بايد در فراكسيون اصولگرايان خانه‌تكاني كرد

تشريح مذاكرات آقاتهراني و لاريجاني در گفت‌وگو با ايلنا:
بايد در فراكسيون اصولگرايان خانه‌تكاني كرد

لاريجاني نبايد كانديداي رياست فراكسيون شود/كانديداي رياست فراكسيون اصولگرايان نمي‌شوم اما شخصا به لاريجاني هم راي نمي‌دهم/ اجازه نمي‌دهند افراد ديگري وارد هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان شوند.

ایلنا- : عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با انتقاد از عملكرد هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان، مي‌گويد كه در اين فراكسيون بايد خانه تكاني كرد.

مرتضي آقاتهراني نماينده تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به اينكه آيا فراكسيون متبوعش گزينه‌هايي را براي هيات رئيسه فراكسيون اصولگريان معرفي خواهد كرد يا خير؟، گفت: فعلا چنين تصميمي نداريم. من در هيچ جلسه‌اي در اين مورد شركت نكرده‌ام و اصولا نمي‌دانم كه آيا دوستان فراكسيون انقلاب اسلامي در اين راستا نشستي داشته‌اند يا خير. وي با اعلام مخالفتش با رياست لاريجاني بر فراكسيون اصولگرايان، تصريح كرد: دليل مخالفتم با رياست دوباره آقاي لاريجاني بر رياست فراكسيون اصولگرايان، از وضعيت كنوني فراكسيون پيدا است. اين وضعيت، مطلوب بنده نيست. البته ممكن است عده‌اي از آن رضايت داشته باشند، اما من مي‌گويم كه چرا با گذشت چند ماه، اين فراكسيون يكي دو جلسه بيشتر نداشته است و هيچ گاه حرف‌ها در آن يكي نشده است؟ بنابراين بايد مشخص شود كه فراكسيون اصولگرايان چه كار مي‌خواهد انجام بدهد.

نماينده تهران افزود: گاهي اوقات احساس مي‌كنم دوستان فراكسيون اقليت به خوبي و به طور يك‌شبه با هم كارهايشان را انجام مي‌دهند. ولي ما در فراكسيون اصولگرايان، هر كدام كار خودمان را مي‌كنيم. وي همچنين در مورد ائتلاف بخشي از اصولگرايان با فراكسيون خط امام(ره) كه در انتخاب علي مطهري به‌عنوان نماينده مجلس در هيات نظارت بر مطبوعات رخ داد، يادآور شد: خود آنها مي‌گويند كه ما با يكديگر اتحاد كرديم تا مطهري راي آورد. البته شخص مطهري بايد در آينده مواضع صريح خود را نشان دهد. آقاتهراني در پاسخ به اينكه با توجه به اتحاد مذكور ميان دو جناح در مجلس، وضعيت حاميان دولت چگونه خواهد بود؟، اظهار داشت: اين يك مساله جزيي است و همه واقعيت نيست.

بايد دور هم نشست و صحبت كرد و از اصولگرايي قدرشناسي بيشتري كرد و برنامه بيشتري براي آن داشت. اين درحالي است كه اكنون چنين برنامه‌اي وجود ندارد. وي با بيان اينكه اشكال من به عملكرد فراكسيون اصولگرايان همين موارد است، گفت: چرا اين اردوگاه جمع نمي‌شود و كسي آن را جمع نمي‌كند؟ به راستي چه كسي مسوول آن است؟ اگر داراي مسوول است چرا اين كار را انجام نمي‌دهد؟ من معتقدم كه دوستان هيات رئيسه فراكسيون به اين كار نمي‌رسند و گرفتاري دارند. در حالي كه در چنين شرايطي نبايد مسووليت را بپذيرند، بلكه بايد اجازه دهند تا افرادي كه پاي كار مي‌ايستند بيايند كه اين امر به نفع مجلس است.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي در پاسخ به اينكه آيا انتقاداتتان را با لاريجاني در ميان گذاشته‌ايد يا خير؟، گفت: يكي دوبار با وي در اين مورد صحبت كرده‌ام. او نيز نظر مرا مي‌داند و اگر لازم باشد آنها را تكرار مي‌كنم. ولي به طور كلي عرض مي‌كنم كه اين وضعيت به مصلحت نيست و لاريجاني نبايد كانديداي رياست فراكسيون شود. آقاتهراني همچنين در مورد كانديداتوري احتمالي محمدرضا باهنر به‌ عنوان نايب رئيس فراكسيون اصولگرايان تصريح كرد: اين افراد قبلا بوده‌اند؛ بايد در فراكسيون اصولگرايان يك خانه تكاني كرد. زيرا اگر اين افراد مي‌توانستند كاري كنند تا الان انجام داده بودند.

به همين دليل بايد بگذارند افرادي جديدي وارد كار شوند. اما ظاهرا اجازه نمي‌دهند. نماينده تهران در مورد كانديداتوري همكفرانش در فراكسيون انقلاب اسلامي براي انتخابات هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان، اظهار داشت: ما ديگر ادعايي نداريم. همان‌گونه كه گفتم خودم كانديدا نمي‌شوم. در عين حال گزينه‌اي در اين عرصه نداريم. اما شخصا به لاريجاني هم راي نمي‌دهم، زيرا به مصلحت وي نيست. وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد سخنان اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر تهمت دانستن آخوندي بودن نظام جمهوري اسلامي، اظهار داشت: بيگانگان حرف‌هاي زيادي مي‌زنند و همه ما به خصوص مقام معظم رهبري بايد به اينگونه سخنان پاسخ جدي دهيم.

لذا درزمينه مسائل حوزه‌هاي علميه، رهبري به جدايي دين از سياست و روحانيت و سياست توجهي زيادي كردند و آن را مورد آسيب شناسي قرار دادند. آقاتهراني افزود: در زمينه استقلال حوزه‌ها نيز گاهي دولت و گاهي خود حوزويان، اين مساله را مطرح مي‌كنند. با توجه به مغالطاتي كه در اين خصوص، صورت مي‌گيرد رهبر انقلاب به آنها پاسخ دادند و جايگاه حوزه را براي دولت و به خصوص مجلس كه به تصويب بودجه‌ها مي‌پردازد، روشن كردند.
1389/8/3 - 12:40:24 کد خبر : 157377


0 نظرهای شما: