فيفا سيستم TMS را اجباري كرد

براي انتقال شفاف
وسريع بازيكنان فيفا سيستم TMS را اجباري كرد

سیستم TMS (انطباق نقل و انتقالات بازیکن) در فوریه 2008 به صورت آزمايشي در 18 کشور راه‌اندازی شد و حالا استفاده از آن برای همه کشورها الزامی شده است.
ایلنا: فيفا استفاده از سیستم TMS، سيستم انطباق نقل و انتقالات بازیکن را در همه كشورهاي عضو را اجباري كرد تا همه انتقالات بین‌المللی بازیکنان آن‌لاین ثبت شود.
فیفا اين سيستم را براي انتقال سریع ‌تر، راحت ‌تر و شفاف ‌تر بازيكنان در نظر گرفته است. به گزارش سايت فوتبال ، این سیستم در فوریه 2008 به صورت آزمايشي در 18 کشور راه‌اندازی شد و حالا استفاده از آن برای همه کشورها الزامی شده است. سپ بلاتر، رییس فیفا می‌گوید: «لحظه ‌ای تاریخی برای فوتبال رقم خورد. TMS سیستم اينترنتي ساده‌ای است، اما تاثير بسیار زیادی روی نقل و انتقالات بازیکنان بین باشگاه‌های دنیا خواهد گذاشت.
حالا دیگر مقامات فیفا درباره هر انتقالی جزئیات بیشتری خواهند دانست. مهم‌تر از همه این که شفافیت انتقالات بازیکنان بیشتر می‌شود و می‌توانیم مسائلی مانند مبارزه با پولشویی و مراقبت از بازیکنان کم سن و سال را راحت ‌تر انجام دهیم.» طبق این سیستم دو باشگاهی که انتقالات بین آنها انجام می‌شود باید اطلاعات یکسانی را در TMS وارد کنند. در غير اين صورت انتقال انجام نمي‌شود و اتحادیه فوتبال مورد نظر نمی‌تواند ITC (گواهینامه انتقال بین‌المللی) بازیکن را صادر کند. در هر انتقالی باید بيش از30 مورد ثبت شود.
اطلاعات بازیکن، جزئیات باشگاه، تمامی پرداخت‌ها از قبیل ميزان، زمان‌بندی و جزئیات بانک‌ها، و مبالغی که به باشگاه‌های قبلی بازیکن پرداخت می‌شود، کپی‌هایی از اسناد شناسایی بازیکن، قرارداد کاری او و قرارداد بین باشگاه جدید و قدیمی او باید آپلود شود و ...اطلاعات این اسناد با اطلاعات واردشده مطابقت داده می‌شود. سیستم قبلی بر مبنای کاغذ بود و این سیستم جایگزین آن می‌شود.با این سیستم سابقه بازیکنان نگه داشته می‌شود و می‌توان مطمئن شد که اگر بازیکن جوانی در باشگاهی پرورش یابد ولی به باشگاه دیگری برود، باشگاه قبلی او مبلغ مناسبی برای این انتقال دریافت کند.
انتقال بازیکنان زیر سن قانونی هم از سوی فیفا بررسی خواهد شد و این انتقالات باید اول از سوی کمیته وضعیت بازیکنان فیفا مورد تایید قرار بگیرد.

1389/7/8 - 14:14:07 کد خبر : 151974

0 نظرهای شما: