روسیه و ایران...

روسیه و ایران باشگاه گفتگوی "والدای" با حضور نماینده ایران آغاز بکار نمود

10:54 1388 / 06 / 16

مسکو، 16 شهریور، خبرگزاری «ریا نووستی»/ کارشناسان امور سیاسی از 16 کشور جهان، از جمله ایران، درباره توسعه روابط با روسیه در چارچوب باشگاه گفتگوی "والدای" که از امروز آغاز بکار نموده است، به تبادل نظر می پردازند
.
در این گفتگوها که توسط خبرگزاری «ریا نووستی» به همراه شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه سازماندهی شده است، کارمندان علمی مراکز پژوهشی، خبرنگاران، تاریخدانان، نویسندگان و کارشناسان علوم سیاسی از روسیه، آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، کانادا، ایتالیا، سوئیس، اسلواکی، مجارستان، لهستان، ایران، ترکیه، ژاپن، چین و هند شرکت دارند. موضوع این گفتگوها "روسیه - غرب: بازگشت به آینده" خواهد بود.
در برنامه این همایش که امسال در یاکوتیا برگزار می شود، دیدار با مقامات روسیه، نمایندگان دولت و سران محافل تجاری برنامه ریزی شده است. طی آن، کارشناسان به بررسی موضوعات خلع سلاح هسته ای، پایان جنگ سرد و ایجاد معماری جدید اروپایی می پردازند.
پس از آن شرکت کنندگان این باشگاه به یاروسلاول سفر می کنند که در آنجا کنفرانس بین المللی "دولت مدرن و امنیت جهانی" برگزار می شود. شرکت کنندگان روز 15 سپتامبر (24 شهریور ماه) در پایان دیدارها و مباحث، کنفرانسی مطبوعاتی در «ریا نووستی» خواهند داشت.
باشگاه "والدای" توسط خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه به همراه شورای سیاست خارجه و امنیتی، هفته نامهThe Moscow New ، مجله "روسیه در سیاست جهانی" و Russia Profile سازماندهی شده است. اولین نشست آن در ماه سپتامبر سال 2004 برگزار شده بود.

0 نظرهای شما: