مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي برگزار شد

مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي برگزار شد
سعيدلو: تختي نسبت به مردمان کشورش تواضع و فداكاري داشت

1388/10/17 01-07-2010 15:15:54
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: قهرماني - همگاني
مراسم چهل و دومين سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مانند همه ساله در روز 17 دي‌ماه جمعي از مردم، مسوولان و قهرمانان و ورزشكاران ديروز و امروز در ابن بابويه شهرري جمع شدند تا سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختي را گرامي بدارند و يادي از جوانمردي‌ها و كردار نيكو او داشته باشند
. در اين مراسم علي سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني و معاون رييس‌جمهور نيز در ساعت اوليه‌ي مراسم به ابن بابويه آمد.
سعيدلو در جمع مردم، ضمن اداي احترام به مقام آن پهلوان بزرگ تاريخ کشورمان و قرائت فاتحه اظهار داشت: اين مراسم تنها ياد آور سالگرد مرگ جهان پهلوان تختي نيست بلکه يادآور پهلواني وزنده نگاه داشتن اين منش است، حضور در اين مراسم نشان دهنده آن است که جامعه ايران اسلامي همواره دلش در گرو پهلوانان کشورش بوده است.
معاون رييس جمهور افزود: قهرمان در تمام دنيا فراوان است اما، پهلوان فقط در فرهنگ و سنت ما وجود دارد. پهلوان خصوصياتي دارد كه هر ملت و فرهنگي از آن لذت مي‌برد. قهرماني دوران محدودي دارد اما، خصوصيات پهلواني تابع زمان و مكان نيست، جهان پهلوان تختي نسبت به مردمان کشورش تواضع و فداكاري داشت.
رييس سازمان تربيت بدني اظهار داشت: تختي محبوبيت خود را فقط در ازاي به دست آوردن مدال هاي رنگارنگ در عرصه هاي جهاني به دست نياورد ،بلكه اين روحيه پهلواني و جوانمردي است که او را تا به امروز زنده نگه داشته است.
سعيدلو افزود: تختي راه چگونه زيستن و سرافراز و سر بلند بودن را نشان مي‌دهد، آنچه كه ورزش ايران را زنده نگه مي‌دارد و باعث سربلندي آن است، درس گرفتن از جوانمردي و روح پايمردي تختي است.
رييس سازمان تربيت بدني در پايان گفت: جوانان ورزشکار کشورمان بايد تختي و منش پهلواني و جوانمردي را سر لوحه ورزش، کار و زندگي خود قرار دهند که اگر اين مهم در ايران اسلامي نهادينه شود شاهد شکوفايي بيشتر در ورزش و ديگر ابعاد زندگي خواهيم بود.

0 نظرهای شما: