وزارت اطلاعات پشتيباني‌هاي مالي از جريان فتنه را افشا مي‌كند

مصلحي در كميسيون امنيت ملي

وزارت اطلاعات پشتيباني‌هاي مالي
از جريان فتنه را افشا مي‌كند

خبرگزاري فارس: وزير اطلاعات در كميسيون امنيت ملي مجلس از افشاي قريب‌الوقوع پشتيباني‌هاي مالي سازمان‌هاي اطلاعاتي و جاسوسي از جريان فتنه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود و سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه در حاشيه جلسه عصر امروز (سه‌شنبه) اعضاي كميسيون متبوعش با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌كرد، از حضور حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات در اين جلسه خبر داد و گفت كه وي در اين جلسه به سؤالات چند تن از نمايندگان پاسخ داد.
*وزير اطلاعات: در منشور براندازي نظام آورده شده كه نبايد از مقدورات خارج از كشور غافل شد
وي افزود: اولين سؤال مربوط به كواكبيان نماينده سمنان بود كه درباره جزئيات و مستندات سخنان وزير اطلاعات مبني بر كمك يك ميليارد دلاري به خاتمي، موسوي و كروبي پرسيد كه وزير اطلاعات به شكل تفصيلي در پاسخ به اين سؤال گفت "در منشور براندازي كه از بخشي از اصلاح‌طلبان به دست آمد، آورده شده كه نبايد از امكانات و مقدورات انساني و غيرانساني خارج از كشور غافل شد ".
جلالي اضافه كرد: همچنين وزير اطلاعات گفت "در سند تأملات راهبردي حزب مشاركت آمده است كه بخش مردم سالار بايد از بحران‌هايي كه كل سيستم سياسي را تهديد مي‌كند، استفاده نمايد ".
سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس بر همين اساس يادآور شد: وزير اطلاعات بيان كرد كه دشمن 17 ميليارد و 700 ميليون دلار در بحث جنگ نرم هزينه كرده‌ است؛ اسناد آن وجود دارد. البته اين رقم غير از رقمي است كه به ضدانقلاب و گروه‌هاي تروريستي كمك شده و همچنين غير از رقم‌هاي مربوط به هزينه‌هاي علمي و پژوهشي و ... است.
جلالي به نقل از وزير اطلاعات گفت كه ما پشتيباني‌هاي مالي كه از جريان فتنه شده را بررسي مفصلي داشتيم و در آينده افشا خواهد شد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي گفت: وزير اطلاعات در اين جلسه بيان كرد كه اعترافاتي وجود دارد مبني بر اين كه CIA پول به آنها داده است و اين افراد از چهره‌هاي مؤثر برخي ستادهاي فتنه هستند.
وي ادامه داد: وزير اطلاعات معتقد است كه سيستم‌هاي اطلاعاتي الزاماً كمك‌ها را به شكل مستقيم به افراد نمي‌دهند، بلكه راه‌هاي ارائه اين كمك‌ها به جريان فتنه بسيار متنوع و در عين حال پيچيده است.
نماينده شاهرود همچنين در بيان جزئيات اين جلسه از اقناع مصطفي كواكبيان،عضو فراكسيون اقليت مجلس از توضيحات وزير اطلاعات خبر داد.
وي بيان كرد: سؤال دوم را الياس نادران نماينده مردم تهران از مصلحي در باره اين كه: آيا در مدعوين همايش دوم ايرانيان افراد ضدانقلاب، مسئله‌دار و نزديك به اپوزيسيون وجود داشته است؟ چقدر براي اين همايش هزينه شده؟ آيا سرو مشروبات الكلي و رقص مختلط در شب همايش در يكي از هتل‌ها صحت دارد؟ چقدر سرمايه از برگزاري اين همايش جذب اقتصاد كشور شده است؟پرسيد.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي در باره پاسخ مصلحي به سؤال نادران افزود: وزير اطلاعات گفت كه در اين خصوص گزارش جامعي از نقاط ضعف و قوت اين همايش تهيه شده كه اين گزارش منصفانه و دقيق است و بنده قائلم در مجموع، نقاط مثبت اين همايش بر نقاط ضعفش مي‌چربيد.
جلالي گفت: وزير اطلاعات اعلام كرد در خصوص افراد مدعو جلسه همه تشريفات و مأموريت‌ها انجام شده بود؛ اما اينكه اين همايش چه ميزان هزينه داشته جزو ماموريت ما نيست. بلكه مربوط به سازمان حسابرسي است.
سخنگوي كميسيون امنيت ملي در خاتمه تصريح كرد: وزير اطلاعات اعلام كرد كه در خصوص سرو مشروبات الكلي هيچ سندي وجود ندارد و شخص وزير اطلاعات با انگيزه جدي اين مسئله را پيگيري كرده‌ اما چنين چيزي نيافته است.

0 نظرهای شما: