احمدي‌نژاد: ساختار سازمان ملل بايد تغيير يابد

طي سخنراني در شصت و پنجمين نشست عمومي سازمان ملل؛
متن كامل

احمدي‌نژاد: ساختار سازمان ملل بايد تغيير يابد

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور ايران طي سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل خواستار تغييرات در ساختار سازمان ملل و اصلاح آن شد.
به گزارش فارس متن كامل سخنان رئيس جمهور در شصت و پنجمين اجلاس عمومي سازمان ملل به شرح زير است:
الحمدلله رب العالمين و الصلوة و السلام علي سيدنا و نبينا محمد و آله الطاهرين و صحبه المنتجبين و علي جميع الانبياء والمرسلين سلام و صلوات خداوند بر پيامبران الهي به ويژه پيامبر بزرگ اسلام و اهل بيت مطهر و ياران برگزيده اش و بر تمام پيامبران الهي اللهم عجل لوليك الفرج و العافية و النصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه اي خداي بزرگ در ظهور وليت كه همراه با سلامتي و پيروزي باشد تعجيل كن و ما را از بهترين ياران و حاميان او و فداكاران در راهش قرار بده جناب آقاي رئيس ، همكاران محترم خداوند بزرگ را سپاسگزارم كه بار ديگر فرصت حضور در اين مجمع جهاني را عنايت فرمود.
ابتدا ياد جانباختگان سيل مهيب پاكستان را گرامي داشته و با بازماندگان و دولت و ملت پاكستان ابراز همدردي مي‌كنم . از همگان دعوت مي‌كنم كه بعنوان يك وظيفه انساني به ياري همنوعان خود بشتابند . در سالهاي گذشته پيرامون برخي از اميدها و نگراني‌ها، از بحران‌هاي خانواده، امنيت، كرامت انساني، اقتصاد و آب و هوا و از اميد به عدالت و صلح پايدار با شما سخن گفتم. اينك كه نظام سرمايه داري و مديريت موجود جهاني پس از حدود يكصد سال حاكميت ، به پايان راه رسيده و از ارائه پاسخ مناسب به نيازهاي جامعه درمانده شده است ، تلاش مي‌كنم با نگاهي به دو عامل اصلي اين ناكامي ، برخي از مشخصات نظم مناسب آينده را ترسيم نمايم . الف : عامل نگرشها و اعتقادات مي‌دانيد كه پيامبران الهي مأموريت داشته‌اند تا همگان را به يگانه‌پرستي و عشق و عدالت فرا بخوانند و راه رسيدن به سعادت را در برابر بشريت قرار دهند.
انسانها را به تفكر و علم دعوت كنند تا حقيقت را بهتر بشناسند و از شرك و خودخواهي برحذر باشند. حقيقت دعوت پيامبران واحد است . هر پيامبري ، پيامبر قبل از خود را تصديق و به پيامبر بعدي بشارت داده و دين را متناسب با ظرفيت بشر كاملتر از گذشته ارائه كرده است . اين سير تا پيامبر خاتم كه تمام و كمال دين را عرضه كرد ادامه داشته است. به موازات اين سير ، خودخواهان و دنياپرستان در برابر اين دعوت روشن ايستادگي و براي مقابله با پيام آنان قيام كردند. - نمروديان در برابرحضرت ابراهيم، فرعونيان در برابر حضرت موسي و دنياپرستان در برابر حضرت عيسي و حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) قرار گرفتند . در سده‌هاي اخير نيز به بهانه ظلمي كه طي قرون وسطي از ناحيه مدعيان دينداري در غرب رفت ، ارزش‌ها و اخلاق انساني به عامل توقف و عقب ماندگي تفسير و در برابر علم و عقل قرار داده شد.
- قطع ارتباط انسان با آسمان در واقع رابطه او را با حقيقت خودش منفصل كرد. - انسان كه استعداد درك حقايق عالم و حق‌جويي، ميل به عدالت و كمال، پاكي و زيبايي و جانشيني خدا در زمين را دارد به موجودي محدود به عالم ماده و ماموريت او به حداكثر رساندن لذت فردي تعريف گرديد. اصالتِ غرايزِ انساني به جاي اصالتِ حقيقتِ انسان نشست . - انسانها و ملتها رقيب هم شمرده شدند و سعادت يك فرد يا ملت در مزاحمت و در حذف و سركوب ديگران تعريف شد. به جاي تعامل سازنده و تكامل بخش ، تنازع مخرب براي بقاء مبناي تنظيم روابط قرار گرفت . - پرستشِ سرمايه و سلطه جايگزين يگانه پرستي كه رمز وحدت و عشق است گرديد. - اين مقابله گسترده خودخواهان با ارزش‌هاي الهي راه را بر برده‌داري و استعمار باز كرد. بخش وسيعي از جهان ، تحت سلطه چند دولت غربي قرار گرفت. ده‌ها ميليون انسان به بردگي كشيده شدند و دهها ميليون خانواده متلاشي گرديدند. تمام منابع ، حقوق و فرهنگ ملتهاي استعمارزده به غارت رفت.
سرزمين‌ها اشغال و مردم بومي قتل عام و تحقير شدند. اما با قيام ملتها ، استعمارگري منزوي و استقلال ملتها به رسميت شناخته شد. اميد به احترام ، رفاه و امنيت در ملتها زنده شد . در اوائل قرن گذشته شعارهاي زيباي آزادي، حقوق بشر و دموكراسي ، اميدهاي فراواني ايجاد كرد تا مرهمي بر زخمهاي عميق مانده از گذشته باشد . اما امروز نه تنها آرزوها محقق نشده بلكه خاطراتي بعضاً تلخ‌تر از گذشته در تاريخ ثبت شده است . - در دو جنگ جهاني ، اشغال فلسطين ، جنگهاي كره و ويتنام ، جنگ عراق عليه ايران ، اشغال افغانستان و عراق و جنگهاي آفريقا صدها ميليون نفر كشته و زخمي و آواره شدند. - تروريسم ، توليد موادمخدر ، فقر و فاصله طبقاني گسترش يافت . حكومتهاي كودتايي و ديكتاتوري تحت حمايت غرب در آمريكاي جنوبي جنايتهاي كم نظير مرتكب شدند. - به جاي خلع سلاح، توليد و انباشت سلاح‌هاي اتمي و ميكروبي و شيميايي توسعه پيدا كرد و جهان در معرض تهديد بيشتري قرار گرفت. و بدين ترتيب ظاهراً همان اهداف استعمارگران و برده‌داران اما اينبار با شعارهاي جديد دنبال شده است.
ب: عامل مديريت جهاني و ساختار حاكم - جامعه و سپس سازمان ملل با شعار برپايي صلح و امنيت و تامين حقوق انساني و در حقيقت براي مديريت جهاني تشكيل گرديد. - با كالبد شكافي سه رويداد ، نحوه مديريت حاكم بر جهان قابل ارزيابي است . اول: 11 سپتامبر كه حدود ده سال همه جهان را تحت تاثير قرار داده است. - ناگهان با پخش تصاوير مختلف خبر حمله به برجهاي دو قلو در جهان منتشر شد . - تقريباً تمام دولتها و شخصيت‌هاي مطرح اين حادثه را به شدت محكوم كردند . - موتور تبليغات به راه افتاد و جهان در معرض خطري بزرگ به نام تروريسم و تنها راه نجات ، لشگركشي به افغانستان اعلام شد . - بالاخره افغانستان و به فاصله كوتاهي عراق تحت اشغال قرار گرفتند . لطفا دقت كنيد؛ - ادعا شد كه در 11 سپتامبر حدود سه هزار نفر كشته شده‌اند كه همه از آن متاسفيم اما در افغانستان و عراق تا كنون صدها هزار نفر كشته و ميليونها نفر مجروح و آواره شده‌اند و درگيري به طور روزافزون توسعه پيدا كرده است .
در معرفي عوامل اصلي اين حادثه سه نظر اعلام شد : 1- يك گروه تروريستي بسيار قدرتمند و پيچيده كه از همه لايه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي امريكا عبور كرده است . اين نظر بيشتر از ناحيه دولت مردان امريكا تبليغ شد . 2- توسط بخشهايي از دولت امريكا و براي ايجاد تغيير در روند نزول اقتصاد امريكا و سيطره او بر خاورميانه و همچنين نجات رژيم صهيونيستي انجام شده است . اكثريت مردم امريكا و ملتها و سياستمداران براين باورند . 3- توسط يك گروه تروريستي انجام شده است ليكن دولت وقت امريكا از آن پشتيباني و بهره‌برداري كرده است . ظاهراً اين نظريه طرفداران كمتري دارد . - مهمترين اسناد اتهام چند گذرنامه‌ كه از ميان حجم عظيم خرابه‌ها پيدا شده بود و يك نوار ويديويي از يك شخص بود كه محل سكونت او نامعلوم است ولي اعلام شد كه قبلا در تجارت نفت با برخي مقامات امريكايي مشاركت داشته است .
اينگونه وانمود شد كه به دليل شدت آتش‌سوزي و انفجار از عاملين انتحاري اثري به دست نيامد . چند سئوال اساسي بدون پاسخ مانده است . 1- آيا عقل حكم نمي‌كرد كه ابتدا تحقيق دقيقي توسط گروههاي مستقل انجام و پس از شناساييِ كاملِ عوامل ، برنامه‌اي منطقي براي برخورد با آنها طراحي مي‌گرديد. 2- به فرض پذيرش نظر دولت امريكا، آيا روش برخورد با يك گروه چريكي، لشگركشي گسترده ، جنگ منظم و كشتار صدها هزار نفر است . 3- آيا امكان نداشت مثل برخورد ايران با گروه تروريستي ريگي كه چهارصد نفر از مردم بيگناه ايران را كشته و زخمي كرده بود اقدام مي‌شد. در عمليات ايران به هيچ بيگناهي خسارتي وارد نشد . - پيشنهاد مي‌شود كه سازمان ملل درباره 11 سپتامبر يك گروه حقيقت ياب مستقل تعيين نمايد تا بعدها عده‌اي اظهار نظر درباري آن را ممنوع نكنند . در اينجا مايلم اعلام نمايم كه جمهوري اسلامي ايران در سال آينده ، ميزبان كنفرانسي خواهد بود كه با هدف شناخت تروريسم و راهكارهاي مقابله با آن برگزار خواهد شد .
از مقامات كشورهاي مختلف، انديشمندان، صاحبنظران ، محققين و موسسات مطالعاتي براي شركت در اين كنفرانس دعوت مي كنم . دوم: اشغال سرزمين فلسطين است. - ملت مظلوم فلسطين شصت سال تحت سلطه يك رژيم اشغالگر از آزادي ، امنيت و حق حاكميت محروم است ولي اشغالگران به رسميت شناخته مي‌شوند. روزانه خانه‌ها بر سرزنان و كودكان خراب مي‌‌شود و مردم در وطن خود از آب و غذا و دارو نيز محرومند . صهيونيست‌ها تا كنون 5 جنگ گسترده بر همسايگان و ملت فلسطين تحميل كرده‌اند. - صهيونيست‌ها در جنگ عليه لبنان و غزه زشت‌ترين اقدمات را عليه مردم بي‌دفاع انجام داده‌اند . - رژيم صهيونيستي بر خلاف همه قواعد بين‌المللي به كشتي كمكهاي انساني هجوم مي‌كند و غير نظاميان را مي‌كشد . - اين رژيم به طور مطلق مورد حمايت برخي كشورهاي غربي است و دائماً كشورهاي منطقه را تهديد و با اعلام قبلي شخصيت‌هاي فلسطيني و غيره را ترور مي‌كند ولي مدافعان فلسطيني و مخالفين اين رژيم با عناويني چون تروريست و ضد يهود تحت فشار قرار مي‌گيرند .
تمام ارزش‌ها حتي آزادي بيان در اروپا و امريكا به پاي صهيونيسم قرباني مي‌شود. - به دليل عدم توجه به حقوق مردم فلسطين همه راه حل‌ها به شكست مي‌انجامد. - اگر از ابتدا به جاي رسميت دادن به اشغالگري ، حق حاكميت ملت فلسطين به رسميت شناخته مي‌شد آيا امروز شاهد اين همه جنايت بوديم. - پيشنهاد روشن ما بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمين خويش و مراجعه به آراء عمومي همه مردم فلسطين براي اعمال حاکميت و تعيين نوع حکومت خود است . سوم : انرژي هسته‌اي است . - انرژي هسته‌اي ، پاك و ارزان و نعمتي خدادادي و از بهترين جايگزينها براي كاهش آلودگيهاي ناشي از سوخت فسيلي است . - معاهده N.P.T به تمام اعضاء اجازه داده است كه بدون محدوديت از آن بهره ببرند و آژانس موظف به حمايت و پشتيباني فني و حقوقي از آنها شده است . - بمب اتم بدترين سلاح ضد بشري است كه بايد به طور کامل محو گردد. معاهده N.P.T توسعه و انباشت آن را ممنوع و خلع سلاح را ضروري شمرده شده است .
- اما ملاحظه كنيد دارندگان بمب اتم و برخي اعضاء دائم شوراي امنيت چه كرده‌اند : - انرژي هسته اي را معادل بمب معرفي و با ايجاد انحصار و فشار بر آژانس آنرا از دسترس اكثريت ملتها دور كرده‌اند و همزمان بمب‌هاي اتمي خود را حفظ كرده و ارتقاء و گسترش داده‌اند. اين اقدامات باعث شده است كه ؛ - نه تنها خلع سلاح اتفاق نيفتاده است بلكه توليد بمب اتم در برخي مناطق از جمله توسط رژيم اشغالگر و تهديدگر صهيونيستي اشاعه يافته است . - همين جا پيشنهاد مي‌شود كه سال 2011 سال خلع سلاح اتمي و " انرژي هسته‌اي براي همه و سلاح هسته‌اي براي هيچ كس " اعلام شود. - در تمام اين موارد سازمان ملل نمي‌تواند اقدام موثري انجام دهد و متاسفانه در دهه‌اي هم كه به نام صلح نامگذاري شد جنگ و تجاوز و اشغالگري، صدها هزار نفر كشته و مجروح برجاي گذاشت و بر كينه‌ها و دشمني‌ها افزوده شد. خانم‌ها و آقايان اخيراً نيز شاهد اقدام زشت و ضد انساني قرآن سوزي بوديم . - قرآن كتاب آسماني و معجزه جاويد پيامبر اسلام است و به يگانه پرستي ، عدالت ، عشق به مردم، آباداني زمين ، تفكر و تعقل و دفاع از مظلومان و مبارزه با ستمگران
دعوت مي‌كند و از پيامبران الهي نظير نوح، ابراهيم، اسحق، يوسف، موسي و عيسي (عليهم‌السلام) به نيكي نام مي‌برد و آنان را تصديق مي‌كند . قرآن را سوزاندند كه همه اين حقايق و معارف را بسوزانند. اما حقيقت سوختني نيست، قرآن جاودانه است چون خدا و حقيقت جاودانه‌اند . اين اقدام و هر اقدامي كه موجب تعميق شكافها و فاصله‌ها بين ملتها شود شيطاني است . بايد با هوشمندي از غلتيدن در دام شيطان احتراز كرد . من به نمايندگي از ملت ايران به همه كتب آسماني و پيروان آنان احترام مي‌گذارم . اين قرآن است و اين کتاب مقدس هر دو براي ما محترمند دوستان محترم سالهاست كه ناكارآمدي انديشه سرمايه داري و مديريت بين المللي و ساختارهاي موجود آشكار شده و اكثريت دولتها و ملتها خواستار تغيير اساسي و اجراي عدالت در مناسبات جهاني‌اند. - علت ناتواني سازمان ملل ساختار ناعادلانه آن است.
با امتياز وتو قدرت اصلي در شوراي امنيت متمركز شده و ركن اصلي يعني مجمع عمومي به حاشيه رفته است . - در چند دهه گذشته همواره حداقل يكي از اعضاي دائمي در يك طرف مناقشات بوده‌ است . - وقتي قاضي و دادستان ، خود يك طرف دعوا هستند . چگونه مي‌توان انتظار كارآمدي داشت چرا كه امتياز وتو براي تجاوز و اشغالگري مصونيت مي‌آورد . - آيا در بحث هسته‌اي ، اگر ايران داراي امتياز وتو بود مواضع شوراي امنيت و مديركل آژانس همينگونه بود . دوستان عزيز - سازمان ملل مهمترين مركز هماهنگي مديريت مشترك جهاني است . ساختار آن بايد به گونه اي اصلاح شود كه همه دولتها و ملتهاي مستقل در مديريت جهاني مشاركت سازنده و فعال داشته باشند. - امتياز وتو بايد لغو شود و مجمع عمومي بالاترين ركن و دبيركل ، مستقل‌ترين فرد و تمام مواضع و اقدامات او با تائيد مجمع عمومي و در جهت عدالت و رفع تبعيض باشد .
- دبير كل نبايد براي ابراز حقيقت و اعمال عدالت تحت فشار قدرتها و يا كشور محل استقرار سازمان باشد . - پيشنهاد مي‌شود طي يكسال و در يك نشست فوق‌العاده ، مجمع نسبت به اصلاح و نهايي كردن ساختار سازمان اقدام نمايد. - جمهوري‌اسلامي‌ايران پيشنهادات روشني دارد و آماده مشاركت سازنده و فعال است.
خانم‌ها و آقايان - من به صراحت اعلام مي‌كنم كه اشغال كشورها به بهانه تحميل آزادي و دموكراسي يك جنايت نابخشودني است. - جهان به جاي منطق قدرت ، انحصار‌طلبي ، يكجانبه‌گرايي ، جنگ و تهديد به منطق مهرورزي ، عدالت و مشاركت همگاني نيازمند است. - نيازمند مديريت افرادي پاك چون انبياء الهي است . - دو حوزه وسيع جغرافيايي يعني افريقا و امريکاي لاتين يک دهه از تحولات تاريخ ساز را پشت سر گذاشته اند . رويکردهاي جديد در اين دو قاره که بر همگرايي و وحدت هرچه بيشتر و بومي سازي الگوهاي رشد و توسعه کشورهايشان استوار است منافع چشمگيري را براي مردمان اين دو منطقه به ارمغان آورده است . هوشمندي و تدبير رهبران اين دو قاره قادر به حل بحران ها و معضلات منطقه اي بدون دخالت هاي سلطه جويانه فرا منطقه اي است .
جمهوري اسلامي ايران روابط همه جانبي خود را طي سالهاي اخير با امريکاي لاتين و افريقا گسترش داده است . و اما درباره ايران سرافراز ؛ - بيانيه تهران گامي بزرگ و سازنده در جهت ايجاد اعتماد است كه با اقدام شايسته و انساني دولتهاي برزيل و تركيه و همراهي صميمانه ايران تنظيم شده و گرچه با بداخلاقي و قطعنامه غير قانوني مواجه شد ، ليكن همچنان معتبر است . - ما بيش از تعهدات خود قوانين آژانس اتمي را رعايت كرده‌ايم ولي هرگز تحميلات غيرقانوني را نپذيرفته و نخواهيم پذيرفت . - گفته‌اند كه با فشار مي‌خواهند ايران را وادار به گفتگو كنند . اولاً ايران هميشه آماده گفتگو بر پايه احترام و عدالت بوده است . ثانياً روش‌هاي مبتني بر بي‌احترامي به ملتها ، مدتهاست كه كارآمدي خود را از دست داده است.
آنان كه در برابر منطق روشن ملت ايران از تهديد و تحريم استفاده كردند در واقع باقيمانده حيثيت شوراي امنيت و اعتماد ملتها به اين نهاد مهم را قرباني و ناعادلانه بودن آن شورا را يکبار ديگر اثبات كردند . - اينان وقتي با ملت بزرگ ايران كه در تاريخ با نام دانشمندان ، شاعران ، عارفان ، هنرمندان و فرهنگ و تمدنش و به نام پاكي ، خداپرستي و عدالت خواهي شناخته شده است اينگونه رفتار مي‌كنند چگونه انتظار دارند كه ملتها به آنان اعتماد كنند. - همه مي‌دانند كه نظام سرمايه داري و روش‌‌هاي سلطه‌جويانه در مديريت جهان شكست خورده و نه تنها دوره برده‌داري و استعمار بلكه دوره تسلط بر جهان نيز گذشته و راه بر بازسازي امپراطوريها بسته شده است . - اعلام كرده‌ايم كه حاضريم در يك مناظره آزاد جدي با دولتمردان امريكا در همين صحن و به طور شفاف ديدگاه خود درباره مسائل مهم جهان را به شما عرضه نمائيم.
- همين‌جا پيشنهاد مي‌شود براي تحقق گفتگوي سازنده همه ساله كرسي مناظرات آزاد در صحن مجمع برپا شود. و اما سخن آخر ؛ دوستان و همكاران - ملت ايران و قاطبه ملتها و دولتهاي جهان با مديريت تبعيض‌آلود فعلي حاكم بر جهان مخالفند . اين مديريت بدليل غير انساني بودن در پايان راه و بن‌بست كامل و نيازمند اصلاحات اساسي است . - اصلاح وضع جهان و استقرار آرامش و سعادت مستلزم مشاركت همگاني ، انديشه پاك و مديريت الهي و انساني است . همه ما بر اين باوريم كه : - عدالت عامل اصلي صلح ، امنيت پايدار و گسترش محبت بين انسانها و ملتهاست و نوع انسان‌ها تحقق آرمانها ، حقوق و عزت خود را در سايه عدالت جستجو مي‌كنند و از ظلم ، بداخلاقي و تحقير گريزانند .
- حقيقت انساني در عشق ورزيدن به انسانها و خوبيها متجلي مي‌گردد و محبت بهترين مبناي تنظيم رابطه بين انسانها و ملتها است. وحشي بافقي شاعر نامدار ايراني مي‌فرمايد: اگر صد آب حَيوان (آب حيات) خورده باشي چو عشقي در تو نبود مرده باشي - انسانها در مسير ساختن جهاني سرشار از پاكي و امنيت و رفاه ، رقيب و منازع نيستند بلكه ياور يكديگرند. - كساني كه شادي خود را در غم ، رفاه خود را در فقر وامنيت خود را در ناامني ديگران جستجو مي‌كنند و خود را برتر از ديگران مي‌دانند از دايره انسانيت خارج‌ و در مسير شيطاني‌اند. - اقتصاد و اموال دنيا ابزار خدمت به ديگران ، دوستي و تقويت روابط انساني و كمال معنوي و نه وسيله سلطه و فخر فروشي است . - زن و مرد مكمل يكديگرند و خانواده و رابطه پاك ، عاشقانه و پايدار دو همسر در كانون آن ، تضمين تداوم و تربيت نسلها ، لذت حقيقي ، ترويج عشق و اصلاح جامعه است .
- زن مظهر جمال خداوند و كانون عاطفه و مسئول ترويج مهرورزي و حفظ پاكي و لطافت جامعه است . - خشن‌ شدن روح و رفتار زنان و محروم شدن آنان از حق اساسيِ مهرورزيِ مادرانه و همسرانه موجب خشونت جامعه و آسيب‌هاي جبران ناپذير خواهد شد. - آزادي حقي الهي است كه بايد در خدمت صلح و كمال انساني به كارگيري شود. - انديشه صالح و اراده صالحان رمز عبور به حيات طيبه و زندگي سرشار از اميد ، نشاط و زيبايي است . - اين وعده خداوند است كه زمين به پاكان و صالحان به ارث خواهد رسيد و انسانهاي رها شده از اسارت خودخواهيها ، مديريت جهان را بر عهده مي‌گيرند و آن‌گاه اثري از غم ، تبعيض ، فقر ، ناامني و تجاوز نمي‌ماند و روزگار شادي حقيقي بشر و شكوفايي حقيقت خداگونگي انسان فرا مي‌رسد . - همه عدالت‌خواهان و آزادگان منتظر بوده‌اند و به اين دوران شكوهمند وعده داده‌اند .
- انسان كامل ، عبد مخلص خدا و عاشق صادق انسان كه پدر گرامي‌اش از تبار پيامبر عزيز اسلام و مادر گرامي‌اش از تبار امت مسيح است به همراه عيسي بن مريم و ديگر صالحان در انتظار هستند تا در تحقق آن دوران درخشان بيايند و همه بشريت را ياري كنند. - شايسته است دست در دست يكديگر و با تلاش براي عدالت به استقبال آنان برويم. ســلام بر عشـق و پرستـش ، ســلام بر عــدالــت و آزادي، ســلام بر حقيقت انســــان، انسـان كــامل ، يــارحقيقي و صادق انســـان و سلام بر شمــا و همه صالحـان و پــاكـان

0 نظرهای شما: