چرا ظرفيت چند ميليوني اينترنت پرسرعت در كشور خالي مانده است؟

چرا ظرفيت چند ميليوني
اينترنت پرسرعت در كشور
خالي مانده است؟

ايران حداقل ظرفيت 10 ميليون مشترك اينترنت پرسرعت را داشته و بازار ADSL كشورمان توانايي و قابليت 9 ميليون ظرفيت ADSL ديگر را نيز داراست كه فعلا اين ظرفيت خالي است.
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطاتدكتر داود زارعيان - مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: بنابراين هم براي شركت مخابرات ايران و هم براي شركت‌هاي ندا جاي كار دارد و بهتر است اين شركت‌ها بيشتر وارد اين بازار شده و ما نيز عرصه فعاليت را براي آن‌ها فراهم مي‌كنيم.
او با اشاره به برخي اظهارات مطرح شده از شركت‌هاي ندا يا ارائه‌كنندگان اينترنت پرسرعت مبني بر اينكه شركت مخابرات ايران بر اساس طرح تجاري خود به جاي رگولاتوري در حال تنظيم بازار است، گفت: شركت‌هاي ندا جنجال رسانه‌يي مي‌كنند و در حالي كه شركت مخابرات در حالي وارد حوزه اينترنت شده كه اكنون ضريب نفوذ اينترنت پرسرعت پايين‌ترين ضريب نفوذ نسبت به ساير كشورهاست و حدود 800 هزار مشترك اينترنت پرسرعت دارد كه اين خوب نيست.
وي گفت: اصولا يكي از شگردهاي شركت‌هاي ندا اين است كه هميشه جاهايي به مردم خدمت‌رساني دارند كه برايشان سودآور است و سرويس‌هايي هم كه ارائه مي‌دهند بر اساس پروانه است.
او ادامه داد: بارها به شركت‌هاي ندا گفتيم كه مخابرات قصد كناره‌گيري يا رقابت با اين شركت‌ها را ندارد و اعلام آمادگي كرديم كه حاضريم با آن‌ها وارد تعامل شويم و نمي‌خواهيم به فاز اجرا در همه‌ي حوزه‌ها وارد شويم.
زارعيان با اشاره به پروانه شركت مخابرات ايران گفت: در اين پروانه تاكيد شده كه شركت مخابرات ايران سرويس‌هاي تلفن ثابت، تلفن همراه، اينترنت و ديتا را ارائه مي‌دهد و ما غير از اين سرويس‌ها را ارائه نمي‌دهيم كه بخواهيم در اين زمينه خودمان تنظيم كننده باشيم.
مدير كل روابط عمومي و امور بين‌الملل شركت مخابرات ايران با اشاره به تعرفه‌هاي تلفن ثابت گفت: علي‌رغم اينكه تعرفه‌هاي مخابرات حدود 10 سال است كه بدون تغيير مانده از جمله تلفن ثابت و ارتباط روستايي، از طرفي شركت مخابرات نيز در حال حاضر يارانه زيادي پرداخت كرده ولي قيمت تمام شده را نيز دريافت نمي‌كند چون رگولاتوري تعرفه‌هاي قديمي را اجرا مي‌كند و تغيير تعرفه‌ها را تاييد نكرده است.
1389/08/15 11-06-2010 10:31:17 8908-08868: كد خبر

0 نظرهای شما: