کارمند سفارت فرانسه در بین متهمین اغتشاشات اخیر در ایران

کارمند سفارت فرانسه در بین متهمین اغتشاشات اخیر در ایران

مسکو، 17 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ در بین متهمین دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده عوامل اغتشاشات اخیر در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، "کلوتیلد ریس" کارمند سفارت فرانسه در ایران نیز دیده می شود که به جاسوسی و توطئه چینی متهم شده است. این مطلب را بی بی سی به نقل از رسانه های ایران اطلاع داد.
دومین جلسه دادگاه روز شنبه به صورت علنی در شعبه‌ ‌15 دادگاه انقلاب اسلامی آغاز شد که وکلای متهمین نیز در آن حضور یافته اند
.بی بی سی به نقل از فارس اطلاع داد که در میان متهمان، "کلوتیلد ریس" تبعه فرانسوی و خانم دوک افشار کارمند محلی سفارت فرانسه در تهران حضور دارند که "خانم ریس به جمع آوری اطلاعات و تحریک آشوب طلبان متهم شده است".
کلوتیلد ریس روز 1 جولای بهنگام ترک ایران در فرودگاه به اتهام جاسوسی دستگیر شد. پیش از آن وی به مدت پنج ماه دستیار استاد زبان فرانسه در یکی از مدارس اصفهان بود. فرانسه دستگیری وی را "بی اساس" نامید و "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور فرانسه مقامات ایران را به آزادی فوری او فراخواند. همچنین روز 15 جولای وزارت خارجه فرانسه اطلاع داد که خانم افشار کارمند محلی سفارت فرانسه نیز دستگیر شده است. وی متهم به جاسوسی و توطئه چینی می باشد.
هفته گذشته 10 مرداد ماه اولین جلسه دادگاه 100 نفر از متهمین برگزار شد. قرار بود دومین جلسه دادگاه روز 15 مرداد ماه برگزار شود که به درخواست وکلا و بمنظور رعایت حقوق متهمین، دادگاه دو روز به تاخیر افتاد.

0 نظرهای شما: