ارزش‌هاي خود را بازبيني کنيد

ارزش‌هاي خود را بازبيني کنيد

1388/10/13 01-03-2010 07:45:41 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: نگاهي به وبلاگها
اگر کودکي در انجام کاري موفق نبود و او را سرزنش کرديم و دست و پا چلفتي و بي‌عرضه خوانديم و او را با ديگران مقايسه کرديم، کم کم او تصوير يک فرد شکست‌خورده و بي‌لياقت را در ذهن خود از خود مي‌سازد
. به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://hansa.blogfa.com آمده است: در آينده هر زمان که او بخواهد دست به کاري بزند اين تصوير ذهني مانع او مي‌شود.جرات و شهامت او را مي‌گيرد و نا خودآگاه موانعي پيش مي‌آورد تا اثبات کند که او ناتوان و بي دست و پا است.
ذهن انساس بزرگسال تفاوت چنداني با يک کودک ندارد. اگر شما هم تصوير خوبي از خود در ذهن نداريد لازم است که کودک ذهن خود را دوباره پرورش دهيد و کامپيوتر ذهن خود را دوباره برنامه‌ريزي کنيد.
مثلا اگر خود را دوست نداريد و هنگامي‌که به آينه نگاه مي‌کنيد خجالت مي‌کشيد، لازم است ارزش‌هاي خود را بازبيني کنيد. ببينيد قهرمان‌هاي شما و آدم‌هايي که دوست داريد چه ويژگي‌هايي دارند؟
آيا آن‌ها را به خاطر قيافه و ظاهرشان دوست داريد يا به خاطر هنر و مهارتشان و يا انسانيت و رفتارشان؟ و ببينيد چرا خود را دوست نداريد؟
شايد معيار‌هايتان نياز به تغيير دارند. شايد هم مبناي ارزش گذاري شما روي آدم‌ها نياز به تغيير داشته باشد. سيستم ارزش‌گذاري خود را درست بررسي کنيد.
اگر آدم موفقي نيستيد بايد ذهن ناخودآگاه خود را دوباره برنامه ريزي کنيد. با ذهن خود مثل يک کودک رفتار کنيد.
يک کار يا هدف کوچک در نظر بگيريد بااين اطمينان که مي‌توانيد از عهده آن براييد و بعد از موفقيت در انجام آن خود را تشويق کنيد و به خود بگوييد آفرين تو موفق شدي، تو مي‌تواني.
سپس يک کار بزرگتر انجام دهيد و کم کم قدم‌هايي برداريد و اهدافي تعيين کنيد که در گذشته به نظرتان غير ممکن مي‌آمدند.

0 نظرهای شما: