دور جدید نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات از ماه آینده آغاز می شود

نجار در جمع ائمه جمعه کشور:
دور جدید نظارت بر عفاف و حجاب
در ادارات از ماه آینده آغاز می شود

وزیر کشور خواستار همکاری ائمه جمعه با استانداران برای تقویت امنیت در مناطق مختلف کشور شد و اعلام کرد که از ماه آینده دور جدید نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر مصطفی محمد نجار امروز چهارشنبه در روز دوم از بیست و یکمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور به تشریح عملکرد وزارت کشور در بخش های مختلف پرداخت و در زمینه فرهنگی سرفصل های مختلف کاری دولت را اعلام کرد.
وی به به رویکرد فرهنگی دولتی و تشکیل کارگروه فرهنگی با 9 سرفصل اشاره کرد و گفت: درهر سفر استانی حدود یکصد مصوبه در زمینه های دینی، قرآنی ،دفاع مقدس ، شهدا ، مفاخر استانها و ورزش و ... به تصویب می رسد و لازم است برای عملیاتی کردن این مصوبات برای نهادهای فرهنگی هماهنگی بوجود آید.
وزیر کشور به موضوع گسترش فرهنگ حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این زمینه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با نظر مقام معظم رهبری جهت اجرا ابلاغ شده که با هفت سرفصل آموزش در مدارس، کارهای رسانه ای در صدا و سیما ، اقدامات فرهنگی توسط سینما، روزنامه ها و کتاب، نظارت بر ترویج فرهنگ عفاف در ادارات و سازمانها ، حمایت از تولید کنندگان البسه های مناسب ، استفاده از توانمندی علما و فضلا و حوزه های علمیه ، هم اندیشی با نخبگان و همچنین برخورد با هنجارشکنان و مانکن ها در حال اجرایی شده است.
وی در رابطه با بحث حجاب در سازمانها و ادارات نیز گفت: یک دوره از نظارت بر ترویج فرهنگ حجاب در ادارات انجام و در موارد لازم تذکرات مقتضی داده شده است و از یک ماه دیگر نیز دور جدید نظارت بر عفاف و حجاب در ادارات آغاز خواهد شد.
نجار در مورد برخورد با هنجارشکنان نیز گفت: آئین نامه آن ابلاغ شده و نیروی انتظامی باید با عنوان ضابط آن نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کند ولی این کار همراه با تبلیغات و سر و صدا نیست.
وزیر کشور از ائمه جمعه درخواست کرد در خطبه هایشان به موضوعاتی مثل طلاق، اعتیاد، بدپوشی ، کسب حلال و بحث ازدواج بپردازند و توجه به مساجد، جوانان، زنان و رفتار آنها در خانواده ها را مورد توجه قرار دهند.
وی به بحث های امنیتی در کشور اشاره کرد و گفت: شورای امنیت کشور و شورای تامین در استانها، شهرستانها و حتی بخش ها نیز تشکیل شده و شرایط امنیتی مناطق مختلف کشور رصد می شود و با وجود کانونهای ناامنی در شرق و غرب کشور از امنیت خوبی برخورداریم.
نجار با اشاره به تلاش های دشمنان برای ناامن کردن ایران گفت: اعزام شرور و تلاشهای مذبوحانه در زمنیه جنگ نرم، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی ، زیر سئوال بردن دولت، ترویج فرق ضاله، ایران هراسی و ایجاد حوادث تروریستی از جمله اقداماتی است که دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن بخش های امنیتی در نظام ولایی در دستور کار قرار دادند.
وزیر کشور با اعلام اینکه نیروهای امنیتی کشور هوشیار بوده و تمامی بخشهای مختلف کشور را زیر نظر دارند، گفت: ائمه جمعه در مباحث امنیتی با استانداران هماهنگ شوند تا فتنه های مختلف در نطفه خشکانده شود.
تاریخ انتشار، تهران: ۲۰:۲۳ , ۱۳۸۹/۰۷/۰۷

0 نظرهای شما: