براي نخستين بار؛

براي نخستين بار؛
منشور كار در ايران تدوين شد‌
خبرگزاري فارس:
معاون روابط كار وزير كار و امور اجتماعي در مشهد از تدوين منشور
كار براي نخستين بار در ايران خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، ابراهيم نظري جلالي شنبه شب در مراسم معارفه مديركل جديد كار و امور اجتماعي خراسان رضوي اظهار داشت: در قالب منشور كار كه با دستور وزير كار و امور اجتماعي ايجاد شده، برنامه‌هاي عملياتي تدوين و راهبرد منشور نيز تحول‌گرا و انعطاف‌پذير براي تطبيق با برنامه‌هاي مختلف در نظر گرفته شده است.
وي همچنين از صدور دوازدهمين دستورالعمل حوزه روابط كار براي استان‌ها خبر داد و افزود: با قانونمند شدن هر چه بيشتر، شاهد افزايش ظرفيت بخش خصوصي در حوزه كارآفريني و اشتغال‌زايي خواهيم بود. معاون روابط كار وزير كار و امور اجتماعي در مشهد با اعلام اينكه ضريب انحراف طرح بنگاه‌هاي زودبازده كمتر از 8 درصد بوده، تاكيد كرد: اين طرح در دولت دهم نيز با همچنان در دستور كار است و در اين دوره وزارت كار هماهنگ‌كننده 10 نهاد در اجراي اين طرح است.
نظري جلالي ادامه داد: در حال حاضر وزارت كار در حال احصا و اصلاح مشكلات موجود چهار سال گذشته در جريان اجراي اين طرح است و اميدواريم با خوشه‌سازي و حمايت همه جانبه اين نهاد نوپا را به حداكثر بهره‌برداري برسانيم. وي با اعلام اينكه تاكنون 209 هزار ميليارد ريال اعتبار اين بنگاه‌ها از طريق بانك‌ها در سراسر كشور به متقاضيان ارائه شده است، اضافه كرد: از مجموع 983 هزار فرصت شغلي ايجاد شده در سراسر كشور از طريق اجراي اين طرح 33 درصد سهم بخش صنعت، 22 درصد در بخش كشاورزي و 45 درصد در بخش خدمات بوده است.
معاون روابط كار وزير كار و امور اجتماعي در مشهد بيان داشت: با تدابير اتخاذ شده توسط دولت نهم و دهم حداقل 750 شغل ايجاد شده در جريان اجراي طرح بنگاه‌هاي زودبازده تثبيت و بسياري از بنگاه‌ها مورد حمايت قرار گرفته‌اند. نظري جلالي با عنوان اينكه به زودي بيمه كارگران ساختماني نيز آغاز مي‌شود، عنوان داشت: با توجه به تصويب قانون و آيين‌نامه در اين ارتباط، حداقل يك ميليون كارگر طي اين فرآيند بيمه خواهند شد.
وي گفت: از ابتداي فعاليت دولت نهم تاكنون نسبت به دوره مشابه دولت گذشته شاهد رشد 28 درصدي بيمه كارگران بوده‌ايم كه بسيار چشمگير بوده است. معاون وزير كار با اشاره به اهتمام مستمر و حداكثري دولت در جلسات مختلف براي كمك به توليدكننده و صيانت از اشتغال، تصريح كرد: تاكنون براي 6 هزار و 700 واحد توليدي كه مشكل گردش نقدينگي داشته‌اند، تا سقف 2 ميليارد تومان در سال استمهال در نظر گرفته شده است. نظري جلالي رشد تشكيل نهادهاي مدني اعم از كارگري و كارفرمايي را در طول عمر دولت نهم و دهم تاكنون 120 درصدي عنوان و خاطرنشان كرد: صيانت از نيروي كار، حفظ نيروي كار سالم، براي خلاقيت، ارزش افزوده و توليد با كيفيت اهم اهداف دولت در حمايت از تشكيل نهادهاي مدني است.
وي اظهار داشت: طي دوره دولت نهم و دهم تاكنون شاهد كاهش 14درصدي ميزان حوادث با وجود افزايش جمعيت كارگري بوده‌ايم و در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته تنها 4 درصد حوادث كاهش يافته است. معاون روابط كار وزير كار و امور اجتماعي در مشهد خراسان رضوي را از موفق‌ترين استان‌هاي كشور در زمينه ايجاد اشتغال، توسعه سرمايه‌گذاري دانست و بيان داشت: متوسط نرخ بيكاري در استان خراسان رضوي از نرخ كشوري پايين‌تر است. نظري جلالي با تقدير از رويكرد خوب بانك‌ها در جريان اجراي طرح بنگاه‌هاي زودبازده به ويژه در خراسان رضوي اعلام كرد: 109 هزار فرصت شغلي در جريان اجراي اين طرح در خراسان رضوي ايجاد شده است.

0 نظرهای شما: