نگذاريد درهاي كشور به سمت واردات باز باشد

لاريجاني:

نگذاريد درهاي كشور
به سمت واردات باز باشد

قدرت اقتصادي در گرو فناوري‌هاي
پيشرفته است

تجارت با خدا را در دوران دفاع مقدس كاملا لمس كرديم
رييس مجلس شوراي اسلامي با حضور در مسجد جامع كرج در نخستين يادواره اميران و دو هزار شهيد ارتش استان البرز شركت كرد.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ علي لاريجاني در اين يادواره كه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين آل‌هاشم نماينده ولي فقيه و رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، نمايندگان استان البرز، فرهادي سرپرست استانداري البرز، اميرسرتيپ كيومرت حيدري جانشين نيروي زميني ارتش، فرماندهان و مسئولان عقيدتي سياسي ارتش و نيروي انتظامي حضور داشتند، تاكيد كرد: انتظار كلي شهدا اين است كه راهي كه آنان با خون‌شان ترسيم كرده‌اند، هم‌چنان موجب عزتمندي ايران باشد.
لاريجاني با اشاره به آياتي از سوره صف به تبيين جايگاه شهيد در محضر الهي پرداخت.
لاريجاني گفت: تجارت با خدا را در دوران دفاع مقدس كاملا لمس كرديم، حال با گذشت سي سال از شروع جنگ تحميلي برخي مسائل بهتر روشن شده است. صدام پس از روي كار آمدن، شروع به دسيسه‌چيني كرد و سخنان تحريك‌آميزي درباره خوزستان و جزاير سه‌گانه ايران بيان كرد. در عين حال سفير عراق در سازمان ملل در گفت‌وگو با وزير خارجه كشورمان در اين سازمان خواستار پايان دادن به مشاجرات و جنگ ميان بين دو كشور شد.
وي افزود: اين سفير بعدها نقل كرد كه در باغي در بغداد كه با حضور وزير خارجه ايران برگزار شد صدام با روي خوش از برادري و اتمام مناقشات بين ايران و عراق سخن گفت و به زعم سفير جلسه‌ي خوبي برگزار شد. به گفته اين سفير عراقي پس از رفتن وزير خارجه ايران، صدام از او پرسيد جلسه چطور بود؟ وي به صدام جواب داد جلسه‌ي خوبي براي برطرف شدن مشكلات فيمابين بود، صدام در پاسخ به او گفت من فكر مي‌كردم تو مختصر هوشي داري، اين بهترين زمان براي حمله به ايران است، كمك‌هاي كشورهاي جهان در پشتيباني ماست، پس از آن نيز شرق و غرب پشت سر صدام ايستاد و صدام شهرهاي غربي كشور را يكي پس از ديگري اشغال كرد و همزمان هواپيماهايش را براي بمباران شهرهاي داخلي ايران اعزام كرد.
رييس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين حملات به كشور شوك وارد كرد، البته با مشكل داخلي ليبرال‌ها نيز كه به انحاي مختلف از كشورهاي استكباري حمايت مي‌كردند روبرو بوديم. سازمان ملل نيز در قطعنامه‌هايش بدون محكوم كردن متجاوز، خواستار دست برداشتن طرفين مخاصمه از نظامي‌گري بود و اين به منزله‌ي نشان دادن چراغ سبز به صدام بود.
وي گفت: آيا با صدام مغرور مي‌شد گفت‌وگو كرد؟ وي مي‌خواست نقش قهرمان را در جهان اعراب بازي كند، تا حدودي نيز موفق شد در اذهان عرب اين موضوع را جا بيندازد، ولي اعراب عاقل مي‌فهميدند كه اين رفتارها جواب خواهد داشت.
رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با تمسخر كشورهاي اروپايي گفت: اين كشورها به زعم خودشان هم‌اكنون نگران سلاح‌هاي مخرب ايران‌اند و اين در حالي است كه آنان در مقطع جنگ تحميلي همه نوع سلاح به ويژه سلاح‌هاي شيميايي و هواپيماهاي سوپراتاندارد در اختيار عراق قرار داده بودند. حال سرنوشت صدام چه شد؟ به دست همان كشورهاي قدرتمند به طرز فضاحت‌باري نابود شد. جريان معاند، صدام را از لانه‌اي كه در آن مخفي شده بود درآوردند و اعدام كردند.
نماينده مردم قم خاطرنشان كرد: ليبرال‌ها، كمونيست‌ها و جريان‌هاي مخالف نظام نيز هر كدام در كشورهايي مختلف متفرق شدند و اثري از آنان نيست. آيا آمريكا در جنگي كه بر عليه ايران راه انداخت پيروز شد؟ آيا آمريكاي امروز قوي‌تر است يا آمريكاي زمان جنگ؟ آيا آمريكايي كه در افغانستان و عراق گير افتاده و نمي‌تواند كوچكترين تحركي براي ايجاد يك مديريت جهاني به وجود آورد قدرت قوي است؟ آنان در عراق و افغانستان نتوانستند سازمان سياسي و توسعه اقتصادي به وجود آورند.
وي با اشاره به ديدار چند روز گذشته‌اش با يكي از مسئولان سياسي عراق گفت: اين مسئول سياسي عراق در گزارشي ميزان انفجارها در سال جاري در عراق را بسيار بيشتر از سال گذشته اعلام كرد، اين نتيجه‌ي ادعاهاي توخالي آمريكاست. آمريكايي‌ها در صحنه‌ي ديپلماسي دنيا بازي راه انداخته‌اند ولي حقيقت آن است كه آمريكاي امروز بسيار ضعيف‌تر از گذشته است.
لاريجاني با تبيين جايگاه بين‌المللي ايران گفت: در نقطه مقابل ايران امروز، مستقل و بر پاي خود ايستاده و با تمام توان از خاك خود دفاع كرده است، در شرايطي كه تحريم شده‌ايم نتوانستند خدشه‌اي به عزت و استقلال سياسي ايران وارد كنند. روشن است كه امروز قدرت ايران در منطقه قدرت تاثيرگذاري است.
وي خاطر نشان كرد: بايد بدانيم در عرصه جديدي وارد شده‌ايم بايد اين عرصه را شناخت، آمريكا ديگر نيروي مهاجمي مثل عراق در منطقه ندارد بنابراين از راه‌هاي ديگري وارد شده است، تصور آنان اين است كه اگر تحريم‌ها را شدت بخشند اين عامل موجب تغيير در رفتار مردم ايران مي‌شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه جنگ جديدي بر عليه ايران در حال شكل‌گيري است، گفت: ميدان اين جهاد متفاوت است؛ اما روحيه افراد بايد همان روحيه جهادي باشد. بصيرت و مقاومت در مسير، لازمه‌ي ماندن در اين ميدان نبرد است. اگر راه، درست پيموده شود مي‌توان دشمنان را مايوس كرد.
وي با تبيين مولفه‌هاي اين راه گفت: يك راه اين است كه به سمت استقلال اقتصادي حركت كنيم، بارها به دولتمردان گفتم بايد دست از واردات بي‌رويه بردارند و به سمت رونق توليد حركت كنند؛ نبايد براي كارهاي كوتاه مدت دست به واردات زد. ايجاد اشتغال مرهون سرمايه‌گذاري در توليد است، نگذاريد درهاي كشور به سمت واردات باز باشد. مجلس در برنامه پنجم به اين موضوع توجه‌اي جدي كرده‌ايم.
لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه نبايد سرگرم كارهاي زودبازده شد، گفت: بايد بنيه‌ي عمومي كشور افزايش يابد، استقامت در استقلال سياسي يكي ديگر از اين راه‌هاست. بازي آمريكايي‌ها در موضوع هسته‌يي كشور به زودي روشن مي‌شود؛ آنان در اين موضوع دنبال بهانه‌گيري هستند، به عبارت ديگر ادعاي بمب هسته‌يي براي آنان بهانه است، براي آنان مهم است كه استقلال اقتصادي و سياسي ايران كه از نظر تكنولوژيكي در آستانه قرار گرفتن در مرزهاي دانش است، محقق نشود. آنان نمي‌خواهند اجازه دهند توسعه و پيشرفت در كشورهاي اسلامي به وجود آيد. آنان تكنولوژي رده سوم و چهارم را به كشورهاي اسلامي صادر مي‌كنند حتي سلاح به قيمت گزاف به كشورهاي عربي مي‌فروشند، ولي به هيچ وجه فناوري‌هاي در مرز دانش را در اختيار كشورهاي اسلامي قرار نمي‌دهند، اين در حالي است كه قدرت اقتصادي در گرو فناوري‌هاي پيشرفته است، از اين رو بايد در اين راه استقامت كنيم. مقاومت و پشتيباني مردم كشورهاي قدرتمند را مايوس مي‌كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي صيانت از مكتب امام(ره) در عرصه‌هاي فرهنگي و اجتماعي را راهكار سوم بيان كرد و افزود: عدالت و اقتصاد، عزتمندي و فرهنگ اسلامي مستحكم اضلاع مثلث حكومتي امام(ره) است. اين هدف با پايداري ما در اين راه محقق مي‌شود.
پس از سخنراني رييس مجلس شوراي اسلامي، با حضور مسئولان حاضر، از 30 خانواده شهيد با اهداي لوح تقدير شد. لاريجاني بعدازظهر امروز در ديدارهاي جداگانه‌اي با نمايندگان استان البرز از جمله عزيز اكبريان و فاطمه آجرلو و حجت‌الاسلام‌والمسلمين كازروني امام جمعه كرج در محل باشگاه شهرداري، در خصوص مسائل مختلف استان و شهرستان كرج گفت‌وگو كردند.
1389/07/07 09-29-2010 17:59:35 8907-05129: كد خبر

0 نظرهای شما: