عطريانفر: ما دچار نوعي نفاق شديم


عطريانفر: ما دچار نوعي نفاق شديم



يکي از متهمان پرونده اغتشاشات اخير درجلسه دادگاه گفت: به دليل تقابل هايي که شکل گرفت ما دچار نوعي نفاق شديم و دشمنان سوء استفاده کردند

.


به گزارش روز شنبه خبرنگار قضايي ايرنا، "محمد عطريانفر" در نخستين جلسه دادگاه متهمان پرونده اخير اغتشاشات با بيان اينکه "اينجا آمده ام خود را بشکنم و بگويم عضو نظام هستم" گفت: دو اصل مهم ولايت فقيه و نظام اسلامي بي رحمانه مورد هجمه برخي گروه ها و جريانات حزبي قرار گرفت. وي با اشاره به سوابق رسانه اي خود اظهار داشت: درباره جزئيات توان سخن گفتن ندارم چون از سال 86 در حوزه جريان اصلاحي دچار تنوع ترديد و نوعي نگاه نگران بودم. وي تصريح کرد: از آغاز مجلس ششم حجم تبليغات عليه آقاي هاشمي رفسنجاني آغاز و بيش از سه تا چهار هزار مقاله عليه ايشان مطرح شد.
عطريانفر با بيان اينکه مجلس نقطه کانوني براي تصويب قوانين کشور است، گفت: از همان سالها دغدغه هايي در وجود من بوده و لذا در دوره اصلاحات يا سکوت کردم يا نقد.
وي گفت: روزي به "سعيدحجاريان" گفتم شيوه اي که در روزنامه صبح امروز در پيش گرفته ايد درست نيست ممکن است به توهين به مقدسات برسد. عطريانفر افزود: از مقطعي که امام رحلت کرد روحيه تشخص گرايي ظهور يافت و برخي که اين روحيه را داشتند فکر کردند صحنه انتخابات صحنه روياروي مردم و رهبري است و طوري وانمود کردند که قانون ، مردم و مردم سالاري مقابل ولايت فقيه است.
وي گفت: در پناه دوم خرداد -اتفاقي که به نام نظام افتاد- از اين فضا، عامدانه يا سهوي ،تلقي خطا کرديم. وي خاطرنشان کرد: به همه کساني که در جايگاه نخبگي قرار مي گيرند بايد بگويم که بايد درون و برون ما يکي باشد و نفاق نداشته باشيم. عطريانفر با اشاره به اينکه اعتراف خود را اعلام مي کنم ، اظهار داشت: کساني که مي خواهند موضوع مطلقه را از ولايت فقيه بگيرند و آن را در چارچوب خود تفسير کنند در حقيقت مي خواهند معنويت نظام را بگيرند لذا بايد وجه مطلقيت را بپذيريم و به آن استحکام بدهيم.
وي با نقد صريح و جدي جبهه مشارکت گفت: ما که ادعا مي کرديم نياز به حجم بيشتري از همراهان داريم چرا فشار آورديم کانديداهاي سازماني معرفي کنيم، دليل آن اين است که غرور سازماني وجود داشت.
وي افزود: بدليل تقابل هايي که شکل گرفت ما دچار نوعي نفاق شديم و دشمنان سوء استفاده کردند، اگر ميداني براي توسعه احزاب و انجمن ها مي يابيم زماني رويکرد شان قابل قبول است که براساس مبناي نظام باشد.
عطريانفر در ادامه سخنان خود يادآور شد: با صداي بلند اعلام مي کنم هر گروه راديکال و هر جرياني تحت هر نام اعم از اصلاح طلب و غيره، کندرو و تندرو که رفتار و گفتار و سکوتشان در جريان تضعيف نظام بوده، پايان رفتار سياسي خود را اعلام و عذر خواهي کند.
وي همچنين با طرح اين سوالات که چرا برخي گفتني ها را در گذشته نگفتيم و آيا رفتارهاي ما خيانت بار و ضد امنيتي بوده است، افزود: نظام آن قدر قدرت دارد که با تحرک چهار گروه سياسي اتفاقي برايش نمي افتد. وي گفت: يکي از بازجوها در جريان بازجويي به من گفت: شما شبيه پيستون هاي نظام هستيد و لي گاهي اوقات ريپ مي زنيد.
عطريانفر افزود: به عنوان يک کارشناس انتخابات اعلام مي کنم ما دچار خلط مبحث فارغ از بازي هاي سياسي شديم و بايد يک بار ديگر گذشته خود را مرور کنيم زيرا نظام و رهبري دوست ندارند ما دفع شويم. وي تاکيد کرد: تلقي تقلب و تخلف از اين انتخابات خارج است و هر جرياني که دچار مصيبت شده خارج از رويکرد دادگاه بايد از رويکرد خود برگردند.
به گزارش خبرنگار قضايي ايرنا، پس از سخنان عطريانفر چند تن ديگر از متهمان اين پرونده از جمله مهرداد اصلاني ، رضا خادمي، محسن جعفري و ورشويي نيز که به اخلال در نظم عمومي و اقدام عليه امنيت ملي همکاري با منافقين و رسانه هاي بيگانه متهم هستند، اظهار پشيماني کرده و در خواست عفو نمودند.
براساس اين گزارش، جلسه رسيدگي به اتهامات بيش از 30 نفر از متهمان اغتشاشات اخير از ساعت 9 و 5 دقيقه صبح امروز با تلاوت آياتي از کلام الله مجيد در شعبه 15 دادگاه انقلاب آغاز شد و تا ساعت 12 و 30 دقيقه ادامه داشت.
رياست دادگاه را قاضي صلواتي بر عهده داشت که ساعت 12 و 30 اعلام تنفس عمومي کرد و گفت: جلسه بعدي دادگاه متعاقبا اعلام مي شود. "عبدالرضا محبتي" نماينده دادستان در جلسه دادگاه کيفر خواست عمومي صادره متهمان را که حدود دو ساعت طول کشيد قرائت کرد" اين گزارش حاکيست: پس از اتمام اولين جلسه دادگاه مصاحبه مطبوعاتي برگزار شد که در آن محمد عطريانفر و محمدعلي ابطحي نيز به سووالات خبرنگاران پاسخ دادند قرار است مصاحبه مطبوعاتي کيان تاجبخش و مازيار بهاري تا دقايقي ديگر آغاز شود.

0 نظرهای شما: