روس‌ها با تحويل ندادن اس 300 نشان دادند استقلال ندارند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح:

روس‌ها با تحويل ندادن اس 300 نشان دادند
استقلال ندارند


وزير دفاع وپشتيباني نيروهاي مسلح با بي‌اهميت توصيف كردن عدم تحويل اس 300 از سوي روسيه گفت: البته آنها خلاف كردند و علاوه بر اين كه غير قابل اعتماد بودنشان براي ما تثبيت شد، نشان دادند كه از خود استقلالي ندارند.

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ احمد وحيدي در مراسم گرامي‌داشت هفته‌ي دفاع مقدس در سازمان نقشه برداري كشور ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و گرامي داشت سالروز عمليات ثامن الائمه، اظهار كرد: دفاع مقدس داراي ابعاد گسترده‌اي است، دفاعي كه بعد جنگ جهاني دوم شديدترين و طولاني ترين جنگ بود. دفاعي كه در زمان جنگ سرد اتفاق افتاد و در آن زمان هر اتفاقي كه مي‌افتاد، بايد به نفع يكي از دو قطب قدرت مي‌بود، اما انقلاب اسلامي در اين ميان يك استثنا بود.
وي افزود: اگر دفاع مقدس را فقط از حيث فرهنگي بررسي ‌كنيد، مي‌بينيد اين دفاع اساسا يك پديده‌ي فرهنگي بود، نه يك پديد‌ه‌ي نظامي.همچنين هيچ صحنه‌ي ديگري همچون دفاع مقدس براي شناخت اخلاص وجود ندارد. جهاد و شهادت مفاهيم خاك گرفته‌اي بود كه اينها در دفاع مقدس زنده شد وبه اوج رسيد.
وحيدي در ادامه با بيان اين كه هويت بخشي يكي ديگر از دستاوردهاي دفاع مقدس است، افزود: ساخته‌هاي ذهني است كه هويت را شكل مي‌دهد. هويت ما در انقلاب اسلامي به وجود آمد و در دفاع مقدس تثبيت شد؛ هويتي كه مستقيما ما را به عميق‌ترين هويت‌ها يعني كربلا وصل مي‌كند.
وزير دفاع و پشتيباني با اشاره به عبرت‌هاي دفاع مقدس در نظام بين‌الملل، افزود: رژيم صدام به خاك ايران تجاوز كرد و آن را ادامه داد، رسما نماينده‌ي ما را در عراق خواست و گفت بايد مناطق ما را پس دهيد، بعد جلوي دوربين‌ها قطعنامه‌ي 1975 را پاره كرده و به خبرنگاران گفت كه چند روز ديگر در تهران با شما مصاحبه مي‌كنم.
وي ادامه داد: سازمان‌هاي بين‌المللي آتش بس را در مهر 59 در حالي كه عراق در خاك ما بود اعلام كردند و ديگر قطعنامه‌اي صادر نشد، تا زماني كه پيشروي‌هاي ما شروع مي‌شود و هر زماني كه احساس مي كردند ما فشار خواهيم آورد مثل قضيه‌ي جنگ نفت‌كش‌ها يا در عمليات‌هاي والفجر و كربلاي 5 قطعنامه صادر كردند.
وحيدي در ادامه خاطر نشان كرد: وقتي كه صدام به كويت حمله كرد در عرض 4 ماه 12 قطعنامه و در كمتر از يك سال 24 قطعنامه صادر شد ودر همه‌ي اين قطعنامه‌ها تاكيد شد كه صدام بايد بيرون برود و دراينجا تفاوت نگاه به ايران و ديگر كشورها از سوي سازمان‌هاي بين‌المللي را مشاهده مي‌كنيم.
وي با بيان اين كه مي‌خواهند با تحريم‌ها ما را بترسانند، افزود: اينها در دنيا سر و صدا مي‌كنند تا با اين كارهايشان ما را بترسانند، اما بايد بگوييم كه ما با اين تحريم‌ها بيشتر بر توانايي‌هاي جوانانمان تكيه خواهيم كرد.
وزير دفاع و پشتيباني با اشاره به اهانت غربي‌ها به قرآن، افزود: به مقدسات بالغ بر يك ميليارد مسلمان اهانت مي‌شود و آب از آب تكان نمي‌خورد. البته آنها گرفتار جاهليت مدرن شده‌اند.
وي با اشاره به تهديد نظامي از سوي غربي‌ها افزود:‌كسي نيست كه بگويد چرا اين حرف‌ها را مي‌زنيد و به چه مجوزي مي‌گوييد كه گزينه‌ي نظامي روي ميز ماست، آنها بر اساس حقوق مسلم بين‌المللي حق ندارند، كشور ديگري را تهديد نظامي كنند، اما همين كه ما پيش بيني كرده‌ايم كه رژيم صهيونيستي از بين مي‌رود، مي‌گويند شما تهديد كرده‌ايد كه رژيم صهيونيستي را از بين خواهيد برد.
وي تصريح كرد:‌ هر كس كه ما را از دستاوردها و يافته‌هاي دفاع مقدس كه امروز آنها را از زبان رهبر انقلاب مي شنويم، دور كند، ما را به ناكجا آباد خواهد برد و البته اين افراد بي‌ترديد زيرپاي مردم و نيروهاي مسلح له خواهند شد.
وحيدي در پايان گفت:‌ دفاع مقدس همه را با خودش دارد و اين است كه ما را در جهان پرآوازه و سربلند كرده است.
1389/07/04 09-26-2010 17:26:55 8907-02519: كد خبر

0 نظرهای شما: