شجريان مذاکره با رئيس تلويزيون ايران را رد کرد


شجريان مذاکره با رئيس تلويزيون ايران را رد کرد


حیات نو اجتماعی - فرهنگ و هنر- به دنبال انتشار خبرى با موضوع عجيب ديدار محمدرضا شجريان و عزت الله ضرغامي؛ سايت دل‌آواز، اين خبر را اکيدا تکذيب ‌کرد.

ماجراى خبر خود به اندازه کافى شگفت‌آور بود؛ ملاقات شجريان با رئيس تلويزيون ايران که استاد آواز ايران بارها به دليل موضع‌گيرى‌هاى نادرست رسانه‌‌اش، از او و همکاران او انتقاد کرده بود. آيا مى‌شد در کمترين فرصت و در فاصله کوتاهى پس از طرح شکايت شجريان از راديو و تلويزيون؛ حال اين هنرمند از موضع اوليه خود فاصله گرفته و علاوه بر آنکه خود به ملاقات ضرغامى رفته است؛ با او از در صلح درآمده باشد که مى‌توانيد آثار انقلابى و ملى مرا پخش کنيد فقط به نفع يک فرد خاص نباشد.
در متن اين خبرآمده است: در جلسه‌اى که شجريان با آقای ضرغامى داشته، شجريان اظهار کرده که درخواستى مبنى بر عدم پخش آثارش در صداوسيما ندارد و حتى حقوق بسيارى از آثارش از جمله با مضامين ملى و انقلابى و بخصوص «ربنا» را به صداوسيما واگذار کرده است، اما تنها خواسته‌اى که دارد اين است که آثار ملى و انقلابى براى کليپ‌ها و برنامه‌هاى يک فرد خاص استفاده نشود که اين امر با استقبال ضرغامى نيز روبه‌رو شده است.
اين همه درحالى بود که معاون حقوقى صدا و سيما که از چندى پيش جاى خجسته را گرفته است ، اظهار کرده بود: راديو حتى در ماه رمضان هم ربنا و ادعيه شجريان را پخش نمى‌کند. اين اظهارات صوفى که احتمالا سليقه و خواست خود او بوده است، موجب رنجش مردم و بسيارى از علاقه‌مندان اين هنرمند کشور شده است، که اين اتفاق نشان دهنده ارزش قائل نشدن براى طيف هنرمندان بويژه هنرمندان نامى و پرآوازه کشور است.
در چنين فضايى آيا محمدرضا شجريان به ملاقات آقای ضرغامى مى‌رود؟ آيا تقاضاى قبل خود مبنى بر عدم پخش آثارش را پس مى‌گيرد؟ ...سايت دل‌آواز اعلام کرد: استاد شجريان حقوق آثار خود را به صدا و سيما واگذار ننموده و اين سازمان مجوزى براى پخش آنها جز دعاى ربنا که هديه استاد به ملت ايران مى‌باشد را ندارد.
لازم به ذکر است استاد شجريان هيچ‌گونه مذاکره و جلسه‌اى با هيچ‌يک از اعضاى اين سازمان نداشته‌اند و اخبار مربوط به شرکت فرهنگى هنرى دل‌آواز و شخص استاد شجريان، برنامه‌ها و تصميم‌گيرى‌هايشان توسط اين موسسه و به طور مستقيم به اطلاع عموم خواهد رسيد و کليه اخبار بدون ذکر منبع خبرى دل‌آواز غيرموثق مى‌باشد.

0 نظرهای شما: