نمي‌توان تنها با منطق خود حرف‌ زد و انتظار قبول آن را داشت

لاريجاني در همايش چهره‌هاي ماندگار حوزوي ؛
نمي‌توان تنها با منطق خود حرف‌ زد
و انتظار قبول آن را داشت

كساني مي‌توانند فرهنگ خود را در ميانه فرهنگ‌هاي مختلف بيان كنند كه هم تاملات جدي داشته باشند و هم منطق و زبان طرف مقابل را بشناسند/تعقل خاطر براي شناختن اسلام و اهل‌بيت و خصوصا مكتب تشيع زياد است.
ایلنا- : رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نمي‌توانيم با منطق خود و بدون در نظر گرفتن منطق ديگران حرف‌هايي بزنيم و انتظار داشته باشيم كه ديگران آن را بپذيرند.
به گزارش خبرنگار ايلنا از قم، علي لاريجاني كه در همايش چهره‌هاي ماندگار حوزوي كه به مناسبت نكوداشت حضرت آيت‌الله موسوي لاري در تالار قدس مدرسه امام خميني قم برگزار شد، با بيان اينكه نمي‌توانيم با منطق خود و بدون در نظر گرفتن منطق ديگران حرف‌هايي بزنيم و انتظار داشته باشيم كه ديگران آن را بپذيرند، اظهار داشت: كساني مي‌توانند فرهنگ خود را در ميانه فرهنگ‌هاي مختلف بيان كنند كه هم تاملات جدي داشته باشند و هم منطق و زبان طرف مقابل را بشناسند.
وي با بيان اينكه در صحنه جهاني دو روحيه قدرت و فرهنگ وجود دارد، افزود: به خاطر جذابيت روحيه قدرت معمولا اين روحيه در شرايط جهاني ديده مي‌شود. نماينده قم در مجلس با بيان اينكه روحيه فرهنگ با وجود بي‌سر و صدا بودن پراهميت‌تر از روحيه قدرت است، افزود: روحيه فرهنگ تاثيرات پايداري براي كشور دارد و افراد ريزبين هم همين روحيه فرهنگ را در نظر دارند.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه تغيير رويكردي در بزرگان و حتي سياست‌مداران ديده مي‌شود، افزود: اين دوره زماني پايان يك عصر فرهنگي و آغاز يك عصر فرهنگي ديگر است.
لاريجاني همچنين يادآور شد: تعقل خاطر براي شناختن اسلام و اهل‌بيت و خصوصا مكتب تشيع زياد است و برگزاري جلسات نكوداشت و قدرداني براي بزرگان باعث تشويق و توجه ديگران و خصوصا قشر جوان به اين سمت و سو مي‌شود.

1389/7/8 - 12:04:50 کد خبر : 151938

0 نظرهای شما: