با مراجعه مردم به سایت مرکز آمار صورت می گیرد؛

با مراجعه مردم به سایت مرکز آمار صورت می گیرد؛
آغاز تایید و اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها
ایسکانیوز: تایید اطلاعات اقتصادی خانوارها از صبح امروز سوم بهمن
با مراجعه به سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir آغاز می شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" زمانبندی مراجعه خانوارها به سایت مرکز آمار به این شرح است: خانوارهای یک و دو نفره از امروز سوم تا پنجم بهمن، خانوارهای 3 نفره از ششم تا هشتم بهمن ،خانوارهای 4 نفره از نهم تا یازدهم بهمن و خانوارهای 5 نفره از دوازدهم تا چهاردهم بهمن، خانوارهای دیگر و افرادی که نتوانستند در این زمان ها به سایت مراجعه کنند ، می توانند از پانزدهم تا بیست و دوم بهمن برای تایید یا رد این اطلاعات به سایت مراجعه کنند.
مراجعه خانوارها به سایت این مرکز به نشانی www.amar.org.ir برای تایید اطلاعات اقتصادی طبق اعلام زمانبندی است و مردم نباید زودتر از زمانبندی تعیین شده به این سایت مراجعه کنند.همچنین مردم می توانند از طریق پیام کوتاه به شماره 300000 و با ارسال شماره ملی ، از قرار گرفتن خانوار خود در خوشه مربوطه آگاه شوند. رئیس مرکز آمار ایران پیشتر اعلام کرده بود:از سوم بهمن که سایت باز می شود هر فرد با کد رهگیری و شماره ملی اطلاعات خود را می بیند و اگر اطلاعات را تایید کند سیستم اطلاعات صحیح را جایگزین می کند و اگر اعتراض کند اعتراض وی در اردیبهشت 89 در پایگاه هایی که اعلام می شود، بررسی خواهد شد.
مردم 15 استان که دسترسی کمتری به اینترنت دارند می توانند از طریق تلفن گویا با شماره 0218587 (900خط) تماس بگیرند تا با شماره ملی و کد رهگیری اطلاعات ، از خوشه بندی خود آگاه شوند یا اعتراض خود را اعلام کنند. مردم استانهای آذربایجان غربی ، کرمانشاه ، کرمان ، سیستان و بلوچستان ،‌کردستان ، چهارمحال و بختیاری ، لرستان ، ایلام ، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان ، اردبیل ، خراسان شمالی ، خراسان جنوبی ، گلستان ، همدان و خوزستان می توانند از سامانه تلفن گویا استفاده کنند.خانوارها می توانند در زمان مربوط اطلاعات را دوباره اصلاح کنند و رجوع مجدد برای اصلاح داشته باشند و فقط در این فرصت می توانند این کار را انجام دهند.در اردیبهشت 89 مکان پایگاه ها تعیین و اعلام می شود و خانوارهای جدید یا اطلاعات افراد فوت شده می تواند در این پایگاه درج شود. مردم می توانند هر تغییراتی را در آینده به پایگاه ها ارائه کنند.کسانی که کد رهگیری را گم کرده اند باید در اردیبهشت سال آینده هویت آنان تایید شود تا دوباره به آنان کد رهگیری داده شود.
کد رهگیری نوعی پسورد است و مردم باید مراقب کد رهگیری باشند تا اطلاعات آنان حفظ شود.از اردیبهشت89 حدود یک ماه کار اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار انجام می شود.رئیس مرکز آمار ایران در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: دولت در سال نخست اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصمیم گرفت جمعیت کشور را به سه خوشه تقسیم بندی کند در خوشه نخست که دهک اول تا چهارم را شامل می شود ، حدود 30 میلیون نفر در خوشه دوم دهک های پنجم تا هفتم جامعه با 17 میلیون و 600 هزار نفر و در خوشه سوم دهک های هشتم تا دهم با 14 میلیون نفر قرار گرفته اند و ‌یارانه ها فقط به خوشه اول و دوم پرداخت می شود.
رآمد خانواده شش نفری در خوشه یک ، کمتر از 473 هزار تومان است، خانوار شش نفره ای که درآمدش بین 473 هزار تومان تا 788 هزار تومان است در خوشه دو قرار می گیرد و خانوار شش نفره ای که بیش از 788 هزار تومان درآمد داشته باشد در خوشه سه قرار می گیرد.در خوشه یک، درآمد سرانه هر نفر 788 هزار و 381 ریال و در خوشه دو درآمد سرانه هر نفر یک میلیون و 303 هزار و سه ریال است.
نمودار هزینه درآمد خانوار نشان می دهد ، درآمد دهکهای هشتم تا دهم به اندازه تمام درآمد جامعه است.به گفته رئیس مرکز آمار ایران افرادی که در خوشه یک هستند ، بالاترین دریافت را خواهند داشت.حدود 30 میلیون نفر که در خوشه یک هستند می توانند حساب های بانکی را باز کنند و اگر اعتراضی نداشته باشند برای مراجعه به سایت نیازی نیست و اگر اعتراض داشته باشند در اردیبهشت ماه مراجعه کنند.
به گزارش "ایسکانیوز" اما محمدرضا فرزین معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و سخنگوی طرح تحول اقتصادی بعد از این گفت که اظهارات رئیس مرکز آمار ایران در مورد خوشه های درآمدی و نحوه پرداخت نقدی، نتیجه کار تحقیقی این مرکز بوده است و مبنای عمل دولت برای پرداخت یارانه ها نیست. آنچه در کارگروه طرح تحول اقتصادی به تصویب رسیده و دولت براساس آن عمل خواهد کرد آن است که 50 میلیون نفر، معادل 70 درصد جمعیت کشور تحت پوشش پرداخت نقدی در چارچوب هدفمند کردن یارانه ها قرار خواهند گرفت.
میرتاج الدینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس نیز در واکنش به این خبر گفت که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون هدفمند کردن یارانه ها، همه مردم مشمول یارانه نقدی هستند و هیچ دهکی از یارانه حذف نمی شود. پرداخت یارانه به همه دهک ها مورد نظر مجلس و دولت است و درباره پرداخت یارانه نقدی به دهک های مختلف صحبت هایی از طرف رئیس مرکز آمار مطرح شده که این صحبت ها اصلاح شد.

0 نظرهای شما: