حمايت تماشاگران از ملي‌پوشان و برخورد تند افشاردوست با سرمربي مصر

همگام با جام‌جهاني واليبال - ايتاليا

حمايت تماشاگران از ملي‌پوشان و برخورد
تند افشاردوست با سرمربي مصر

خبرگزاري فارس: تماشاگران ايراني حاضر در سالن در پايان بازي تيم ملي واليبال ايران مقابل ايتاليا، از ملي پوشان به خاطر ارائه بازي جذاب، تشكر كردند.
به گزارش باشگاه خبري فارس «توانا»، تيم ايران پس از نمايش تحسين برانگيز و دور از انتظار مقابل ايتاليا و حذف از مرحله مقدماتي هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان بيشتر افسوس فرصت از دست رفته برابر مصر در روز اول را خورد.
* عصبانيت و اظهار نظر آناستازي آناستازي، سرمربي آرام تيم ايتاليا كه از پيروزي تيمش برابر ايران در بازي آخر به‌شدت خوشحال بود در گفت‌ و گويي با گزارشگر تلويزيون راي‌برزبان راندو گفت: حيف شد كه ايران نتوانست به دور دوم صعود كند. آناستازي كه در دوران بازيگري و چه مربيگري از صبوري و متانت خاصي برخوردار است در بازي برابر ايران چند بار از كوره در رفت و با پرخاش به داوران و به خصوص داوران خط عصبانيت خود را در به بن‌بست خوردن تاكتيكي تيمش بروز داد.
شاگردان سرشناس او نيز دست كمي از مربيانشان نداشتند و بارها با اعتراض بي‌جهت راي اعلام شده داوران را به سود خود تغيير دادند. دو داور ضعيف اهل چك و تايلند نيز به‌جاي دادن كارت زرد به مربي و بازيكنان ميزبان نه تنها طفره رفتند، بلكه در گيم پنجم با اشتباه نا‌بخشودني پيروزي ايران را دو دستي و با خوش خدمتي به ايتاليا هديه دادند.
* يك قدم مانده به شگفتي پس از پيروزي قاطع ايتاليا مقابل مصر و ژاپن همه در انتظار پيروزي آسان ديگري براي ايتاليا بودند، اما تيم ايران با وجود آنكه بخت خود را پس از شكست مصر برابر ژاپن كمرنگ مي‌ديد پس از باخت در گيم‌هاي اول و دوم آنچنان دور از انتظار ظاهر شد كه بدون ترديد اگر لطف داوران شامل حال اين تيم نمي‌شد چه بسا مهم‌ترين شگفتي اين گروه خلق مي‌شد. اوج نمايش واليبال ايران بعد از برد قابل توجه مقابل ژاپن قهرمان جام ملت‌هاي آسيا در اين بازي بود كه تحسين همگان و به خصوص تماشاگران ايتاليايي و مقامات فدراسيون جهاني وشخص ژي هونگ وي را به همراه داشت.
* اعتراض بي نتيجه معدني به داور اهل چك در پايان بازي معدني دقايق زيادي را به جدل با لاباستا، داور اول اهل جمهوري چك پرداخت و عاقبت هم از اعتراض خود نتيجه نگرفت. لاباستا در بازي با ژاپن نيز درست در گيم چهارم كه داور كانادايي سوت پايان را زد وي را وادار كرده بود تا با دادن امتياز به ژاپن پيروزي ايران را به تاخير بياندازد. در اين بازي داور دوم تايلندي نيز در اواخر گيم پنجم، همين بلا را سر تيم ايران آورد و ايتاليا از شكست رهايي داد.
* درخواست سعيدلو از داورزني پس از پايان بازي تماشاگران پرشمار ايراني به سراغ سعيدلو رفته و از وي خواستند كه در برابرحق‌كشي مسلم داوران ساكت ننشيند. وي نيز با فراخواندن داورزني، رئيس فدراسيون واليبال خواست تا اعتراض ايران را از نحوه قضاوت جهت‌دار گروه داوري به‌طور مكتوب به اطلاع مقامات فدراسيون جهاني برساند.
رئيس سازمان تربيت بدني پس از ديدن 3 بازي تيم ملي واليبال ايران امروز به ايران بازخواهد گشت. سعيدلو در پايان بازي به همراه سفير ايران راهي رختكن بازيكنان تيم ملي شد و به آنان دلداري داد و گفت: از نظر من و ملت ايران كه اين بازي را از تلويزيون تماشا كردند، شما برنده واقعي اين بازي بوديد.
* اشك بازيكنان ايران در پايان بازي بازيكنان ايران پس از سوت پايان بازي با چشماني اشكبار مات و مبهوت بوده و هركدام در گوشه‌اي از زمين توان برخواستن نداشتند؛ در اين بين همه درپي دلداري دادن سعيد معروف بودند كه ناراحت‌تر از بقيه بود. تماشاگران ايراني با فرياد "بچه‌ها متشكريم " سعي در روحيه دادن به بازيكنان را داشتند.
* برخورد افشاردوست با مربي ايتاليايي مصر آنتوني جياكوب، سرمربي ايتاليايي مصر كه براي آرام كردن نادي به نيمكت ايران نزديك شده بود با برخورد تند محمود افشاردوست مواجه شد. افشاردوست خطاب به جياكوب گفت: شما به جاي دلداري ظاهري بهتر بود در مقابل ژاپن جوانمردانه ظاهر مي‌شديد و به خاطر خطاهاي عمدي پاسور خود (احمد عبدالله) گيم سوم را به ژاپن واگذار نمي‌كرديد. سرمربي ايتاليايي مصر كه از اين حركت افشاردوست شوكه شده بود با تعجب از نيمكت ايران دور شد و از بازيكنان دليل اين حركت و برخورد را مي پرسيد.
* بازيكنان دو مليتي درتركيب ايتاليا تيم ايتاليا دربازي با ايران از وجود دو بازيكن دو مليتي از صربستان و بلغارستان سود برد؛ ايوان زايتسف، پسر زايتسف معروف تيم ملي بلغارستان در دهه هفتاد و دراگان تراويكا كه پدرش سرمربيگري يكي از تيم‌هاي سري A ايتاليا را برعهده دارد در تركيب تيم ملي ايتاليا به عنوان بازيكن بازي كردند.
* شكست مدافع عنوان قهرماني درآخرين روز دور مقدماتي بازي‌ها برزيل، مدافع عنوان قهرماني برابر كوبا در بازي سرگروهي مغلوب شد و بلغارستان، تيم سوم دوره قبل نيز براي دومين بار پس از شكست برابر فرانسه در مصاف با جمهوري چك بازنده شد.
* اسامي 6 تيم حذف شده ايران، تونس، ونزوئلا، چين، استراليا و كانادا 6 تيمي بودند كه با قرار گرفتن در انتهاي جدول از دور رقابت‌ها كنار رفتند. بازي‌هاي مرحله دوم از فردا آغاز خواهد شد.
تيم ملي ايران در گروه نخست رقابت‌هاي جام‌جهاني 2010 ايتاليا در گروه نخست با تيم‌هاي ملي ايتاليا، مصر و ژاپن هم‌گروه بود كه با كسب يك پيروزي برابر ژاپن و دو شكست برابر تيم‌هاي مصر و ايتاليا از صعود به دور دوم بازماند. مسابقات جهاني واليبال در سال 2010 از 3 تا 18 مهرماه سال جاري در چند شهر كشور ايتاليا برگزار خواهد شد.

0 نظرهای شما: