حاجی بابایی را استیضاح انقلابی می کنیم

محمدی در جمع خبرنگاران
حاجی بابایی را استیضاح انقلابی می کنیم
یکی از طراحان اصلی استیضاح وزیر آموزش و پرورش باانتقاد از عملکرد حاجی بابایی در حوزه تعلیم و تربیت تاکید کرد که طراحان استیضاح به نیابت از مردم این استیضاح انقلابی را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، قاسم محمدی نماینده اردبیل در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه پس از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران پارلمانی طی سخنانی اظهار داشت: تلاش نمایندگان برای اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش بر اساس قانون یکی از وظایف نمایندگی است که بر سر آن قسم خورده اند.
وی با بیان اینکه سرفصل های طرح مذکور مشخص است، گفت: شکایت گسترده معلمان، اعتراضات و تجمعات که نظام را مخدوش کرده و همچنین حقوق شهروندی هموطنان و فارغ التحصیلان اقتضا می کرد که این طرح اعلام وصول شود.
وی افزود: طراحان این طرح یا معلم هستند یا اساتید دانشگاه و یا صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت. این عده از دلسوزان وزیر آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت هستند.
محمدی با انتقاد به برگزاری آزمون استخدامی برای معلمان گفت: نمی توان برای شغل کنکور برگزار کرد این نوع کنکور در دنیا مردود است و پشت آن هیچ ارزشیابی دانشگاهی و فنی وجود ندارد این آزمون زمینه های اجتماعی را مخدوش کرده است.
وی گفت: ما هم در خصوص نحوه برگزاری آزمون و هم نحوه اعلام نتایج انتقاد داریم زیرا بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده نتایج بر اساس شاخص هایی که در هر استانی مطرح بوده اعلام شده است.
محمدی گفت: ما برای تقویت تعلیم و تربیت در کشور این استیضاح را مطرح کرده ایم.
عضو کمیسیون کشاورزی با تشکر از هیئت رئیسه به خصوص شهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت برای اعلام وصول طرح با اشاره به درگیری لفظی خود با یکی از نمایندگان ادوار در راهوی مجلس گفت: متاسفم که حریم مجلس به گونه ای شده که هر کس وارد می شود و لابی می کند این اهانت به نمایندگان است امیدوارم حراست مجلس نمایندگان وزارتخانه را که برای لابی به مجلس می آیند شناسایی و با آنها برخورد کند.
وی تاکید کرد: ما به نیابت از مردم این استیضاح انقلابی را انجام می دهیم .
یونس اسدی نماینده مشکین شهر از طراحان این طرح استیضاح با انتقاد از عملکرد حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش و دفاع از اقدام نمایندگان برای استیضاح وی گفت: چه دلیلی دارد که وزیر آموزش و پرورش معلمان کل کشور را در ماه رمضان و در چند شب افطاری دهد.
وی با بیان اینکه دادن افطاری فی نفسه مشکل ندارد، گفت: معلمان نیاز به خوردن افطاری ندارند مشکلات اساسی آنها باید حل شود انتقاد ما به اتاق فکر آقای حاجی بابایی است که اشکال دارد.
وی گفت: با آزمون و خطا نمی توان آموزش و پرورش را اداره کرد این درست نیست که هر کس با سلیقه خود این وزارتخانه را تخریب کند.
نماینده مشکین شهر ادامه داد: این نمایندگان ملت هستند که تشخیص می دهند استیضاح به بدنه کشور ضربه می زند یا نه ما معتقدیم این استیضاح به نفع کشور است.
وی با بیان اینکه متاسفانه با وجود جلسات بسیار با وزیر آموزش و پرورش پیشنهادات و انتقادات نمایندگان پذیرفته نشده است، گفت: عدم پاسخ مناسب به نظر نمایندگان منجر به استیضاح وزیران می شود.
وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود مطرح بودن طرح استیضاح دیگر وزیران کابینه، طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با وجود آنکه حاجی بابایی از همکاران خود شما بوده است، به این سرعت اعلام وصول شده است گفت: اتفاقا این از افتخارات ما است که نگاه تعصبی به مسائل نداریم .
این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: کسی که نمی تواند از دولت کار بکشد و برای امور مورد نیاز آن مجوز بگیرد ، نباید مسئولیت بپذیرد.
به گزارش مهر وکیل سپه آجیرلو نماینده پارس آباد ، ولی اسلامی نماینده گرمی، احمدعلی کی خواه نماینده زابل، سید موید حسینی صدر نماینده خوی، هادی مقدسی نماینده بروجرد، سید فاضل موسوی نماینده خدابنده، سید عماد حسینی نماینده قروه، سید قسیم عثمانی نماینده بوکان، صمد مرعشی نماینده رودبار، یونس اسدی نماینده مشکین شهر، قاسم محمدی نماینده اردبیل و عبدالحسین ناصری نماینده گرگان از جمله امضا کننده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۰۶ , ۱۳۸۹/۰۷/۰۷

0 نظرهای شما: