شركت هواپيمايي «آتا» با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي راه‌اندازي شد*

شركت هواپيمايي «آتا»
با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي راه‌اندازي شد*
وزير راه خبر داد:
ورود هواپيماهاي جديد به ناوگان تا پايان سال
1388/10/12 01-02-2010 11:51:19
خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز سرويس: راه و ساختمان
با حضور وزير راه و ترابري شركت هواپيمايي «آتا» با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در تبريز راه‌اندازي شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا زنوزي مطلق ـ سرمايه‌گذار اين شركت هواپيمايي، در حاشيه افتتاح اين شركت به خبرنگاران گفت: اين شركت با چهار فروند هواپيما فعاليت خود را آغاز كرده و اميد است در آينده نزديك با اضافه شدن چندين فروند هواپيماي ديگر به ناوگان اين شركت، فعاليت‌هايمان گسترش يابد.
وي با بيان اينكه تاكنون بيش از 250 ميليارد ريال براي اين شركت هزينه شده است، افزود: در حال حاضر چهار فروند هواپيماي بوئينگ مدل "MD 83" در اين شركت فعاليت خواهد داشت. اين هواپيماها ساخت 1996 بوده و هر يك ظرفيت حمل 165 مسافر را دارد.
وي عنوان كرد: مركز فعاليت‌هاي اين شركت تبريز خواهد بود و با توجه به اينكه استانداردهاي بين‌المللي در هواپيماهاي اين شركت وجود دارد مجوز پروازهاي خارجي نيز به آن داده شده است.
"آتا ايرلاين" كه نخستين شركت هواپيمايي شمالغرب كشور است اولين پرواز خود را به صورت غيررسمي و با حضور مسوولان آذربايجان شرقي و برخي استان‌هاي همجوار به مشهد مقدس انجام داد.
وزير راه و ترابري نيز راه‌اندازي شركت هواپيمايي «آتا» در تبريز را باعث ايجاد تحولي عظيم در استان آذربايجان شرقي دانست.
به گزارش خبرنگار ايسنا، حميد بهبهاني اظهار كرد: يك سال قبل و در دور دوم جلسه استاني هيات دولت در آذربايجان شرقي بحث ساده‌اي با عنوان راه‌اندازي ايرلاين در تبريز مطرح شد كه شرايط ايجاد آن در قالب استانداردهاي يك ايرلاين نمي‌گنجيد كه با مخالفت مواجه شد ولي با ميانجيگري‌هاي صورت گرفته مجوز داده شد تا در اسرع وقت استانداردها رعايت شده و پس از آن فعاليت آغاز شود.
وي ادامه داد: زماني كه اين موافقت انجام شد فكر نمي كردم كه به اين زودي اين موفقيت انجام گيرد و مقررات وزارت راه و ترابري جامعه عمل بپوشد.
بهبهاني با اشاره به آغاز فعاليت «آتا ايرلاين» عنوان كرد: ميدان فعاليت عظيمي پيش روي اين شركت وجود دارد و مطمئنا در سال‌هاي آينده يكي از بهترين ايرلاين‌هاي منطقه خواهد شد.
وي افزود: اين شركت علاوه بر اينكه مي‌تواند پروازهاي خود را با هواپيماهاي كوچك از تبريز به مقصد شهرهاي مختلف كشور انجام دهد، مي‌تواند تبريز را مبدا پروازهاي خارجي همچون باكو، نخجوان، ايروان، مسكو، آنكارا، استانبول، بغداد و نجف نيز قرار دهد.
وي گفت: در حال حاضر 193 فروند هواپيما در كشور وجود دارد كه 160 فروند آن ملكي و 33 فروند نيز استيجاري است.
بهبهاني با بيان اينكه 152 فروند از هواپيماهاي كشور متعلق به ناوگان كشورهاي غربي و مابقي نيز شرقي است، اعلام كرد: گنجايش ناوگان هوايي كشور در حال حاضر 33 هزار و 119 صندلي است كه تا رسيدن به سرمنزل مقصود فاصله زيادي داريم.
وي با اشاره به ورود 29 فروند هواپيما در سال جاري به ناوگان گفت: چهار فروند هواپيما از طريق "آتا ايرلاين" و چهار فروند ديگر نيز در ماه‌هاي آينده وارد ناوگان هوايي كشور خواهد شد.

0 نظرهای شما: