بهره برداري از 4 ايستگاه مترو در مهرماه

مدیرعامل مترو تهران خبر داد:
بهره برداري از 4 ايستگاه مترو در مهرماه

اگرچه شهروندان می توانند از مهرماه از میدان انقلاب تا کلاهدوز را با مترو سفر کنند اما از میدان شهدا تا کلاهدوز به دلیل کمبود قطار تنها 6 ساعت در روز قادر به خدمات رسانی است، آن هم در ساعات غیر پیک یعنی 9 تا 3 بعد ازظهر.
محسن هاشمی با بیان اینکه شهروندان تهران در مهرماه شاهد بهره برداری از چند ایستگاه جدید مترو خواهند بود گفت : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، در مهر ماه ایستگاه های چهارراه ولیعصر (عج) ، توحید ، نبرد و محمد شهر در خط 5 مترو آماه بهره برداری می شوند اما با توجه به کمبود قطار شاید نتوانیم خدمات رسانی کاملی در این ایستگاهها به شهروندان داشته باشیم.
به گزارش ايلنا، مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه خط 4 متروی تهران تا پایان سال از غرب به شهرک اکباتان خواهد رسید ، گفت : با توسعه غربی خط 4 ، مسافران خط 5 (کرج - تهران) به غیراز ایستگاه صادقیه می‌توانند از ایستگاه جدید خط 4 که با این خط تقاطع دارد برای ورود به شبکه داخلی مترو استفاده کنند که این امر کاهش ازدحام در ایستگاه صادقیه و خط 2 را نیز به همراه دارد.
هاشمی همچنین از راه‌اندازی دستگاه حفار اتوماتیک (TBM) در خط 3 خبرداد در مهرماه خبر داد و گفت : با به کارگیری دستگاه‌های حفار اتوماتیک سرعت حفر تونل‌ها افزایش می‌یابد و می‌توانیم با سرعت بیشتر و بهتر توسعه مترو را محقق کنیم اما به موازات توسعه خطوظ نیازمند تأمین اعتبارات لازم و مصوب مترو هستیم که بتوانیم ناوگان مورد نیاز را هم تأمین کنیم. ایستگاه های جدید به جای خاک خوردن باید در خدمت شهروندان قرار گیرند براساس این گزارش جعفر ربیعی نیز در این باره گفت : مقرر بود تا پایان شهریور ماه و پیش از آغاز سفرهای تحصیلی، شرکت های سازنده واگن 7 قطار جدید برای خطوط داخلی به مترو تهران تحویل دهند که متاسفانه این مهم محقق نشد و تنها 4 قطار جدید به ناوگان افزوده شد، به همین دلیل نمی توانیم از ظرفیت های تازه ای که با آماده سازی چند ایستگاه جدید فراهم شده، به طور کامل استفاده کنیم.
وی افزود: با ناوگان موجود اگرچه شهروندان می توانند از مهرماه از میدان انقلاب تا میدان کلاهدوز را با مترو سفر کنند اما از میدان شهدا تا میدان کلاهدوز به دلیل کمبود قطار تنها 6 ساعت در روز قادر به خدمات رسانی خواهیم بود، آن هم در ساعات غیر پیک یعنی 9 صبح تا 3 بعد از ظهر. ربیعی تصریح کرد: اما خدمات رسانی در ایستگاه چهارراه ولیعصر(عج) که حدفاصل دو ایستگاه فردوسی و انقلاب واقع شده مانند سایر ایستگاه های مسیر انقلاب تا میدان شهدا خواهد بود و شهروندان می توانند از این ایستگاه که پیش بینی می شود از ایستگاه ها پرتردد مترو باشد به راحتی استفاده و با مترو به نقاط مختلف شهر سفر کنند.
وی افزود: واگن های دو طبقه و لوکومتیوهای خط 5 نیز براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تحویل داده نشده و به همین دلیل از ایستگاه محمد شهر کرج نیز به احتمال زیاد اوایل آبان ماه بهره برداری خواهد شد. مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: امروز دیگر ساخت و توسعه مترو علی رغم تمام مشکلات و کمبود اعتبارات روند رو به رشد خود را با سرعتی مناسب طی می کنند و ما بیش از پیش به افزایش ناوگان و ورود واگن های جدید نیازمندیم تا بتوانیم از ظرفیت هایی که ایجاد می شود استفاده کرده و ایستگاه های جدید مترو به جای اینکه خاک بخورند در خدمت مردم قرار گیرند.

1389/6/31 - 13:37 کد خبر : 150047

0 نظرهای شما: