همه آنچه بايد درباره بازي رويايي بدانيد

همه آنچه بايد درباره بازي رويايي بدانيد
تكذيب رقم ميلياردي حق پخش تلوزيوني
ايران – برزيل
بازي وارد ليست فيفا شد

قرار است اين بازي در نزديك به 120 كشور جهان پخش شود.ايران هم مي تواند يكي از اين كشورها باشد به شرطي كه درخواست بدهد و هزينه را پرداخت كند.
ايلنا :- سايت فدراسيون بين المللي فوتبال ، فيفا ‏ بازي ايران – برزيل را در فهرست بازي هاي دوستانه قرار داده و اين بدان معني است كه بازي رسميت پيدا كرده است. با وجود توافق نهايي بر سر برگزاري بازي در تاريخ 7 اكتبر (15 مهر) هنوز كم نيستند كساني كه ترجيح مي دهند با ترديد درباره اين رويارويي تاريخي حرف بزنند.در عين حال گفته مي شود بسياري از ايرانيان مقيم خارج از كشور مشتاقانه به دنبال راهي هستند تا 15 مرداد در ابوظبي باشند و بازي را در ورزشگاه بن زائد ببينند. يك مقام آگام در يكي از دو شركت برگزار كننده بازي ايران – برزيل در گفت و گو با ايلنا به جزيياتي تازه از اين بازي اشاره كرد:
يك روز زودتر به خاطر بازي امارات – شيلي اين بازي در روز فيفا برگزار نمي شود چون در آن روز – 16 مهر – تيم ملي امارات با شيلي بازي مي كند. بر اساس مقررات فيفا دو بازي فيفا نمي تواند در يك روز در يك شهر انجام شود.
مشكل سياسي وجود نداشت در هيچ مرحله اي از مذاكرات براي برگزاري اين بازي به مشكلات يا ملاحضات سياسي اشاره اي نشد.اميدواريم در زمان باقي مانده تا روز بازي هم چنين مشكلاتي به وجود نيايد.كار ما برگزاري فوتبال است.همين و بس.از اين گذشته خوشبختانه دو كشور ايران و برزيل روابط خوبي دارند.
نمي شد برزيل را به ايران آورد ما به عنوان شكرت هاي برگزار كنده بازي ميزبان ايران و برزيل هستيم.ما بايد تعيين مي كرديم كه اين بازي در كجا بايد انجام شود.بار مالي برگزاري چنين بازيهايي بالاست و طبيعي است كه در ايران نمي توان اين هزينه ها را تامين كرد.به همين خاطر برگزاري بازي در ورزشگاه آزادي هيچ گاه در دستور كار نبود.
از اروپا به ابوظبي قرار بود اين بازي در يكي از شهرهاي اروپايي برگزار شود اما فرصت كافي براي گرفتن ويزاي شينگين نداشتيم.ما متعهد شده ايم كه همه هزينه هاي آمد و رفت و اقامت ايران را پرداخت كنيم.نگران بوديم كه در فرصت كمي كه هست نتوانيم ويزا بگيريم به همين خاطر ابوطبي را انتخاب كرديم .
پخش تلويزيوني در 120 كشور جهان در چنين بازي هايي حق پخش تلويزيوني بخش قابل توجهي از هزينه را پوشش مي دهد.قرار است اين بازي در نزديك به 120 كشور جهان پخش شود.ايران هم مي تواند يكي از اين كشورها باشد به شرطي كه درخواست بدهد و هزينه را پرداخت كند.
6 ميليارد تومان دروغ است رقمي كه رسانه ها در مورد مبلغ حق پخش بازي در ايران مي نويسند بسيار دور از واقعيت است.مطمئن باشيد مهمترين بازي ها در جهان هم چنين هزينه اي براي تلويزيون ها ندارد.6 ميليارد تومان براي يك بازي بسيار اغراق شده است.تلويزيون ايران مي تواند مذاكره كند و امتياز پخش بازي را با رقمي معقول بخرد.اين موضوع هيچ ربطي به فدراسيون فوتبال دو كشور هم ندارد و انحصارا در اختيار شركت هاي برگزاركننده بازي است.تلويزيون ايران هنوز تقاضايي براي پخش بازي نكرده است.

1389/7/6 - 12:50 کد خبر : 151447

0 نظرهای شما: