مذاکره هیئت ایرانی با مقامات باکو درباره همکاری اقتصادی

مذاکره هیئت ایرانی با مقامات
باکو درباره همکاری اقتصادی

هیئت نمایندگی ایران که امروز به ریاست مشاور معاون اول رئیس جمهوری وارد باکو شد درباره توسعه مشترک تجارت، حمل و نقل و انرژی با مقامهای جمهوری آذربایجان مذاکره می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ترند، علی آقا محمدی هدف از سفر خود به باکو را ارتقای سطح همکاریهای در حوزه های اقتصادی و سیاسی دو کشور اعلام کرده است.
هیئت ایرانی حاضر در باکو که اعضای آن متشکل از نمایندگان بخشهای مختلف اقتصاد ایران هستند، مسایل توسعه مشترک صنعت، تجارت، وزارت علوم، راه آهن، انرژی، همکاریهای بهداشتی و درمانی، بانک، تمام زیرساختهای اساسی که لازم است از لحاظ گمرک و مسائل مختلف، حمل و نقل و زمینه های همکاریهای حمل و نقل هوایی و مناطق آزاد تجاری را با جزئیات تمام بررسی خواهد کرد. علی آقا محمدی گفت: "امیدوار هستیم ظرف دو سه سال آینده کارهای زیر بنایی و سرمایه گذاریهای اساسی در آذربایجان و آذربایجانیها در ایران به اتمام برسد.
موضوع دیگری که در باکو مذاکره خواهد شد سرمایه گذاری شرکتهای ایرانی در اقتصاد آذربایجان، از جمله در تولید واگن و ریل قطار است. ایران همچنین مصمم به سرمایه گذارری در ساخت نیروگاههای برقی و خطوط لوله می باشد. آقامحمدی افزود: "من امیدوار هستم برنامه ای بریزیم و به توافق برسیم که سطح روابط اقتصادی ما به 5 میلیارد دلار افزایش پیدا بکند و در مرحله بعدی سمت و سوی ده میلیارد دلار را بتوانیم طراحی بکنیم".
تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۱۲ , ۱۳۸۹/۰۷/۰۵

0 نظرهای شما: