اتصال خطوط ريلي ايران و ارمنستان گام بلندي در جهت پيشرفت دو كشور است

رحيمي در ديدار نخست وزير ارمنستان:

اتصال خطوط ريلي ايران و ارمنستان گام

بلندي در جهت پيشرفت دو كشور است


خبرگزاري فارس: معاون اول رئيس جمهور ‌اتصال خطوط ريلي ايران و ارمنستان را گام بلندي در جهت پيشرفت دو كشور ‌‌دانست.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور در ديدار «تيگران سركيسيان» نخست وزير ارمنستان با تأكيد بر ضرورت تسريع در اتصال خطوط ريلي ايران و ارمنستان گفت: اجراي توافقات انجام شده در خصوص اتصال خطوط ريلي دو كشور، گام بلندي در جهت پيشرفت دو كشور خواهد بود.
وي با بيان اينكه دولت ايران براي اتصال خطوط ريلي سراسر كشور گام‌هاي بلندي برداشته است و پروژه‌هاي وسيعي در دست اقدام دارد، خاطرنشان كرد: با اين اقدامات شبكه بزرگي براي ترانزيت ايران و كشورهاي همسايه بوجود مي‌آيد و ارمنستان نيز مي‌تواند از طريق ايران به ساير كشورهاي همسايه متصل شود.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به روابط خوب مسلمانان و ارامنه در تاريخ ايران، گفت: رابطه ايران و ارمنستان همواره رابطه‌اي دوستانه بوده است و براي گسترش روابط و همكاري‌هاي دو كشور بايد بيش از پيش تلاش شود.
رحيمي به روابط سياسي صميمانه ميان ايران و ارمنستان اشاره كرد و ادامه داد: ‌ايران آمادگي دارد در تمامي زمينه‌ها روابط اقتصادي و تجاري خود را در سطح روابط سياسي با كشور دوست و همسايه ارمنستان افزايش دهد كه اين امر نيازمند تلاش و تسريع در اجراي توافقات فيمابين است.
وي خاطرنشان كرد: روابط صميمانه دو ملت پشتوانه‌اي براي جهش سطح مبادلات تجاري ايران و ارمنستان است و بايد براي براي تحقق اين امر سقف معيني را براي حجم مبادلات فيمابين تعيين و براي رسيدن به آن تلاش كنيم.
معاون اول رئيس جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران محدوديتي براي ارتقاء روابط با كشورهاي همسايه قايل نيست، تاكيد كرد: محدوديتي از سوي ايران براي ارتقاي روابط و افزايش سطح همكاري‌هاي ايران و ارمنستان وجود ندارد.
رحيمي همچنين با اشاره به تحولات و پيشرفت‌هاي اخير ايران در عرصه‌هاي علمي و فناوري، گفت: ايران آمادگي دارد تجربيات و دانش فني خود را در تمامي زمينه‌ها از جمله بهداشت و درمان در اختيار كشور دوست ارمنستان قرار دهد.
معاون اول رئيس جمهور تصريح كرد: ايران و ارمنستان مي‌توانند مبادلات تجاري خود را با ارز رايج دو كشور انجام دهند كه اين امر باعث افزايش ارزش پول دو كشور خواهد شد.
«تيگران سركيسيان» نخست وزير ارمنستان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط صميمانه دو كشور خواستار تحكيم و گسترش روابط اقتصادي ايران و ارمنستان شد.
نخست وزير ارمنستان ضمن قدرداني از مقامات جمهوري اسلامي ايران به خاطر شرايط مناسبي كه براي ارامنه ايراني فراهم است، گفت: دو كشور از ظرفيت و پتانسيل بالايي براي همكاري‌هاي مشترك برخوردارند و روابط دو كشور مي‌تواند در راستاي منافع دو ملت گسترش يابد.
وي همچنين خواستار افزايش همكاري‌ها در زمينه‌هاي تبادل انرژي و برق، اتصال خطوط ريلي، همكار‌ي‌هاي علمي و آموزشي و همكاري در زمينه داروسازي شد.

0 نظرهای شما: