‌١٠ شهيد و ‌٤٧ مجروح

خرين اخبار ايسنا از حادثه تروريستي مهاباد

‌١٠ شهيد و ‌٤٧ مجروح
هيچ فرد و گروهي مسووليت انفجار رخ داده را
برعهده نگرفته است

مقارن ساعت 10 و 20 دقيقه صبح روز چهارشنبه در مراسم رژه نيروهاي مسلح شهرستان مهاباد، بمبي در جايگاه بانوان تماشاگر اين مراسم منفجر شد كه تا زمان ارسال اين گزارش به نقل از رييس اورژانس كشور شهادت 10 نفر و همچنين مجروح شدن 47 نفر از بانوان حاضر در اين جايگاه را در پي داشت.

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي البته مشاور امنيتي استاندار آذربايجان غربي در آخرين تماس تلفني به خبرنگار ايسنا گفت: تعداد 10 نفر شهيد و 35 نفر مجروح آخرين اخبار ما از وضعيت انفجار رخ داده در مهاباد است. امير جلال‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اين كه هيچ فرد و يا گروهي مسووليت انفجار رخ داده در رژه‌ نيروهاي مسلح در مهاباد را به عهده نگرفته است، اظهار كرد: دستورات لازم جهت پيگيري اين موضوع صادر شده و شوراي تامين استان نيز تشكيل جلسه داده است و بنابراين درصدد هستيم تا هر چه زودتر عاملان اين اقدام تروريستي را معرفي كنيم.
وي افزود: بيشترين مجروحين اين انفجار به طور سرپايي در بيمارستان تحت مداوا هستند و مجروحيني كه وضعيت وخيم نيز داشته باشند نيز در بين حادثه ديدگاه مشاهده مي‌شود.
جلال‌زاده خاطر نشان كرد: ‌آقاي استاندار در محل حادثه حضور دارند و پيگير مسائل مربوط به انفجار رخ داده هستند.
عيسي قنبري، معاون امنيتي - انتظامي استاندار آذربايجان غربي نيز در پي اين انفجار به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: بيشتر مجروحان مداواي سرپايي شدند، اما هم‌اکنون 12 نفر به علت شدت جراحات در بيمارستان بستري هستند.
وي با اشاره به اين‌که « در بين شهدا و مجروحان اين حادثه يک پسر بچه 6 ساله نيز بود» اظهار کرد: علاوه بر اين پسر بچه، مابقي شهيدان و مجروحان اين جنايت بانوان تماشاگر رژه بودند.
معاون امنيتي - انتظامي استاندار آذربايجان غربي يادآور شد: در بين شهدا و مجروحان اين حادثه دردناک، هيچ نظامي وجود ندارد.
وي با بيان اين‌که « هنوز گروه يا فرد خاصي مسووليت جنايت به وقوع پيوسته را بر عهده نگرفته است» خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسي ابعاد اين حادثه هستيم و به زودي اطلاعات کامل آن را منتشر مي‌كنيم.
بمب‌گذاري شهرستان مهاباد از طريق مواد منفجره‌اي که درون ساک جاسازي شده بود در زمان تماشاي رژه نيروهاي مسلح رخ داد.
استاندار آذربايجان نيز در گفت‌وگو با ايسنا اين اقدام را يك حركت كور تروريستي در برابر ضرباتي دانست كه ضد انقلاب از نيروهاي نظامي و انتظامي ديده‌ و انتقامش را از مردم گرفتند.
وي خاطرنشان كرد: مردم حاضر در مراسم رژه مردمي بودند كه آمده بودند، از فرزندان خود در نيروي انتظامي تقدير و تشكر داشته باشند و در اين واقع اين حركت كور حمله به مردم بود و اين حركت توسط اقشار مختلف مردم و سر عشيره‌ها و عشاير مهاباد محكوم مي‌شود.
جلال‌زاده گفت: مردم منطقه ثابت كرده‌اند اين حركت‌ها آنها را از دفاع از انقلاب اسلامي باز نخواهد داشت، چنانچه مي‌توان گفت آخرين حركت و حضور مردم مهاباد در صحنه راهپيمايي وسيع آنان در برابر هتاكان به قرآن كريم است.
وي افزود: مطمئن هستم كه مردم خوب منطقه واكنش مطلوبي رابه نسبت به اين اقدام تروريستي نشان خواهند داد. ما هم در اين مسير وظيفه خود را به درستي انجام خواهيم داد.
استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر اين‌كه در اين اتفاقات هيچ فرد نظامي كشته نشده است، اظهار كرد: اين كوردلان انتقام خودرا از مردم گرفتند؛ چرا كه در صحنه‌هاي اصلي نظامي، كوچك‌تر و حقيرتر از آن هستند كه به نيروهاي نظامي آسيب وارد كنند. اينها در يك حركت كور بين مردم مي‌آيند و به مردم بي‌دفاع آسيب مي‌رسانند و حتما در بين اين مردم خانواده‌هاي شهدا نيز بوده‌اند.
وي همچنين درباره نحوه امدادرساني به آسيب‌ديدگان اين حادثه گفت: از آن‌جا كه در مراسم رژه هلال‌احمر و بهداري مستقر هستند، در همان لحظات اول كمك‌رساني به مردم آغاز شد. مسوولين امر به بيمارستان رفته‌اند و مجروحين در حال مداوا هستند و من خود نيز عازم مهاباد هستم.
جلال‌زاده تاكيد كرد: تمام مسوولين ذي‌ربط در حال حاضر پيگير اين موضوع هستند و در اولين فرصت عاملين اين اقدام كور تروريستي را به مردم معرفي خواهيم كرد.
به گزارش ايسنا همچنين، در ساعات اوليه وقوع اين اقدام تروريستي شبکه خبري العالم گزارش داد: بيشتر قربانيان اين انفجار را زنان و کودکان تشكيل مي‌دهند.
مواد منفجره درون يک ساک جاسازي شده بود و انفجار زماني روي داد که مردم در حال تماشاي رژه نظاميان بودند.
رييس اورژانس كشور نيز آخرين آمار شهيد و زخمي شدگان حادثه تروريستي مهاباد را 10 شهيد و 47 مجروح اعلام كرد.
هم‌چنين دكتر غلامرضا معصومي به خبرنگار ايسنا گفت: ماموران اورژانس 57 تن از مصدومان اين حادثه را به بيمارستان امام خميني (ره) مهاباد منتقل كردند.
وي ادامه داد: 10 تن از مجروحان در حين انتقال يا در بيمارستان شهيد شده‌اند.
رييس اورژانس كشور با بيان اينكه 25 تن از مصدومان به صورت سرپايي در بيمارستان درمان شدند، افزود: حال 15 تن از حادثه‌ديدگان اين انفجار وخيم است كه براي درمان بيشتر در حال انتقال به اروميه هستند.
وي يادآور شد: هفت تن از مصدومان اين حادثه نيز در بيمارستان امام خميني (ره) مهاباد بستري هستند.

1389/06/31 09-22-2010 15:22:11 8906-19923: كد خبر

0 نظرهای شما: