمي از پرسنل در شهرستان كرج منحل شد


دانشگاه علوم پزشكي ايران، سه چهارم شبكه بهداشتي خود را به دليل تاسيس استان البرز به همراه بيمارستان‌هاي منطقه كرج به دانشگاه علوم پزشكي البرز منتقل كرد/هفت بيمارستان اين دانشگاه به دانشگاه بهشتي منتقل مي‌شود.
ايلنا:- وزير بهداشت دلايل انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه نشست و ديدار دوستانه با وزير بهداشت كشور كنيا در جمع خبرنگاران افزود: پيرو ابلاغيه معاونت نيروي انساني رياست جمهوري، دانشگاه علوم پزشكي ايران ادغام شده است كه بر اساس آن هم شبكه بهداشت و درمان شهر تهران ساماندهي مي‌شود و هم مسائل آموزشي و پژوهشي بهبود مي‌يابد.
وي ادامه داد: در اين زمينه اتفاقي جز ارتقاي اين فعاليت‌ها نمي‌افتد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي ايران به دانشگاه علوم پزشكي تهران منتقل مي‌شود. وزير بهداشت و درمان گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشكي ايران با توجه به اصلاح ساختاري كه قرار بود در شهر تهران اتفاق بيفتد، انجام شد؛ البته اين دانشگاه سه چهارم شبكه بهداشتي خود را به دليل تاسيس استان البرز به همراه بيمارستان‌هاي منطقه كرج به دانشگاه علوم پزشكي البرز منتقل كرد.
دستجردي تصريح كرد: يك هزار و 700 پرسنل دانشگاه علوم پزشكي ايران ساكن استان البرز بودند كه همگي آنها به كرج منتقل مي‌شوند. وي اظهار كرد: از مشكلات ما در زمينه سه دانشگاه علوم پزشكي مادر در تهران همخوان نبودن مناطق جغرافيايي آنها بوده است به طوري كه به عنوان مثال در يك خيابان منطقه بهداشتي يك دانشگاه بوده و پايين آن خيابان منطقه بهداشتي دانشگاهي ديگر. همچنين عدم همخواني مناطق از نظر جغرافيايي نيز از مشكلات موجود بوده است كه يك دانشگاه از منطقه شمال بايد بر منطقه‌اي در غرب نظارت مي‌كرد، البته اين مسائل ساماندهي شد.
دستجردي با اشاره به اينكه مسائل پژوهشي و آموزشي ارتقاي جدي پيدا مي‌كند، گفت: بر اين اساس در رتبه‌بندي دانشگاه‌ها رتبه‌هاي بالاتري را كسب مي‌كنيم و افرادي كه قبلا فارغ‌التحصيل دانشگاه علوم پزشكي ايران بوده‌اند، اتفاق خاصي براي مدارك آنها نمي‌افتد، اما هفت بيمارستان زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي ايران به همراه معاونت‌هاي غذا و دارو، بهداشتي و درماني به دانشگاه علوم پزشكي بهشتي منتقل مي‌شود و مسائل و موضوعات آموزشي به دانشگاه علوم پزشكي تهران انتقال مي‌يابد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، روز جمعه، مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت در نامه‌اي به محمدباقر لاريجاني رييس دانشگاه علوم‌پزشكي تهران، دانشگاه علوم‌پزشكي ايران را منحل و واحدهاي آموزشي آن را به دانشگاه تهران و واحدهاي درماني و بهداشتي آن را به دانشگاه شهيد‌بهشتي سپرد.
اين نامه بدون هماهنگي با پرسنل و هيات‌علمي دانشگاه علوم‌پزشكي ايران صادر و منتشر شده است.

1389/8/9 - 09:21 کد خبر : 158712

0 نظرهای شما: