ایران نیازی به اقتصاد اروپا و آمریکا ندارد

مشروح گفتگوی احمدی نژاد با CNN:

سرنوشت مامور اف بی آی
ایران نیازی به اقتصاد اروپا و آمریکا ندارد

رئیس جمهور درباره سرنوشت مامور گمشده اف بی آی گفت: در این خصوص قرار شده است کمیته مشترک اطلاعاتی با دولت آمریکا تشکیل شده و به هم کمک کنیم تا اطلاعاتی از وی بدست بیاید.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در مصاحبه با لاری کینگ مجری معروف شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا احساس مسوولیت رسانه های آمریکایی را درباره رژیم صهیونیستی سوال برانگیز خواند و تصریح کرد: شما از خوی جنگ افروزی نتانیاهو می ترسید.
رئیس جمهور این مطلب را در پاسخ به این سوال که «نتانیاهو» اخیراً در خصوص ایران ابراز نگرانی کرده است بیان کرد و افزود: نتانیاهو یک آدم کش حرفه ای است و همه دیکتاتورهای تاریخ همواره برای اینکه خود را در حاشیه قرار دهند، دیگران را متهم می کنند.
احمدی نژاد تصریح کرد: نتانیاهو بخاطر محاصره غزه و قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطینی باید محاکمه شود و اینکه رسانه های آمریکایی نسبت به نگرانی های این فرد احساس مسوولیت می کنند، جای سوال دارد.
رئیس جمهور با اشاره به وجود چهل میلیون فقیر و چهار میلیون بی خانمان در آمریکا، این سوال را مطرح کرد که چرا پول و مالیات مردم آمریکا به رژیم صهیونیستی داده می شود تا به بهانه های مختلف به لبنان و فلسطین حمله کنند و مداوم ایران را مورد تهدید قرار دهند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه دنیا از برنامه هسته ای ایران نگران است، اظهار داشت: در این جا دو سوال مطرح است اول اینکه دنیایی که از آن سخن می گویید منظورتان کجاست؟ آیا منظور همان نتانیاهو و دولت آمریکاست؟ همه اطلاع دارند که در نظرسنجی معتبری که اخیرا منتشر شده 88 درصد مردم منطقه از برنامه های هسته ای ایران حمایت کردند و هیچ کس جز رژیم صهیونیستی و بعضی دولتمردان آمریکایی از آن نگرانی ندارند.
دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه ایران قاطعانه به دنبال خلع سلاح رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا است تصریح کرد: امروز تهدید اصلی دنیا بمب های اتمی رژیم صهیونیستی و آمریکاست؛ اینان اگر خیال کنند با تبلیغات و دروغ پراکنی می توانند این موضوع را به فراموشی بسپارند شدیداً در اشتباه هستند. به طور قاطع پیگیری خواهیم کرد و مسیری که در اصلاحیه اساسنامه «ان پی تی» گشوده شد را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه کسانی که بمب اتمی در اختیار دارند، خلع سلاح شوند.
رئیس جمهور تصریح کرد : رژیم صهیونیستی رژیمی اشغالگر، نامشروع و یاغی است و دولت آمریکا هم نشان داده است کنترلی بر اعصاب خود ندارد و به راحتی وارد جنگ شده و انسان ها را قتل عام می کند از این رو اینان صلاحیت داشتن سلاح هسته ای را ندارند و باید هر چه زودتر خلع سلاح شوند.
وی افزود: بمب اتم بدترین سلاح ضد انسانی است از این رو همه دارندگان این نوع سلاح ها باید خلع سلاح شوند و هیچ کس دیگری هم پس از این حق ندارد بمب اتم بسازد.
دکتر احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز همه ملت ها و دولت ها از جمله دولت آمریکا و حتی شورای امنیت به خوبی می دانند که ایران بمب اتم ندارد و به سمت آن نیز حرکت نمی کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم رعایت حقوق بشر و آزادی بیان اظهار داشت: در همه جای دنیا حتی آمریکا باید به حقوق بشر و آزادی بیان احترام گذاشته شود. در ایران هیچ کارمندی پس از 50 سال فعالیت به خاطر یک اظهار نظر اخراج نمی شود اما در آمریکا این اتفاق افتاده است و خبرنگار پرسابقه ای فقط به خاطر اظهار نظر درباره رژیم صهیونیسیتی از کار برکنار می شود.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در مجامع بین المللی که در آن همه مشکلات دنیا روی میز قرار گرفته باشد برای پیدا کردن راه حل آن مشکلات همکاری و کمک کند.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوالی دیگر درخصوص حکم سنگسار خانم محمدی در ایران خاطر نشان کرد: هنوز سیر رسیدگی به پرونده او تمام نشده و حکمی نیز صادر نشده است. او متهم به قتل شوهرش است و فکر نمی کنم اگر کسی در هر کجای دنیا متهم به قتل باشد عده ای در حمایت از او تظاهرات و یا کمپین تشکیل دهند.
دکتر احمدی نژاد افزود: در مورد این خانم مطلقا حکم سنگسار مطرح نیست و این فقط ادعای فردی درآلمان بوده و خلاف واقع است.
رئیس جمهور ادامه داد: این اخبار دروغ در حالی علیه ایران منتشر می شود که سال گذشته در نشست گروه 20 در آمریکا عده بالغ بر 100 هزار نفر در اعتراض به سیاست های اقتصادی تظاهرات کردند و پلیس با خشونت تمام با آنها برخورد کرد آیا باز هم می توانید چنین ادعا کنید که در آمریکا تظاهرات آزاد است. آیا در آمریکا این امکان وجود دارد که عده ای علیه رژیم صهیونیستی تظاهرات کنند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص بازسازی مسجدی در اطراف برجهای دوقلوی نیویورک اظهار داشت: تصمیم گیری در این مورد به مردم و مسئولین شهر نیویورک مربوط می شود و نظر خاصی در این باره ندارم. البته معتقدم همه باید به عبادتگاه ها و نیز کتب آسمانی احترام بگذارند.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به این که چقدر به مذاکرات صلح در خاورمیانه امیدوار هستید، گفت: بسیار امیدواریم و اصولا بدون امید زندگی و تلاش بی فایده است، بدون تردید اگر حق حاکمیت ملی مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود مشکل حل خواهد شد و نباید عده ای به خود اجازه دهند که به جای مردم فلسطین تصمیم بگیرند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فیدل کاسترو، ایران را به خاطر موضوع هولوکاست سرزنش کرده است، اظهار داشت: این خبر را سایت متعلق به رژیم صهیونیستی منتشر کرده و خلاف واقع است. دیروز آقای کاسترو پیامی در این زمینه برایم ارسال و در آن تصریح کرد چنین خبری واقعیت ندارد.
دکتر احمدی نژاد افزود: سوال این است که چرا آمریکا اصرار دارد تا به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت شود و چه ارتباطی بین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد؟
لاری کینگ در پاسخ به سوال رییس جهور، ابراز همدردی دولت آمریکا را در واقعه هولوکاست علت حمایت از اسراییل عنوان کرد که دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: دولت آمریکا تا کنون بیش از صد هزار نفر را در عراق کشته است آیا این اجازه وجود دارد که به خاطر این موضوع سرزمین آمریکا اشغال شده و در اختیار دیگران قرار بگیرد؟ اگر چنین منطقی پذیرفته شود هیچ امنیتی برای دنیا قابل تصور نیست.
لاری کینگ در ادامه این گفتگو از رئیس جمهور پرسید آیا علاقه مند سفر به آمریکا هستید و دکتر احمدی نژاد پاسخ داد من علاقه مند هستم به همه جای دنیا سفر کرده و با مردم ارتباط برقرار کنم. ضمن اینکه سازمان ملل هم محل مدیریت مشترک جهانی است. افرادی همچون من باید در این اجلاس ها حضور داشته باشند.
رئیس جمهور در پاسخ به سوالی دیگر درباره سرنوشت دو زندانی آمریکایی در ایران خاطرنشان کرد: آنها به طور غیر قانونی به مرزهای ایران تجاوز کردند و پرونده آنها در اختیار قاضی بوده و روند رسیدگی به جرم آنها در حال بررسی است؛ البته یکی از آنان با قید وثیقه به عنوان یک کار انسانی آزاد شد.
به گزارش مهر، دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال لاری کینگ که پرسید آیا می توانید از نفوذ خود استفاده کرده و دو تبعه دیگر آمریکایی را هم آزاد کنید؟ اظهار داشت: بحث اعمال نفوذ نیست و اصولا چنین نفوذی ندارم اما برای این خانم که با قید وثیقه آزاد شد توصیه کردم و خوشبختانه با نگاه مهربانانه پرونده وی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به اینکه آیا حاضر هستید با خانواده این سه تبعه آمریکایی ملاقات کنید؛ گفت: البته درخواستی در این مورد نبوده است اما اگر درخواست شود با نظر مثبت بررسی می کنم.
دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که در تمام کشورها برای ورود غیر قانونی به مرزها، ‌قوانین و مجازات سختی وجود دارد.
رئیس جمهور در پاسخ به اینکه آیا امکان این وجود دارد که درخواست کنید تا این زندانیان نیز آزاد شوند خاطر نشان کرد: در دنیا زندانیان فراوانی وجود دارد آیا می توانم آزادی همه آنها را درخواست کنم؟ در آمریکا حدود 5/2 میلیون نفر در زندان به سر می برند و اگر چنین امکانی وجود دارد از همین جا از دستگاه قضایی آمریکا درخواست می کنم در مجازات این 5/2 میلیون نفر تخفیف بدهند.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ سوال لاری کینگ که گفت این سه تبعه آمریکایی در حین دوچرخه سواری دستگیر شده اند و باید با قاتل و دزد تفاوت داشته باشند؛ اظهار داشت: فکر نمی کنم کوهستان جای دوچرخه سواری باشد ضمن اینکه اگر منظور شما این است که 5/2 میلیون زندانی در آمریکا همه دزد و قاتل هستند؛ این برای جامعه آمریکا بسیار بد است.
رئیس جمهور درباره سرنوشت مامور گمشده اف بی آی نیز گفت: در این خصوص قرار شده است کمیته مشترک اطلاعاتی با دولت آمریکا تشکیل شده و به هم کمک کنیم تا اطلاعاتی از وی بدست بیاید. البته اگر اف بی آی جزییات بیشتری از سفر وی به جزیره کیش و اینکه قصد داشته با چه کسانی ملاقات کند و پس از جزیره کیش به کجا سفر کند ارائه دهد شاید بتوان سرنخ های بیشتری در خصوص این مامور پیدا کرد.
دکتر احمدی نژاد افزود: البته از اینکه افرادی دچار مشکل می شوند ناراحت و متاسف هستیم اما اگر سازمان های اطلاعاتی شفاف و انسانی تر رفتار کنند بدون تردید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و توصیه می کنم این کمیته اطلاعاتی هر چه زودتر تشکیل شود تا شاید رد پایی از او پیدا شده و خانواده اش از نگرانی خارج شوند.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به اینکه اگر فرزند شما به سرنوشت سه تبعه آمریکایی دچار می شدند چه عکس العملی نشان می دادید گفت: اگر فرزند بنده قانون را زیر پا بگذارد حتما باید در مورد وی قانون اجرا شود چرا که قانون ضامن امنیت و پایداری است و بایستی محترم شمرده شود اگر بنا باشد قانون شکسته شود هیچ امنیتی در جهان پایدار نخواهد بود.
مجری سی ان ان در ادامه از آینده رابطه ایران و آمریکا و احتمال مذاکره با اوباما سوال کرد که رئیس جمهور گفت: در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر به گفت و گوی آزاد در برابر نمایندگان ملت ها و رسانه ها درباره مسایل مختلف جهانی هستیم. می توانیم در این گفت و گوها ایده های خود را مطرح کنیم تا برای حل مشکلات و مسایل جهان راه حل پیدا شود.
دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سخنان خانم کلینتون و برخی شخصیتها در داخل ایران مبنی بر تاثیر گذار بودن تحریمها خاطر نشان کرد: درباره تحریمها اولین مسئله این است که چرا دولت آمریکا باید تحریمهایی را بیش از شورای امنیت علیه ملت ایران وضع کند و آیا این یک اقدام غیرقانونی و نشانه دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران نیست؟
رئیس جمهور افزود: تحریمها هیچ گونه تاثیری در روند پیشرفت و اعتلای ایران ندارد از سی سال پیش ملت ایران تحت فشار و تحریم آمریکا قرار دارد اما ایران هیچ نیازی به اقتصاد اروپا و آمریکا نداشته و قادر است نیازهای خود را تامین کند. اتفاقا ملت ایران در دوران تحریم به پیشرفتها و دستاوردهای زیادی نائل آمده است.
دکتر احمدی نژاد از اینکه برخی در ایران همسو با مقامهای آمریکایی اظهار نظر می کنند ابراز تعجب و در حال تاکید کرد: تحریمها جز تسریع در روند پیشرفت ملت ایران هیچ گونه تاثیر دیگری ندارد.
وی افزود: ملت ایران سی سال بدون آمریکا زندگی کرده و به پیشرفت رسیده است در حالیکه در دوران وابستگی به آمریکا کشوری عقب مانده محسوب می شد.
تاریخ انتشار، تهران: ۲۱:۴۹ , ۱۳۸۹/۰۶/۳۱

0 نظرهای شما: