مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران در گفتوگو با فارس اعلام كرد
پيشبيني تشديد آلودگي هواي تهران
در روزهاي آغازين مهر
خبرگزاري فارس: مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران با اشاره به افزايش 20 تا 25 درصدي ترافيك در ابتداي مهر امسال، گفت: با افزايش سفرهاي درون شهري در روزهاي آغازين مهر، آلودگي هوا نيز بيشتر ميشود.
همواره با آغاز فصل پاييز و بازگشايي مدارس، دغدغه افزايش ترافيك و آلودگي هواي تهران جان ميگيرد. اين روزها پيشبيني افزايش ترافيك به يكي از موضوعات داغ تبديل شده است. هر چند كه در اين ميان برخي مسئولان شهري نيز به صراحت درباره افزايش ترافيك هشدارهايي را دادهاند.
سيد امير وحدتي در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس درباره احتمال افزايش آلودگي هوا با توجه به پيشبيني افزايش ترافيك در تهران گفت: هميشه اينگونه بوده است كه با شروع فصل پاييز و سال تحصيلي دانشآموزان و دانشجويان زيادي در ساعات اوليه صبح به مراكز آموزشي و مدارس خود ميروند.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران در ادامه گفت: اگر در نظر بگيريم 6 هزار واحد آموزشي در سطح شهر تهران وجود دارد و به طور متوسط هر كدام300 دانشآموز داشته باشند، با آغاز فصل پاييز يك ميليون و 800 هزار سفر ايجاد ميشود.
وحدتي در ادامه با اشاره به سفر معلمان و كادرهاي آموزشي، تصريح كرد: حداقل 20 هزار دانشجو در تهران وجود دارد كه همراه با كادر هيئت علمي دانشگاهها همگي با شروع سال تحصيلي، باعث افزايش سفرهاي درون شهري ميشوند.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران بيان كرد: اگر فقط 50 درصد اين افراد از وسايل نقليه شخصي استفاده كنند تقريباً حدود يك ميليون سفر شهري افزوده ميشود.
وي دليل اين امر را رفتوآمد تمام گروههاي نام برده در يك ساعت مشخص دانست و اظهار داشت: وقتي تمام اين افراد در اوج ساعت رفتوآمد، سفر ميكنند باعث ميشود ترافيك نيز بيشتر شود.
وحدتي اظهار داشت: اين يك ميليون سفري كه قرار است با وسايل نقليه شخصي انجام شود اگر بالغ بر 10 گرم بار آلودگي شهر تهران را افزايش دهند روزي 10 تن آلودگي وارد هواي تهران ميشود.
وي با بيان اينكه شايد اين آلودگي در هواي تهران خيلي محسوس نباشد، گفت: شرايط جغرافيايي و اقليمي آن روز در اين مسئله مؤثر است؛ اگر شرايط طوري باشد كه باعث ماندگاري هوا شود آلودگي نيز افزايش مييابد.
وحدتي با اشاره به اهميت نتايج ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا گفت: به طور قطع اگر ايستگاههاي سنجش آلودگي روز افزايش را داشته باشند ناشي از تردد خودروها و ترافيك زياد است.
وحدتي گفت: ترافيك و آلودگي هوا نسبت مستقيم دارند؛ وقتي ترافيك افزايش مييابد آلودگي هوا نيز افزايش مييابد. افزايش سفرهاي روزانه منجر به تشديد ترافيك و پس از آن افزايش آلودگي هوا را در پي خواهد داشت.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران متذكر شد: ميزان تردد خودروها به طور دقيق مشخص نيست و نميتوان درباره ميزان افزايش آلودگي هوا در مهر به طور دقيق اظهار نظر كرد.
وحدتي با اشاره به افزايش 20 تا 25 درصدي ترافيك در اول مهر گفت: با اين شرايط افزايش آلودگي هوا را نيز خواهيم داشت.
وي تأكيد كرد: نوع خودرو، ميزان حركت و نحوه توليد آلودگي منابع متحرك در محاسبه آلودگي هوا مؤثر است.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران همچنين به وضعيت آلودگي هوا در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: وضعيت آلودگي هوا در مهر سال 88 نسبت به سال 87 به مراتب بهتر بوده است.
سيد امير وحدتي در گفتوگو با خبرنگار جامعه فارس درباره احتمال افزايش آلودگي هوا با توجه به پيشبيني افزايش ترافيك در تهران گفت: هميشه اينگونه بوده است كه با شروع فصل پاييز و سال تحصيلي دانشآموزان و دانشجويان زيادي در ساعات اوليه صبح به مراكز آموزشي و مدارس خود ميروند.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران در ادامه گفت: اگر در نظر بگيريم 6 هزار واحد آموزشي در سطح شهر تهران وجود دارد و به طور متوسط هر كدام300 دانشآموز داشته باشند، با آغاز فصل پاييز يك ميليون و 800 هزار سفر ايجاد ميشود.
وحدتي در ادامه با اشاره به سفر معلمان و كادرهاي آموزشي، تصريح كرد: حداقل 20 هزار دانشجو در تهران وجود دارد كه همراه با كادر هيئت علمي دانشگاهها همگي با شروع سال تحصيلي، باعث افزايش سفرهاي درون شهري ميشوند.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران بيان كرد: اگر فقط 50 درصد اين افراد از وسايل نقليه شخصي استفاده كنند تقريباً حدود يك ميليون سفر شهري افزوده ميشود.
وي دليل اين امر را رفتوآمد تمام گروههاي نام برده در يك ساعت مشخص دانست و اظهار داشت: وقتي تمام اين افراد در اوج ساعت رفتوآمد، سفر ميكنند باعث ميشود ترافيك نيز بيشتر شود.
وحدتي اظهار داشت: اين يك ميليون سفري كه قرار است با وسايل نقليه شخصي انجام شود اگر بالغ بر 10 گرم بار آلودگي شهر تهران را افزايش دهند روزي 10 تن آلودگي وارد هواي تهران ميشود.
وي با بيان اينكه شايد اين آلودگي در هواي تهران خيلي محسوس نباشد، گفت: شرايط جغرافيايي و اقليمي آن روز در اين مسئله مؤثر است؛ اگر شرايط طوري باشد كه باعث ماندگاري هوا شود آلودگي نيز افزايش مييابد.
وحدتي با اشاره به اهميت نتايج ايستگاههاي سنجش آلودگي هوا گفت: به طور قطع اگر ايستگاههاي سنجش آلودگي روز افزايش را داشته باشند ناشي از تردد خودروها و ترافيك زياد است.
وحدتي گفت: ترافيك و آلودگي هوا نسبت مستقيم دارند؛ وقتي ترافيك افزايش مييابد آلودگي هوا نيز افزايش مييابد. افزايش سفرهاي روزانه منجر به تشديد ترافيك و پس از آن افزايش آلودگي هوا را در پي خواهد داشت.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران متذكر شد: ميزان تردد خودروها به طور دقيق مشخص نيست و نميتوان درباره ميزان افزايش آلودگي هوا در مهر به طور دقيق اظهار نظر كرد.
وحدتي با اشاره به افزايش 20 تا 25 درصدي ترافيك در اول مهر گفت: با اين شرايط افزايش آلودگي هوا را نيز خواهيم داشت.
وي تأكيد كرد: نوع خودرو، ميزان حركت و نحوه توليد آلودگي منابع متحرك در محاسبه آلودگي هوا مؤثر است.
مدير دفتر مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست تهران همچنين به وضعيت آلودگي هوا در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: وضعيت آلودگي هوا در مهر سال 88 نسبت به سال 87 به مراتب بهتر بوده است.
0 نظرهای شما:
Post a Comment