ورود اولين قطار از نسل سوم قطارهاي مترو

ورود اولين قطار از نسل سوم قطارهاي مترو
ربيعي: سال 89 سرويس‌دهي مترو كامل مي‌شود

1388/10/12 01-02-2010 12:00:39 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
مديرعامل شركت بهره‌برداري راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) با اعلام ورود اولين قطار از نسل سوم قطارهاي مترو، گفت: در صورت تامين اعتبار بموقع سال 89 شاهد سرويس‌دهي كامل خطوط مترو خواهيم بود
. به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفر ربيعي روز شنبه در مراسم تحويل اولين قطار از سفارش‌هاي سال 86 مترو تهران براي ورود به خط يك تا ايستگاه «قيطريه»، افزود: اين قطار اولين سري از 65 قطار، 160 واگن دو طبقه و 38 لوكوموتيو سفارش داده شده در سال 86 است كه بايد ظرف 5/1 سال آينده بتدريج وارد خطوط شود.
وي با اعلام اين كه از اول دي ماه امسال، هرماه دو قطار و از اول شهريور ماه 89 هر ماه سه قطار وارد خطوط مي‌شود، اظهاركرد: اگر مشكلي در تامين تجهيزات اين سفارش‌ها و تامين منابع آن ايجاد نشود، بلافاصله براي خطوط آماده مي‌شوند و بدين ترتيب مي‌توانيم سرفاصله حركت قطارها را به حدود سه دقيقه برسانيم.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران قطاري كه امروز وارد خطوط ‌شد را نسل سوم قطارهاي متروي تهران خواند كه در آن از مانيتورهاي اطلاع‌رساني و دوربين‌هاي مداربسته استفاده شده است و اضافه كرد: در سيستم ترمز و تهويه اين قطارها ارتقاي فني صورت گرفته و شاهد كيفيت مناسب‌تري درآن‌هاهستيم و در مجموع براي هر قطار هفت واگنه هفت ميليون دلار هزينه شده است.
ربيعي تاكيد كرد: از مسوولان مرتبط در شهرداري و دولت مي‌خواهيم كه در ترخيص تجهيزات واگن‌ها از گمرك، تامين منابع بموقع صورت گيرد تا تجهيزات هرچه زودتر به تهران برسد و به اين ترتيب اگر اين روند متوقف نشود، در سال 89 شاهد سرويس‌دهي مناسبي در متروي تهران خواهيم بود.
وي گفت: تجهيزات قطاري كه امروز وارد خطوط مي‌شود، حدود دو ماه قبل از گمرك ترخيص شده و آنچه امروز در گمرك منتظر ترخيص است، شامل سه قطار، 14 لوكوموتيو و 15 واگن دو طبقه مي‌شود و اگر همه اين تجهيزات بموقع ترخيص شود، تا قبل از پايان سال مجموعه قطارها وارد شبكه خطوط خواهند شد و روند خدمت‌رساني در خط تهران ـ كرج و خطوط داخلي مترو كامل مي‌شود.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران اضافه كرد: همچنين در حال حاضر بخشي از تجهيزات نيز از طريق كشتي در حال حركت به سمت جنوب كشور است كه اميدواريم اين تجهيزات در كوتاهترين زمان ممكن به تهران است.
به گزارش ايسنا، وي خاطرنشان كرد: براي ترخيص تجهيزات فعلي موجود در گمرك 55 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه شهرداري تهران 25 ميليارد تومان آن را به عنوان سهم خود پرداخت كرده و دولت نيز قول‌هايي براي پرداخت سهم خود داده است.
ربيعي با تاكيد بر اين كه شرايط فعلي براي ورود قطارهاي جديد مثبت و رو به جلو است، تصريح كرد: پس از ورود اين قطارها به خطوط جديد و استفاده مردم از آنها شرايط براي ورود قطارهاي جديد بيشتر فراهم خواهد شد.
وي ادامه داد: قطارهاي جديد بتدريج وارد خطوط يك و دو خواهند شد تا حركت قطارها در خطوط جديد نيز همانند خطوط اصلي شود.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو تهران تاكيد كرد: در قطارهاي جديد در كنار هر در ورودي يك مانيتور قرار گرفته است تا مسافران به صورت نشسته و يا ايستاده امكان استفاده از مانيتورها داشته باشند، ضمن اين كه مانيتورها بدون صدا و با تصوير فعاليت مي‌كنند و راهبر قطار و مركز كنترل امكان كنترل دوربين‌هاي مدار بسته داخل واگن‌ها را دارند.

0 نظرهای شما: