30 درصد مردم ماهواره دارند

ضرغامی خبر داد:

راه اندازی شبکه خبری جدید اسپانیولی زبان
30درصد مردم ماهواره دارند

رئیس سازمان صدا و سیما از راه اندازی شبکه خبری جدید اسپانیولی زبان ظرف چند ماه آتی خبر داد و گفت: نیمی از مردم دنیا به زبان اسپانیولی تکلم می کنند لذا این شبکه برای اشاعه حقانیت نظام در دنیا نقش بی بدیلی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی عصر امروز چهارشنبه در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در مجموعه آموزشی آدینه تهران از پخش سریال مختار از جمعه این هفته در رسانه ملی خبر داد و گفت: سریال مختار که پخش آن تا یک سال به طول می انجامد سریالی دینی و جذاب است که در آن زر و زور و تزویر و نقش آن در انحراف جامعه به تصویر کشیده شده و تصویر خواص و نخبگان و تاثیرات انحراف آنها از مسیر اصلی ولایت از دیگر موضوعاتی است که در این سریال مورد توجه قرار گرفته است.
رئیس سازمان صدا و سیما از نقش آفرینی 140 بازیگر و حضور سه هزار سیاه لشگر در سریال مختار خبر داد و گفت: نقش تفرقه در جامعه و آثار زیانباری که در طی آن به وجود می آید و ضربه زدن تفرقه به نظام اسلامی از دیگر موضوعاتی است که سریال مختار به آن پرداخته است.
ضرغامی گفت: آخرین نظرسنجی بین سه سریال شبهای زاینده رود، ملکوت و جراحت که در ماه مبارک رمضان از شبکه های سیما پخش شد حاکی از آن است که سریال ملکوت با نمره 17.5 نسبت به سریالهای دیگر جذاب تر بوده است و علت این نمره بالا نیز به نظر می رسد پرداختن سریال ملکوت به موضوع دینی و معارف باشد.
وی از تولید 200 فیلم سینمایی و تولید بیش از دو هزار ساعت سریال و برنامه نمایشی در سال توسط صدا و سیما خبر داد و گفت: در حال حاضر 95 سریال نیز مراحل مختلف تولید را می گذرانند و پخش سریالها از رسانه ملی حدود 30 هزار ساعت است که به 10 برابر 5 سال گذشته رسیده ایم.
ضرغامی درباره گرایش مردم به برنامه های ماهواره ای گفت: 30 درصد مردم در کشور ماهواره دارند و با توجه به تولیدات متنوع در عرصه فیلم و سریال، گرایش به بی بی سی فارسی و VOA در سطح قابل توجهی به سمت شبکه های فیلم و سریال تغییر پیدا کرده است.
رئیس سازمان صدا و سیما از فعالیت 10 شبکه ماهواره ای برای پخش فیلم و سریال فارسی خبر داد و در عین حال این سطح فعالیت ماهواره های بیگانه در زمینه فیلم و سریال فارسی را مهم ندانست و گفت: مهم این است که اگر درصد مردمی که ماهواره دارند نیز افزایش پیدا کند کسی که در خانه اش ماهواره دارد در ساعات پربیننده، ماهواره را خاموش کند و برنامه های جمهوری اسلامی را ببیند.
تاریخ انتشار، تهران: ۲۱:۲۴ , ۱۳۸۹/۰۷/۰۷

0 نظرهای شما: