بايددر رابطه با در راس امور بودن مجلس يا دولت صحبت شود

باهنردرجمع خبرنگاران:

بايد در رابطه با در راس امور بودن مجلس
يا دولت صحبت شود

اميدواريم ظرف يك ماه آينده برنامه توسعه پنجم را به صحن مجلس بياوريم

باهنر سفر اخير رييس‌جمهور به نيويورك، را همانند سابق پركار و خوب ارزيابي كرد و گفت: ويژگي منحصر به فردي كه رييس جمهور دارد، پركاري ايشان در سفرها و حضور ذهن كم نظيري است كه در مواجهه با خبرنگاران و رسانه‌ها دارد.


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين نماينده مردم تهران كه در حاشيه نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، ضمن اين‌كه سفر رييس جمهور به نيويورك را موفقيت آميز دانست،‌ تصريح كرد: از زحمات ايشان در اين سفر تشكر داريم، اما با توجه به اين‌كه قبل از سفر مصاحبه‌اي كرده بودند و به موجب آن در كشور مباحثي مطرح شد، در رابطه با اين‌كه مجلس در راس امور است و يا دولت، بايد صحبت شود و اين موضوع اصلاح شود.
وي نظام پارلماني در كشور را نتيجه‌ي پهن شده دموكراسي دانست، افزود: رياست جمهوري نتيجه متراكم دموكراسي است كه با راي مستقيم مردم، مجلس و دولت روي كار مي‌آيد و بر اساس قانون اساسي، مجلس به ماهو مجلس و نه تك تك نمايندگان مورد نظر هستند، پس قانون اساسي نتيجه‌ي دموكراسي پهن شده را ناظر به نتيجه دموكراسي متمركز قرار داده است و البته اين به معناي دفاع از عملكرد تك تك نمايندگان نيست.
باهنر با اشاره به اين‌كه نتيجه متمركز و متراكم دموكراسي، رياست جمهوري است كه اختيارات وسيع، خوب و قابل توجه‌اي دارد كه هيچ كس حق ندارد آنها را كم كند، افزود: قوا مكمل هم هستند و بايد به هم كمك كنند و اگر دو قوه دعوا كنند، آن كس كه ضرر مي‌كند، حاكميت، كليت نظام و مردم هستند.
وي همچنين در جواب سوالي مبني بر اين‌كه با توجه به اين‌كه در دهه چهارم با شعار پيشرفت و عدالت هستيم، در برنامه پنجم در اين راستا چه تمهيداتي انديشيده شده است، گفت: ييشرفت و عدالت شعار بسيار مبنايي براي دهه چهارم انقلاب است و بايد آن را پيگيري كنيم.
اين نماينده مردم تهران همچنين در جواب سوالي در رابطه با جايگاه قرآن در برنامه پنجم توسعه گفت: دولت به مسائل فرهنگي در برنامه لايحه توجه ويژه‌اي كرده است و مجلس هم در اين بخش بسيار حساس است و اگر كار مقايسه‌اي انجام گيرد، شاهديم بودجه‌هاي ساليانه مجلس هفتم و هشتم هر ساله در اين زمينه و در رابطه با حضور مسئله فرهنگي و به خصوص قرآن پررنگ‌تر شده است و ما مثل سابق معتقديم مسئله‌ توسعه تفكر قرآني مثل توسعه مساجد وابسته به دولت نيست، اما حتما وظيفه خود مي‌دانيم كه در اين زمينه كمك كنيم.
باهنر با بيان اين‌كه قرار بر اين بود برنامه پنجم توسعه بلافاصله بعد از اين تعطيلات در دستور كار علني مجلس قرار گيرد، گفت: بحث‌هايي با دولت پيش آمد و مقداري كار را به تاخير انداخت. البته اميدواريم ظرف يك ماه آينده بتوانيم برنامه را به صحن علني مجلس آوريم.
وي با اشاره به اين‌كه بايد نوبت‌هاي كاري مجلس را اضافه كنيم كه بتوانيم طي دو سه نوبت قانون برنامه را تمام كنيم،‌ تصريح كرد:‌ قرار شد تا ابلاغ برنامه پنجم، برنامه چهارم حاكم باشد، بنابراين از اول سال 90 قانون برنامه پنجم لازم‌الاجرا مي‌شود.
نايب رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين در رابطه با نتيجه كار گروه رفع اختلاف دولت و مجلس گفت: اين يك كار دائمي و هميشگي است و چيزي نيست كه ماموريت باشد و تمام شود.

1389/07/04 09-26-2010 07:31:42 8907-01652: كد خبر

0 نظرهای شما: