حاشيه‌هاي سومين روز جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت دهم در مجلس

حاشيه‌هاي سومين روز جلسه بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي دولت دهم در مجلس


1388/06/10 09-01-2009 13:06:59 8806-05386: كد خبر خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
با وجود حضور دكتر محمود احمدي‌نژاد در جلسات روز گذشته راي اعتماد به وزراي پيشنهادي در مجلس، صبح امروز سومين
جلسه براي تعيين صلاحيت كابينه دهم بدون حضور وي آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، جلسه علني امروز ساعت 8 و 20 دقيقه آغاز شد موافق و مخالف وزير پيشنهادي بهداشت و درمان به ارائه نظرات خود پرداختند
وحيد دستجردي در پايان صحبت‌هاي خود وقتي گفت برعكس آنچه برخي آقايان مي‌گويند بي‌عرضه نيستم كه اين صحبت او با احسنت احسنت نمايندگان همراه باشد.
در پايان صحبت‌هايش نيز اكثريت نمايندگان احسنت گفتند.
**پس از پايان صحبت‌هاي وحيد دستجردي در هنگام برگشتن به صندلي خود، تعدادي از نمايندگان به پيش او آمده و تبريك گفتند كه از جمله اين افراد، مرندي، فاطمه رهبر، لاله افتخاري و سبحاني‌نيا بودند.
**لابي‌هاي نمايندگان با وزراي پيشنهادي و معاونان پارلماني چنان چشمگير بود كه لاريجاني از نمايندگان خواست تا صندلي‌هاي مخصوص دولت و معاونان و مسوولان را ترك كنند تا جا براي نشستن اين افراد باشد.
**عدم حضور رييس جمهور موجب شده بود تا نمايندگان به رحيمي معاون پارلماني دولت بيشتر مراجعه كنند.
**در هنگامي كه مخالفان محمد عباسي وزير پشنهادي تعاون، سخن مي‌گفتند، لاهوتي در كنار عباسي نشسته بود و بعد نيز به عنوان موافق وي به پشت تريبون رفت و به تشريح فعاليت‌هاي سه ساله اين وزير دولت نهم پرداخت.
**از جمله افرادي كه به صورت گروه‌هاي 3 الي 6 نفره در راهروهاي صحن علني جمع شده و سخن مي‌گفتند: مي‌توان به بروجردي، كواكبيان، حسين ابراهيمي با يكديگر، سيدحسين هاشمي و يوسف‌نژاد و حسيني وزير اقتصاد با يكديگر، رضا عبداللهي نيز با حسين فدايي حسين درحين پياده‌روي سخن مي‌گفتند.
**حميد رسايي از جمله نمايندگاني بود كه مدت طولاني در كنار صندلي مصلحي وزير پيشنهادي وزارت اطلاعات نشسته بود سپس با يكديگر همچنان كه به صحبت‌هايشان ادامه مي‌دادند، از درب خروج هيات رييسه، صحن علني مجلس را ترك كردند كه پس از دقايقي رسايي به تنهايي برگشت.
**امروز نيز لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي چندين بار به نمايندگان و معاونان پارلماني تذكر داد كه به صندلي‌هاي خود برگردند.
**قسيم عثماني كه در مخالفت با وزير پيشنهادي تعاون به پشت تريبون حاضر شده بود در ابتداي سخنان خود صادقانه گفت: بنده در انتخابات رياست جمهوري مخالف آقاي احمدي‌نژاد بودم، اما مخالفتم با وزير تعاون ربطي به آن مخالفت ندارد ضمن آنكه در موافقت با تعدادي از وزراي پيشنهادي هم ثبت نام كردم، اما قرعه بر مخالفت درآمد.
**عثماني در هنگام نطق خود چندين بار اصطلاح‌هاي انگليسي به كار برد كه اين امر موجب شد ابطحي نماينده خميني شهر درخواست تذكر كند اما لاريجاني اجازه نداد و خود شخصا به او تذكر داد كه از كلمات انگليسي استفاده نكرده و فارسي صحبت كند.
**همچنين لاريجاني در ميان نطق عثماني كه به عنوان مخالف وزير تعاون سخن وي را در باب مخالفت ندانستد به او گفت: شما بايد به عنوان مخالف صحبت كنيد نكاتي كه مي‌گوييد براي كشور خوب است اما صحبت‌هاي شما بايد در باب مخالفت باشد.
**جلسه علني امروز با اصرار لاريجاني تا ساعت 10 و 45 تذكري نداشت، اما در ميان صحبت‌هاي عباسي وزير پيشنهادي تعاون 2 نفر از نمايندگان بر تذكر خود اصرار كردند كه موجب شد هيات رييسه از عباسي بخواهد كه سخنش را قطع كند.
**وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي و وزير دادگستري مخالف نداشتند و بر همين اساس موافق هم صحبت نكرد. روز گذشته نيز وزير ارتباطات و فناوري و وزير اقتصاد و دارايي نيز مخالف نداشتند.
**پس از سخنان وزير پيشنهادي دادگستري، لاريجاني از وحيدي، وزير پيشنهادي دفاع كه مخالف و موافق نداشت، خواست تا پشت تريبون بياييد، اما در آن زمان وحيدي در جلسه حضور نداشت، اما به محض دعوت از سخنران بعدي، وي وارد صحن مجلس شد و به پشت تريبون جهت دفاع و ارايه برنامه‌هاي خود رفت.
**پيش از سخنان وزير پيشنهادي جهاد كشاورزي، برخي نمايندگان درخواست تذكر داشتند كه لاريجاني خطاب به آنها، گفت: آسمان كه به زمين نمي‌آيد اگر تذكر ندهيد!
**در حين سخنان وحيدي، حدادعادل در جمع نجابت، اكرمي و تعداد ديگري از نمايندگان سخن مي‌گفت.
**هادي قوامي درخواست بيان مخالفت با وحيدي وزير پيشنهادي دفاع را كرده بود اما در زمان سخنراني وحيدي، محبي‌نيا عضو هيات رييسه صحبت‌هاي وي را قطع و اعلام كرد قوامي با توجه به موضع‌گيري‌هاي شوم رژيم صهيونيستي نه تنها با وحيدي مخالفت نمي‌كند، بلكه به او راي مثبت نيز خواهد داد.
**نمايندگان با شنيدن اين خبر به قوامي احسنت گفتند و لاريجاني با لبخند گفت اين هم كار تبليغاتي بود.
**پس از آن كرمي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز با اشاره به اينكه به دليل عدم مخالف، موافقان وزير پيشنهادي دفاع به تشريح فعاليت‌هاي مفيد نپرداختند، گفت: با توجه به فضاسازي هاي رژيم صهيونيستي و لابي‌هايي كه عليه اين فرمانده شجاع و ارزشي انجام داده‌اند از نمايندگان تقاضا مي‌كنم حمايت جدي خود را از وي اعلام كنند.
**اين سخن وي موجب شد كه فرياد مرگ بر اسراييل در مجلس طنين‌انداز شود. لاريجاني نيز پس از اين شعار خطاب به نمايندگان گفت: شما جواب اسراييل را داديد و انشاءالله با راي خود جواب مي‌دهيد.
**امروز براي دومين بار نمايندگان پس از سخنان وزير پيشنهادي دفاع، پر شور، احسنت احسنت گفتند. بار اول پس از سخنان وحيد دستجردي، ‌وزير پيشنهادي بهداشت و درمان بود.
**جلسه علني نوبت صبح امروز در ساعت 12 و 20 دقيقه پايان يافت و پس از تنفس يك ساعت و 40 دقيقه‌اي ساعت 14 مجددا با بررسي وزير پيشنهادي رفاه آغاز خواهد شد.
**گفتني است روز گذشته و امروز در نوبت‌هاي صبح با بررسي دو وزير پيشنهادي زن جهت وزارتخانه‌هاي وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان جلسه علني آغاز شد.

1 نظرهای شما:

وانیک بابومیان said...

آقای بهبهانی در چهار سال گذشته وظایف خود را با بی کفایتی و سو مدیریت وصف ناپذیری انجام داده است و آمار سوانح بخوبی نمایانگر این واقعیت است. او هر گونه حقانیت برای ابقا خود در مقام وزیر راه و ترابری را ازدست داده است. به عنوان کسی که عزیزان خود را در سانحه هوایی توپولف در٢٤ تیر از دست داده است، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی استدعا می کنم که از دادن رای اعتماد به این وزیر پیشنهادی خوداری کنند. خوشبختانه در کشور ما قحطالرجال نیست و امکان برگزیدن شخص کاردان و با کفایت برای این وزارت خانه حساس کاملا امکان پذیر است.