پراید و وانت نیسان امنیت ندارند.


رئيس مرکز کنترل و عمليات پليس:
پرايد و نيسان وانت امنيت ندارند



جام جم آنلاين: رئيس مرکز کنترل و عمليات پليس راهنمايي و رانندگي کشور از نا امن بودن خودرو پرايد و غير استاندارد بودن آن براي استفاده در جاده هاي کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن فهرستي روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 17 درصد حوادث رانندگي کشور مربوط به تصادفاتي است که خودروي پرايد يک طرف حادثه بوده است و اين آمار در ايام تعطيلات و پرسفر به 24 درصد مي رسد.
اين اظهارت در حالي از سوي سرهنگ فهرستي مطرح مي شود که سالها از توليد و ورود خودروي پرايد به خيابانها و جاده هاي کشور مي گذرد و بر اساس اعلام مسئولان نيروي انتظامي در حال حاضر دو ميليون و 700 هزار خودرو پرايد در کشور در حال تردد هستند.
رئيس مرکز کنترل و عمليات پليس راهنمايي و رانندگي کشور در ادامه اين برنامه گفت: اين موضوع را به مقامات ذيربط گزارش کرده ايم و شهروندان بايد توجه داشته باشند که هنگام سفر با اين خودرو از حمل اضافه بار به شدت خودداري کنند.
پرايد عامل 17 درصد حوادث رانندگي کشور
فهرستي در پاسخ به اين سئوال که چرا با توجه به اثبات ناامن بودن اين خودرو اجازه تردد به آن در جاده هاي کشور داده مي شود، خاطر نشان کرد: پليس مقام تاييد کننده براي استاندارد يا غير استاندارد اين خودرو نيست به همين علت نمي تواند از تردد اين خودرو در جاده هاي کشور ممانعت کند.
رئيس مرکز کنترل و عمليات پليس راهنمايي و رانندگي کشور همچنين دومين خودرو پرخطر کشور را خودروي نيسان وانت اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه اين خودرو 2 درصد خودروهاي کشور را تشکيل مي دهد بيش از 6 درصد حوادث رانندگي کل کشور مربوط به خودروي نيسان وانت است.
وي همچنين سومين خودروهاي پرخطر کشور را کاميونهاي بنز ناميد و گفت: اين خودرو به علت داشتن ارتفاع بيش از حد در تصادفات بدون آنکه خودش دچار آسيبي بشود خودروي مقابل را له مي کند.
اين در حاليست که 1.7 درصد خودروهاي کشور را کاميونها تشکيل مي دهند و 14 درصد تصادفات و 47 درصد حوادث فوتي مربوط به کاميونها است.
وي گفت: تنها تا پايان امسال به كاميون بنز مجوز توليد داده شده است.
فهرستي در خصوص جاده هاي پرخطر و نقاط حادثه خيز کشور گفت: بر اساس آمار 62 درصد حوادث رانندگي در حاشيه 30 کيلومتري شهرها اتفاق مي افتد و جاده کرمان - جيرفت در حال حاضر مقام اول جاده هاي پرخطر کشور را تشکيل مي دهد اما جاده هايي مانند سبزوار - شاهرود، اصفهان - شيراز که در رتبه هاي سوم و اول جاده هاي پرخطر بودند در حال حاضر با اصلاح امدادي صورت گرفته در اين جاده ها به رتبه هشتم و سوم از نظر پرخطر بودن رسيده اند.
وي در رابطه با سهم خودروها در علت وقوع حوادث گفت: در جاده هاي کشور خودروهاي سواري و وانت 54 درصد حوادث رانندگي، موتورسيکلت 22 درصد، کاميون 14 درصد، عابر پياده 7 درصد و مسافربرهاي عمومي 3 درصد حوادث رانندگي را تشکيل مي دهند که 24.5 درصد علت حوادث عدم توجه به جلوي رانندگان است و 66 درصد حوادث در روز و 33 درصد آنها شب هنگام است.
رئيس مرکز کنترل و عمليات پليس راهنمايي و رانندگي کشور با اشاره به حوادث درون شهري، خاطر نشان کرد: وانت و سواري 39 درصد و موتور سيکلت 12 درصد، کاميون 14 درصد، عابر پياده 28 درصد و مسافربرهاي عمومي 7.5 درصد عوامل حوادث رانندگي را به خود اختصاص داده اند که 23 درصد حوادث در خيابانهاي اصلي و 77 درصد در خيابانهاي فرعي اتفاق مي افتد.
وي با اشاره به اينکه 3 هزار و 212 نفر در 3 ماه اخير در جاده هاي کشور فوت کرده اند، گفت: در مرداد ماه سال گذشته روزانه 82 نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست داده اند. رانندگان بايد در سفرهاي تابستاني با نهايت دقت و با رعايت قانون حرکت
کنند.
شنبه 10 مرداد 1388 - ساعت 15:15شماره خبر:

0 نظرهای شما: